[iTunes] Tracks verdwijnen na 't wijzigen van de titel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
Hallo tweakers,

Ik heb gebruik iTunes nu al een tijdje en heb 4500+ mp3's toegevoegd aan mijn Library,
deze bestanden wil ik altijd zo compleet mogelijk hebben qua ID3-tags zodat ze in Frontrow
en andere mediaplayers goed worden weergegeven.
Hiervoor moet ik vrij vaak titels en artiestnamen aanpassen om ze netjes in mijn Library te krijgen,
nu kom ik af en toe albums tegen waarbij alle tracktitels en artiestnamen met onderkast letters zijn betiteld. Perfectionistisch dat ik ben, wil ik deze natuurlijk met Hoofdletters laten beginnen,
net zoals de rest van de liedjes in mijn library.

Hier komt dus mijn probleem, als ik deze tracktitels aanpas.. verdwijnen ze uit mijn library en
krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://img182.imageshack.us/img182/3033/afbeelding2dq6.png
Als ik dan zoek naar het bestand, blijkt deze te zijn verdwenen van mijn harddisk!
Mijn vraag dus, hoe kan ik dit voorkomen / oplossen?

Ik heb hier een voorbeeldje van zo'n mp3tje
http://rapidshare.com/files/96862753/beautiful.mp3.html
als ik deze toevoeg aan iTunes en dan de titel wil veranderen in Beautiful ipv. beautiful,
verdwijnt deze dus. Zou er iemand misschien willen kijken of dit bij hem ook zo is?

Alvast bedankt, Justinski :)

edit:
- Ik gebruik iTunes 7.6.1 op mijn macbook pro
- Ik maak gebruik van een library op mijn externe harddisk
- Ik laat iTunes mijn bestanden en mappen beheren

[ Voor 6% gewijzigd door Justinski op 04-03-2008 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:00

RnB

Weet je zeker dat je in de goede map aan 't kijken bent als je het nummer opzoekt?
Want ik krijg idd dezelfde melding als hierboven, maar als ik het nummer dan opzoek, kan ik hem gewoon vinden en toevoegen.

Ik gebruik wel Windows XP met iTunes 7.6.1 én zonder dat iTunes mijn mappen beheert.
Mss dat dat het probleem is?

[ Voor 22% gewijzigd door RnB op 04-03-2008 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:19

Nitai

Live the life you love.

Je moet de benaming in de Library van iTunes zelf veranderen.

Je past het bestandsnaam via Finder aan, dan kan iTunes het niet meer vinden.

Als je de benaming in iTunes zelf aanpast, (rechtermuisknop en Get Info) dan moet dat het bovenstaande niet meer gebeuren.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 14:54
Als je graag wilt kapitaliseren, gebruik het volgende script van Doug's Applescript Website: Proper English Title Capitalization

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
Reef_91 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 07:22:
Weet je zeker dat je in de goede map aan 't kijken bent als je het nummer opzoekt?
Want ik krijg idd dezelfde melding als hierboven, maar als ik het nummer dan opzoek, kan ik hem gewoon vinden en toevoegen.
Ja, ik gebruik mijn externe harddisk namelijk (z.g.a) alleen maar voor muziek,
en het nummer is echt nergens meer te vinden. Niet via spotlight en in een map Onbekende Artiest
of iets dergelijks...
Nitai schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 08:04:
Je past het bestandsnaam via Finder aan, dan kan iTunes het niet meer vinden.

Als je de benaming in iTunes zelf aanpast, (rechtermuisknop en Get Info) dan moet dat het bovenstaande niet meer gebeuren.
Waar zie jij staan dat ik het aanpas via Finder? Ik gebruik toch echt iTunes hoor :)
JShal schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:05:
Als je graag wilt kapitaliseren, gebruik het volgende script van Doug's Applescript Website: Proper English Title Capitalization
Handig pluginscriptje, maar dit lost mijn probleem jammer genoeg niet op! ;(

Heeft iemand al dat mp3tje wat ik heb geupload, proberen te renamen in iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:19

Nitai

Live the life you love.

Justinski schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:25:
[...]

Ja, ik gebruik mijn externe harddisk namelijk (z.g.a) alleen maar voor muziek,
en het nummer is echt nergens meer te vinden. Niet via spotlight en in een map Onbekende Artiest
of iets dergelijks...

[...]

Waar zie jij staan dat ik het aanpas via Finder? Ik gebruik toch echt iTunes hoor :)
Excuses, was een aanname. Als ik het woordje 'als' had gebruikt was er niets aan de hand geweest.

Het kan denk ik ook liggen aan het feit dat je een library hebt op een externe schijf? Als je het renamed in iTunes, dan werkt hij het bestand in de library ook bij. Misschien permissions repairen? Wellicht heeft iTunes geen rechten om het bestand te hernoemen?

Om dit te testen kun je 'beautiful' hernoemen naar 'Beautiful' en dan ook het bestand in Finder hernoemen naar Beautiful. Kijken of iTunes hem dan wel vindt?

Bij werkt het overigens perfect. Maar m'n library staat niet op een externe schijf.

[ Voor 4% gewijzigd door Nitai op 04-03-2008 20:18 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
Nitai schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:17:
[...]

Excuses, was een aanname. Als ik het woordje 'als' had gebruikt was er niets aan de hand geweest.

Het kan denk ik ook liggen aan het feit dat je een library hebt op een externe schijf? Als je het renamed in iTunes, dan werkt hij het bestand in de library ook bij. Misschien permissions repairen? Wellicht heeft iTunes geen rechten om het bestand te hernoemen?

Om dit te testen kun je 'beautiful' hernoemen naar 'Beautiful' en dan ook het bestand in Finder hernoemen naar Beautiful. Kijken of iTunes hem dan wel vindt?

Bij werkt het overigens perfect. Maar m'n library staat niet op een externe schijf.
Excuses zijn niet nodig hoor, ik ben al blij genoeg dat jij me probeert te helpen :*)

Ik denk dat het inderdaad aan permissions zal liggen, want als ik mijn lokale "iTunes Music" map selecteer en al de zelfde handelingen uitvoer, verdwijnt het liedje niet!

Zou jij me dan kunnen uitleggen hoe ik die permissions zou kunnen repairen voor mijn externe HD?

Ik ben trouwens niet de enige met dit fenomeen, alleen schijnt Apple er nog geen antwoord op te weten
http://discussions.apple....readID=1374654&tstart=105
Pagina: 1