If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Maareh, 00:02 uur noem jij middag
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Och, mss zit ie op een andere plek op deze planeet. Tijdzones weet je welvoodooless schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 00:11:
Ik denk dat een willekeurige surround receiver prima voldoet voor jou. Watts maken niet zoveel uit, dus niet druk om maken.
Maareh, 00:02 uur noem jij middag![]()
Ik kan je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat dat ie gewoon in Nederland zitCubefanatic schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 01:21:
Och, mss zit ie op een andere plek op deze planeet. Tijdzones weet je wel
Ik wil een helder strak geluid met zo min mogelijk ruis en natuurgetrouwe weergave. Ik maak zelf muziek, dus het moet onvervormd en zo natuurgetrouw mogelijk eruit komen. En ze moeten mijn 4 boxen goed kunnen voeden met geluid, dus voldoende vermogen.
Maar ik speel ook basgitaar erover, dus hij moet ook veel bass kunnen spuwen
[ Voor 13% gewijzigd door Guillome op 04-03-2008 10:28 ]
Overigens is het voor muziek vaak mooier om gewoon via twee speakers te luisteren. Het staat stereo op CD, dus kun je het ook maar beter stereo afspelen.
Loop een audio winkel binnen, neem wat cd's mee die jij mooi vind en ga luisteren. Er zijn genoeg goede merken en serround receivers te vinden. Je kan anders ook nog een aantal losse eindversterkers er achter hangen. Maar dan praat je wel over een totaal van minimaal 1800 euro, mits je een beetje voordeel hebben tegen over een losse serround receiver.
Waarom zijn er dan top merken en prijsverschillen en features verschillen als het volgens jou toch niet uit maakt?
@kippy, ik weet dat watts niet veel zeggen. Ik zal eens langs een zaak gaan om te luisteren wat nou de verschillen zijn. Meerdere lo
se receivers is niet nodig (vooral $$$ gebrek
En ik weet dat 2 speakers ook in principe genoeg is. Maar tijdens het spelen is het lekker om het geluid overal vandaan te horen.
Oftewel, in hoeveel kanalen geeft je bron geluid (afgezien van de basgitaar natuurlijk) ?
Met een "professionele" versterker kan je prima vier speakers aansturen, maar behoud je je stereo signaal (of mono in geval van je bas verdeeld over 2 kanalen).
Elke willekeurige muziekzaak kan je helpen, misschien kan je je vra(a)g(en) iets concreter maken voor een gewenst antwoord ?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ik zeg niet dat het niet uitmaakt. Ik zeg dat je gewoon zelf moet gaan luisteren. Aan jou beschrijving voldoet gewoon vrijwel alles. En dus zul je gewoon zelf moeten ervaren wat jij het beste vind. Daar kunnen we jou niet bij helpen.Guillome schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:44:
Voodooless, jij bent de enige die dat elke keer weer zegt. Ik hoor ook graag anderen hun mening
Waarom zijn er dan top merken en prijsverschillen en features verschillen als het volgens jou toch niet uit maakt?
Geluid rondom? Dat is misschien wel geinig, maar is het ook realistisch? Anyway, het is een kwestie van smaak. Als jij het mooier vind moet je het gewoon zo doen
Ik wil dat het geluid ook van achter komt. Of het nou een kopie is van de front boxen, of via surround gaat maakt me niet uit. Mijn bronnen zijn in iedergeval gewoon stereo, dus wss wordt het 2 kanaals over 4 speakers.
t Zou leuk zijn als een DVDtje wel mooi gebruikt maakt van die 4 of 5 kanalen, maar dat heeft prioriteit laag.
@voodooless, dank je, jouw mening is me nu duidelijk
[ Voor 8% gewijzigd door Guillome op 04-03-2008 10:51 ]
Verder is het uiteindelijk gewoon een feest om op zoek te gaan (kijk bijvoorbeeld maar eens op hifi.nl en/of hear.nl). Zorg dat je bij een speciaalzaak komt om goed geïnformeerd te worden.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Heb je zelf een voorkeur voor een bepaald merk?
Zo te lezen ben je er zelf niet echt uit of je nu stereo of surround wil.
Ga dat eerst eens voor jezelf bepalen. Dat kunnen wij niet voor je doen.
En ga daarna, zoals voodooless al heeft aangegeven, zelf eens wat versterkers beluisteren.
Money for nothin' and your chicks for free
Mooi, dan kun je nu naar de winkel gaan en het een en ander zelf uitzoekenGuillome schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:50:
@voodooless, dank je, jouw mening is me nu duidelijkik zal t onthouden.
Dit topic is gesloten.
![]()