remote desktop: verander domein in workgroup

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02-2025
Hallo,

Ik heb een probleem waarbij een server niet goed in het domein is aangemeld. Ik beheer deze server via remote desktop. De oplossing is simpel: meld de server aan op een workgroup in plaats van het domein, reboot, meld 'm daarna opnieuw aan op het domein en reboot nogmaals. Mijn vraag is nu: kan ik na de eerste reboot (dus als de server uit het domein is) nog wel via remote desktop bij die server om hem weer op het domein aan te melden?

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je kunt als de server uit het domein is aanmelden met een lokaal admin account van de server. Dit is van te voren te testen door in te loggen met een lokaal admin account via RDP

Een andere optie is om tijdelijk even realvnc te installeren, dan heb je nog een reserve tool om remote in te loggen :-)

[ Voor 27% gewijzigd door bgrr op 04-03-2008 09:28 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:13

Nobby

Nuts!

Zorg dat je het IP adres statisch instelt. Dan weet je het zeker dat je na de reboot er nog bij kunt. En zorg dat er een lokaal account is met rechten om remote in te loggen.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, wat verwacht je zelf.. Er is op dat moment geen mogelijkheid meer tot het aanmelden met een domain account, dus zal je met local accounts moeten inloggen. Zolang er niets wijzigt aan de netwerkconfiguratie kan je dus gewoon aanmelden met het local administrator account.

Weet je het wachtwoord daar niet (meer) van, dan moet je dat eerst aanpassen voordat je de server uit het domain gooit.

E.e.a. is natuurlijk gewoon te beredeneren :)

Dit topic is gesloten.