• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Hi all,

Ik ben op zoek naar een agentless tool dat server utilization mee kan meten. Wat ik hier precies mee bedoel zal ik uitleggen aan de hand van een paar voorbeelden.

- Klant heeft een quadcore machine gekregen. Ik wil zien hoe de 4 cores worden gebruikt.
- Klant heeft 3 jaar geleden een server gekregen, die bak staat nu aan en niets meer te doen.
- Klant heeft een VM met 4 gig memory, 2 gig is genoeg.

Dit zijn allemaal voorbeelden waarbij ik kan downscalen of virtualiseren.

Ik kan natuurlijk wel wat proberen met de perfmon, echter over het aantal servers is dit bijna onbegonnen werk.
Ik heb even gekeken naar Platespin PowerRecon, als iemand hier ervaringen mee heeft hoor ik die graag.

Zijn er obvious tools die ik over het hoofd zie ?

M

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17

BFS

Rude awakening

SNMP monitoring? Ook handig voor rapportages ed. Welke software je kunt gebruiken? Kijk bv eens naar Cacti.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

uiteindelijk kom je altijd uit op perfmon. Aangezien dit gewoon de counters zijn die je wilt zien...

Elke tool die dit voor je voorgedefinieerd doet gebruikt exact dezelfde counters, maar moet je je alsnog verdiepen in wat zo'n counter nu eigenlijk betekent (bijv. memory\% committed bytes in use altijd zo'n leuke counter die vele mensen gebruiken, maar bijna niemand goed intepreteerd :)).

agentless > hostmonitor misschien, maar dan mag je alle testen alsnog zelf maken (kan wel gescript als je daar een beetje handig in bent).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 18:02 ]