Uitzending Gemist nu ook in Quicktime

Pagina: 1
Acties:

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Op veler verzoek biedt Uitzendinggemist.nl vanaf maandag 3 maart veel beeldmateriaal naast Windows Mediaformaat ook in Quicktimeformaat aan.

Niet alle programma's op de website komen in dit formaat beschikbaar. De individuele omroepen beslissen zelf in welke formaten zij hun programma's op internet aanbieden.

Wil je programma's gaan bekijken in Quicktimeformaat? Download en installeer dan Quicktime. In de mediaspeler geef je vervolgens aan dat Quicktime jouw voorkeur heeft via het menu 'instellingen' rechtsboven in het scherm. Als een programma niet beschikbaar is in Quicktimeformaat dan valt de mediaspeler automatisch terug op Windows Mediaformaat.

Problemen met de mediaspeler van Uitzendinggemist.nl? Omroep.nl heeft de helppagina's opnieuw ingedeeld om je beter van dienst te zijn. Zo beschrijven we problemen die je tegen kunt komen tegenwoordig per besturingsplatform.
http://portal.omroep.nl/?nav=inwweJsHEnCwNtHgdB

Jeej! :)

Helaas valt de kwaliteit van de filmpjes in QT me heel erg tegen. Wat vinden jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door wace op 04-03-2008 01:06 ]

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Valt mij ook nogal tegen, die kwaliteit.

En daarbij: veel minder makkelijk in full-screen te zetten, omdat die plugin er hardnekkiger ingegooid word. Dan kost het een hope bron-lezen, url decoden en knip en plakwerk om hem in quicktime zelf te krijgen. Heb een uur geprobeerd een makkelijkere manier te vinden, is helaas niet gelukt. Dus, dat gaat met een simpele flip4mac instelling bij het aloude wmv toch beter.

Voordeel is wel dat de streams doorzoekbaar zijn, ook in QT. Bij de wmv'tjes heb je daar VLC of WMP/mac voor nodig.

Oftewel: leuk, meer mogelijkheden is altijd beter, mocht er met een van je andere iets mis zijn, maar ik ga er geen gebruik van maken.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Netjes.. quicktime buffert beter, in tijd sch=uiven werkt beter... Toch hou ik het bij WMV denk ik. Ik laat hem laden en kies dan 'opslaan als' en heb dan het bestand op mijn macje om fullscreen op mijn gemak te kijken.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:25

Nietzman

Woei!

Tja, streamt inderdaad lekkerder en daarmee is alles wel zo'n beetje gezegd. Kwaliteit van niets en niet makkelijk fullscreen te krijgen zo te zien.

Beetje matig, voor zover ik me herinner hadden ze het twee jaar terug over mpeg4 en podcasts, wat écht een dik voordeel zou kunnen hebben. Dan moeten ze nu niet nog eens aankomen met zo'n laffe quicktimestream die totaal geen echt voordeel boven wmv heeft. Beetje zwak, hopelijk is dit maar het 'begin' van quicktime-aanbod.

De NOVA podcast werkt ook perfect, laat ze dat ook maar voor andere programma's aanbieden. :9.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Waarom nemen ze niet gewoon een FLV-speler? Eenvoudig in implementatie, en iedere josti kan hem gebruiken als 'ie Flash heeft...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:25

Nietzman

Woei!

Eerst podcasts hoor, daarna mag het gepeupel het iets makkelijker krijgen. Afbeeldingslocatie: http://i.fok.nl/s/we.gif ;).

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
CodeCaster schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:39:
Waarom nemen ze niet gewoon een FLV-speler? Eenvoudig in implementatie, en iedere josti kan hem gebruiken als 'ie Flash heeft...
Flash heeft pas net H.264 ondersteuning, dus je kan (zeker bij een overheidsdienst) moeilijk verwachten dat ze zo snel al alle materiaal recoded hebben en een player hebben geprogrammeerd...

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Wat was er mis met WMV via Flip4Mac? Kwaliteit super, stream super, en met Appeltje + F zo fullscreen te zetten. :?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

baquelappe schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:44:
Wat was er mis met WMV via Flip4Mac? Kwaliteit super, stream super, en met Appeltje + F zo fullscreen te zetten. :?
Brakke, niet-standaard codec?
CodeCaster schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:39:
De licentiekosten daarvan zijn nogal portemonnaie-leegtrekkend.

