Toon posts:

Games lopen vast met sli opstelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey allemaal....

Ik heb een probleem met mijn sli opstelling en kan voor dit probleem eigenlijks nergens een echte oplossing vinden.

Het probleem wat ik ondervindt is het volgende.

Zodra ik een game wil spelen laad deze keurig in en kan vanalles doen zelfs gewoon een veld in laden bijvoorbeeld in Battlefield 2 maar als 2 a 3 min aan het spelen ben loopt de game vast en kan ik mijn pc gaan resetten.
Waarschijnlijk ligt het probleem aan mijn sli opstelling omdat als ik 1 van de 2 kaarten (maakt niet uit welke dus beide kaarten werken) gebruik ik het probleem niet heb.

Ik heb van alles al geprobeerd:

van afr instellingen zowel op sli als op 1 en 2 geprobeerd

checken voeding (is stabiel en heeft voldoende over heb namelijk een watt meter en deze komt niet boven de 350 watt voeding is 550-650 watt sli)

heb de koelingen van mijn videokaarten al op max gezet

nieuwste software zowel cpu als gpu drivers

Als het goed is komt er volgende week nog een setje van 2gb geheugen aan van 1066mhz maar ik denk niet dat het probleem hier aan ligt.

Wie heeft een idee wat ik nog meer kan gaan proberen.

Pc specs zijn:

Asus p5n32e 680sli
Intell core 2 duo 6600 @ 2400mhz (stock)
2gb corsair cm2x5400c4 675mhz geheugen
2x Point of View geforce 9600 gt 512mb in sli gebrugd
WD Raptor 74gb (+ 320 gb seagate barracuda)
Real power cooler master 550-650 sli voeding

Samsung syncmaster 940BF @ 1280-1024 32bits
windows XP 32bits versie
Direct X 9.0c

alvast van harte bedankt voor het reageren en hopelijk kunnen we samen een oplossing vinden.

Met vriendelijk groeten

MaRk

ps. wil iemand nog meer informatie post het dan wijzig ik het in deze post

Verwijderd

Topicstarter
Zo als het nu lijkt is mijn probleem opgelost...!!!

Het lag aan de bios, ik had een te oude versie er opstaan. De bios geupdated via AsusUpdate tool en nu werkt het zonder vast te lopen

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:39
Veel game plezier dan maar ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 21:32
Mocht het niet opgelost zijn probeer dan ook eens de nieuwste beta drivers die je kan vinden via het forum van guru3d. Op dit moment zijn dat de 174.31 drivers.
Zeker omdat jij met de nieuwste kaarten (nieuwste daadwerkelijke gpu met ietwat andere architectuur) aan het spelen bent is het van belang om in het begin regelmatig te updaten.