Toon posts:

XP crasht na volledige installatie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
gisteravond heb ik geprobeerd xp te installeren bij een vriend van me, maar ik krijg een BSOD tijdens het opstarten nadat de setup klaar is met installeren van XP.

De setup is verder normaal verlopen en heb er gewoon een orginele xp opgezet, wel is het een 32 bits versie, terwijl de CPU een AMD64 is. Maar ik dacht dat dat wel compatible was. Wat zou het probleem kunnen zijn?

uit mn hoofd weet ik nog dat het een AMD64 @2000MHz is met 512 ram. Verder wel el cheapo allemaal, maar daar zou xp toch niet plat op gaan? BartPE start trouwens wel. Iemand een idee?

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Wat voor BSOD krijg je? Lijkt me nuttig om even te vermelden 8) En kom je bv. wel in safe-mode windows in of dat ook niet?

smile an everlasting smile

Verwijderd

Topicstarter
BSOD geeft wat registers en adressen, in safe-mode hetzelfde verhaal

Verwijderd

probeer eerst eens de "3rd party raid drivers" te installeren.... (als de cd opstartt verschijnt dat even in beeld)
90% ligt het daaraan... xp heeft namelijk geen raid drivers standaard

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 02:51:
probeer eerst eens de "3rd party raid drivers" te installeren.... (als de cd opstartt verschijnt dat even in beeld)
90% ligt het daaraan... xp heeft namelijk geen raid drivers standaard
Denk niet dat de TS dan nog in Safe Mode zou kunnen proberen te starten...

@ TS: Al eens een geheugentest en HDD test gedraaid?

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-02 07:34
Machine installeren met zo min mogelijk erin...
Dan langzaam alle componenten toevoegen...

Je gebruikt toch wel een originele XP en geen CD die al extra drivers ed aan boord heeft he?

Verder kan je de harddisk aansluiten op een standaard IDE controller ipv de RAID aansluiting.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 02:48:
Geef eens wat meer info.
Staat er verder geen tekts? Als het goed is staat er een 0x.... code.

Money for nothin' and your chicks for free

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 02:48:
'wat registers' is niet echt dat je zegt nuttig als je wil gaan troubleshooten.

Ga kijken wat er eventueel in de eventlogs staat, zet RebootOnError uit en kijk goed naar de STOP_ERROR code die gegeven wordt.

Die kun je met bijvoorbeeld de Windows XP en 2000 BSOD guide debuggen zodat je meer weet dan 'wat registers' :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ga kijken wat er eventueel in de eventlogs staat, zet RebootOnError uit en kijk goed naar de STOP_ERROR code die gegeven wordt.
PC crashed bij opstarten, ook in safe mode... zou graag willen weten hoe je bovenstaande tip tot uitvoering wil brengen 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:54:
[...]

PC crashed bij opstarten, ook in safe mode... zou graag willen weten hoe je bovenstaande tip tot uitvoering wil brengen 8)7
In het F8 startup menu kun je volgens mij kiezen om geen reboot on system failure te doen.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:54:
[...]

Je krijgt een BSOD.
Wat voor stop error is daar te zien?

Verwijderd

DeeJee schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:08:
[...]

Je krijgt een BSOD.
Wat voor stop error is daar te zien?
DeeJee, die stop error krijg je alleen te zien als "Automatic reboot on system failure" niet geactiveerd is. Dit staat standaard aan, dus hij zit alleen maar een blauw scherm voorbij flitsen waarna z'n pc direct reboot ;)

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Aha, dat kon ik niet helemaal uit zijn verhaal halen :)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Is het systeem toevallig overclocked?

Vorige week precies hetzelfde (draaide perfect Vista met een 600Mhz overclock, xp wilde er niets van weten).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips tot nu toe, het is een 'nieuwe' pc, zo uit de winkel, met standaard een bios password op, daar gaat ie dus eerst achteraan. Verder is het geheugen gecheckt met memtest32,
zonder raid drivers start de setup toch ook niet? Dat werkt wel allemaal perfect. Nadat de setup klaar is, tijdens zn eerste boot reboot ie direct weer.
Pagina: 1