• Bram S
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-11 18:08
Wij moeten voor de bewonersvereniging van onze studentenflat gaan overschakelen naar een ISP die geen mail server levert (Alice, en nee het gaat niet om een standaard pakket maar een die de woningbouwcorporatie in haar oneindige wijsheid heeft samengesteld).

Wij hebben momenteel een website en een aantal mail adressen die we gebruiken. Onze webhost levert alleen geen smtp hosting. Ik heb flink zitten zoeken, maar kan nergens iets vinden wat wij nodig hebben. Wij hoeven geen nieuwsbrieven te versturen, maar wel gewoon kunnen mailen (mailverkeer minder dan een kleine eenmanszaak).

Ik heb wel een aantal providers gevonden voor smtp servers, maar dan moet de afzender komen van een mail adres van hun domeinnaam (en dus doelloos).

We zijn dus op zoek naar een host voor ons smtp verkeer. het liefst een webhost (zodat we alles bij 1 toko kunnen onderbrengen), maar alleen een host voor smtp verkeer is ook een optie. Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is?

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is wel een hele eenvoudige opzoek vraag hoor :)

Neem bijvoorbeeld maar eens contact op met host-masters.nl. Die leveren bij hun hosting pakketten pop3 en smtp.

• Bram S
Dank voor de snelle reactie _/-\o_

Ik kon op hun site niets vinden over smtp verkeer, dus heb ze maar een mailtje gestuurd. In ieder geval erg bedankt voor de oplossing (en dat zo laat nog ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Bram S op 04-03-2008 01:22 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan desnoods eigen smtp server draaien, heb je toegang tot je domein (dns) kan je dat vrij makkelijk aanpassen. (Postcast kan dat dacht ik).
Edit: loop je denk ik vast op de PTR records bij aantal providers.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 04-03-2008 01:41 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Misschien ligt het aan mij hoor, maar als jij een verbinding van Alice hebt, waarom zou je dan niet gewoon de SMTP machines van Alice kunnen gebruiken voor uitgaande mail?
Die accepteren gewoon mail vanuit IP blocks die bij Alice klanten horen, wat voor pakket je ook hebt...

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 02:22:
Misschien ligt het aan mij hoor, maar als jij een verbinding van Alice hebt, waarom zou je dan niet gewoon de SMTP machines van Alice kunnen gebruiken voor uitgaande mail?
Die accepteren gewoon mail vanuit IP blocks die bij Alice klanten horen, wat voor pakket je ook hebt...
Volgens mij doet alice authenticated smtp, zonder account gaat dat dus niet lukken :(

Verwijderd

Of je laat de mail van je domein over de servers van Google gaan via Google Apps. Hoef je alleen de DNS te wijzigen van je mailrecords naar die van Google en dan hoef je voor web niet eens van host te wisselen. En Google Apps is gratis en Google geeft mij meer vertrouwen dan iedere NL mailverstuurder :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

Volgens mij biedt iedere hosting provider authenticated smtp, pop3 en imap, bsmtp enzovoort. Kortom alles wat je nodig hebt. :)

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:43

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:19:
En Google Apps is gratis en Google geeft mij meer vertrouwen dan iedere NL mailverstuurder :)
Meer vertrouwen dat je e-mail wordt gescand en gebruikt voor commerciele doeleinden? Als je daar geen problemen mee hebt is het prima inderdaad. Nee, geef mij maar gewoon mijn eigen server zonder dat een of ander bedrijf al mijn mail jaren gaat opslaan om het later nog eens te kunnen doorzoeken of analyseren.
Het probleem met de internet verbinding en SMTP host zie ik ook niet echt, je kunt zelf email verzenden, tenzij ze poort 25 uitgaand blokkeren. In dat geval kun je bij alsnog bij veel hosters terecht, vrijwel allemaal laten ze je ook mail verzenden op andere poorten dan 25 voor/met authentication. Als je problemen hebt met overal authenticated mail instellen kun je nog een lokaal mailservertje opzetten dat alle mail aanneemt en authenticated doorstuurt.
Uit mijn eigen ervaring kan ik in ieder geval zeggen dat je gewoon een mailhost kunt draaien voor een domein zonder dat je ook de webhosting of DNS service doet. Een ander domein kan direct mail via mijn server mail verzenden als ik dat domein toevoeg met een account voor uitgaande mail, hoogstens even wat SPF records aanpassen, als je die al hebt. De server waar mail vandaan komt maakt op zich niet uit, wordt toch nergens gecontroleerd als je dat niet zelf mogelijk maakt met SPF of Domainkeys. Mail ontvangen is een kwestie van een paar DNS records aanpassen en ontvangst voor dat domein op de server instellen, mailserver mag ook in een ander domein zitten dan waar je mail voor wilt ontvangen. Webhosting is puur een server daarvoor instellen en een DNS record voor www.mijndomein.nl aanmaken, dan ben je van alle gemakken voorzien lijkt me.