Ik juich 't toe.

* CyBeR zal de streaming lui daar ook 's porren dat ze de resolutie omhoog moeten schroeven...

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 04-03-2008 14:55 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Doet u mij maar gewoon gedownloade avi bestanden van usenet. De kwaliteit daarvan is natuurlijk een stuk beter. Helaas alleen hobbyisten werk, dus beperkt assortiment (maar vriendin wil toch alleen "boer zoekt vrouw" kijken). :)

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

CyBeR schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:52:
[...]

Wat maakt dat uit? Het gaat erom dat het werkt, niet dat het 100% ideaal volgens de regels is. En zoals ik al aangaf: met flip4mac en dan laten afspelen buiten browser is gewoon enorm makkelijk, en de kwaliteit is nu het beste van alle mogelijkheden die UG aanbied.
[...]

De licentiekosten daarvan zijn nogal portemonnaie-leegtrekkend.
Plus dat flv players zeker op fullscreen enorm cpu lijken te zuigen.

Overigens heeft de NOS sinds kort keurig alle reportages in flv (gewoon met die veelgebruikte JW media player), juist voor die korte fragmenten werkt dat prima, maar laten ze de hele programma's gewoon op de huidige manier houden, al zou een iets moderne codec toe te juichen zijn.
Ik juich 't toe.

* CyBeR zal de streaming lui daar ook 's porren dat ze de resolutie omhoog moeten schroeven...
Mijn zegen heb je :9

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ram.con schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:36:
[...]

Wat maakt dat uit? Het gaat erom dat het werkt, niet dat het 100% ideaal volgens de regels is. En zoals ik al aangaf: met flip4mac en dan laten afspelen buiten browser is gewoon enorm makkelijk, en de kwaliteit is nu het beste van alle mogelijkheden die UG aanbied.
Nou ja da's 't punt een beetje he. Windows Media werkt niet goed :P

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-02 09:19

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Als ik het goed herinner, stond het in het verleden in 2 formaten op UG.
real en wmv. Ik koos toen altijd voor real, vond ik beter werken. Maar nu dus naar quicktime.

Ik had het nog niet gezien, maar zal eens kijken hoe dat draait.

Je ziet overigens wel steeds vaker flash filmpjes op websites staan. Maar ik kijk dan vaak op de eigen site van een programma. Niet op UG... (bijvoorbeeld radar)

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Dreamvoid
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:52:
Nou nou, WMV9 is gewoon een nette ISO standaard. Zeg dan gewoon dat je liever geen MS codecs gebruikt. :P

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dreamvoid schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:28:
[...]

Nou nou, WMV9 is gewoon een nette ISO standaard. Zeg dan gewoon dat je liever geen MS codecs gebruikt. :P
Waarom zijn er nog geen goede open source implementaties van dan?

VC1 is een ISO standaard. WMV9 niet, afaik.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 05-03-2008 15:42 ]

• Dreamvoid
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:42:
[...]

Waarom zijn er nog geen goede open source implementaties van dan?

VC1 is een ISO standaard. WMV9 niet, afaik.
VC1 is een andere naam voor WMV9 Advanced Profile, voor zover ik weet is uitzendinggemist een low-bitrate VC1 stream. Het OS ffmpeg project heeft een implementatie (zit oa in ffdshow/vlc). Probleem is dat het wel een open, maar geen patentvrije standaard is. Je zal voor een binary dan ook moeten betalen in de landen waar MS (en nog iets van 20 bedrijven/instituten) zijn patenten heeft geregistreerd (in elk geval de EU, US en Japan). De meeste mensen in de OS community kiezen dan liever voor MPEG-4 (dmv xvid, x264 etc) - ook niet patentvrij, maar in elk geval niet van MS. Maar er staat iedereen vrij om een (source code-only) WMV9 decoder te schrijven. MainConcept heeft bv een (betaalde) encoder geschreven voor professionele toepassingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 05-03-2008 17:34 ]

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wel beter zeg!!

Nu nog HD als in de apple trailer site :) en ik ben tevreden!!!!
Pagina: 1