• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11-2025

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Binnen ons netwerk is de back-up server vervangen. We gebruiken voor de back-up het pakket BrightStor ARCserve r11.5 (met Service Pack 3)

Nu doet zich tijdens elke back-up job de volgende fout voor:

W3491 Unable to insert UUID to the database.

ARCserve kan dus niet al zijn gegevens schrijven/ophalen in de ASDB database. Omdat wij 2 tape streamers gebruiken waar de data over verdeeld word gaat de back-up nu fout als de eerste tape is vol geschreven en er een 2de tape gebruikt moet worden. In plaats van een tape uit de scratch set te gebruiken vraagt ARCserve nu om een lege tape.

Het betreft een SQL 2005 database op een Windows 2000 machine. Deze database werd al gebruikt door de vorige back-up server waar ook dezelfde versie van ARCserve op geinstalleerd stond. Aan de SQL server en de database is niets gewijzigd.
Als test heb ik een andere SQL server geinstalleerd en daar ARCServe een nieuwe database op laten maken. Als ik de job dan uitvoer krijg ik direct weer dezelfde melding in de Job Log.

Het lijkt er dus op dat er iets niet goed is geconfigureerd op onze nieuwe back-up server.
De website van CA geeft enkel het advies om de SQL Admin tool nog eens uit te voeren, dit heeft geen resultaat.
ARCserve is ingesteld om met het SA account van SQL verbinding te maken met de database, het SA account heeft natuurlijk alle admin rechten.

Iemand enig idee wat deze error kan veroorzaken?

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds

Verwijderd

Mocht je nog altijd naar een oplossing aan het zoeken zijn...
(ik ben deze post tegengekomen nu ik naar een oplossing aan het zoeken ben)

Wat dit kan veroorzaken, geen idee,
Maar dit lijkt mij een database probleem.

Kijk eens met volgende tools naar de database:

sources staan default in "Program Files\CA\BrightStor Arcserve Backup\"
dbcheck - to check the database integrity
dbfix - for fixing errors if the dbcheck command showed anything of interest

Lees wel eerst in je documentatie wat deze tools exact doen en welke parameters je eventueel moet instellen!!!

Hope this helps...