[ Voor 30% gewijzigd door OruBLMsFrl op 04-03-2008 10:52 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Verwijderd

Bas van der Doorn schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:41:
[...]

Meer vertrouwen dat je e-mail wordt gescand en gebruikt voor commerciele doeleinden? Als je daar geen problemen mee hebt is het prima inderdaad.
Geen enkel probleem mee. Maar ik merk niets van die commerciele doeleinden hoor. Geen advertenties en totaal geen spam. Een NL provider (of diens werknemers) vertrouw ik inderdaad minder dan Google wat betreft het scannen van mail. Maar goed...

En voor 40 dollar per jaar heb je een pro account. Er zijn niet veel mensen die er zin in hebben om een eigen mailserver te gaan draaien. Kost tijd om bij te houden en geld. En natuurlijk veel meer kans op storingen. En ga nu niet zeggen dat je minder storingen hebt dan Google want dan kom je pas echt ongeloofwaardig over... :)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Alice gebruikt inderdaad authenticated smtp voor out.alice.nl. smtp.alice.nl (verwijst door naar smtp.bbeyond.nl) werkt gewoon prima zonder in te hoeven loggen. Gebruik het al tijden met een Alice-verbinding.

• Bram S
Hartelijk bedankt voor alle reacties, ik had niet in de gaten dat het zo simpel was. Bij Alice kan het in ieder geval niet, wij hebben namelijk een speciaal abonnement via de woningcorporatie. Zij hebben glasvezel aangelegd en wij kunnen bij Alice een zeer goedkoop (22,50 voor 10/10 of 26 euro voor 30/30 ) kaal abo afsluiten, alleen internet, geen hosting, geen mail (en zeer brakke helpdeskondersteuning).

Onze huidige hostingprovider biedt de mogelijkheid niet om mail te versturen, maar als ik jullie reacties begrijp dan moeten we gewoon opzoek gaan naar een willekeurige andere.

Verwijderd

Bram S schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:22:
Hartelijk bedankt voor alle reacties, ik had niet in de gaten dat het zo simpel was. Bij Alice kan het in ieder geval niet, wij hebben namelijk een speciaal abonnement via de woningcorporatie. Zij hebben glasvezel aangelegd en wij kunnen bij Alice een zeer goedkoop (22,50 voor 10/10 of 26 euro voor 30/30 ) kaal abo afsluiten, alleen internet, geen hosting, geen mail (en zeer brakke helpdeskondersteuning).

Onze huidige hostingprovider biedt de mogelijkheid niet om mail te versturen, maar als ik jullie reacties begrijp dan moeten we gewoon opzoek gaan naar een willekeurige andere.
Nee, het is nog simpeler, je moet gewoon smtp.alice.nl (smtp.bbeyond.nl) gebruiken, die accepteert dus zonder authenticatie mail van Alice IP adressen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weet je verder hoe anderen dit gaan doen? Of zij gebruiken enkel hotmail/gmail/geen offline mailclient?

Webmail gaat natuurlijk altijd werken, mits natuurlijk je hoster niet op een blacklist komt.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:27:
Nee, het is nog simpeler, je moet gewoon smtp.alice.nl (smtp.bbeyond.nl) gebruiken, die accepteert dus zonder authenticatie mail van Alice IP adressen.
Het kan natuurlijk dat Alice een speciale groep heeft voor zulke abbo's en die hebben geblocked (IP range mischien) op de smtp server. Dat is natuurlijk wel weer bij Alice na te vragen en anders gewoon even testen.

[ Voor 54% gewijzigd door SinergyX op 07-03-2008 10:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:27:
[...]

Dit hoeft dus niet perse, als het een glasverbinding is is de kans groot dat er totaal andere IP's op zitten. de kans dat deze niet door smtp.alice.nl geaccepteerd worden is dus best groot :)

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11 21:30
Modbreak:Niet de bedoeling natuurlijk.

[ Voor 83% gewijzigd door bjck op 07-03-2008 11:38 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:05
Zo, lekkere reclame hierboven.

Als je kiest om zelf mailserver te draaien, houd er dan wel rekening mee dat je dns enzo geod geregeld moet hebben want veel mailservers accepteren geen mail (of je krijgt een spam vlag) als het uit een ander domein komt.

Verwijderd

Waarom toch zo moeilijk doen met eigen mailservers enzo. Vandaag weer voor een klant zijn mail onder zijn eigen domein laten verlopen via Google Apps/Gmail. Je verstuurt dan via de smtp van Google. Werkt als een tierelier en 6,5GB ruimte! Zelf geen servers/dns/geld/tijd/gedoe/slapeloze nachten... beter krijg je het nergens. En gratis! (dan wel een aantal advertenties aan de rechterkant van je scherm, maar als je upgrade naar pro voor 40 dollar per jaar dan heb je die ads niet). Enige punt kan zijn dat wat Bas zegt, maar als je daar geen problemen mee hebt is het de beste oplossing die je kan krijgen...

Maar goed, ik zal verder niet in herhaling vallen want dat heb ik nu al gedaan :+
Pagina: 1