[XP] Shutdown van externe computer werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik ben het al veel tegengekomen, in verschillende fora, en bij verschillende pc's, dat, met de ingebouwde shutdown tool van windows, ik geen externe computer kan afsluiten:

code:
1
2
C:\Documents and Settings\Peter>shutdown -s -m \\bubble -f
Kan het netwerkpad niet vinden

Hoe kan dit ?
Ik kan prima gegevens uitwisselen, door gewoon in Uitvoeren \\bubble te typen :?
Waarom werkt dit dan niet ?
Ik heb nergens een oplossing gevonden, had ergens iets gelezen dat op beide computers je dezelfde gebruikersnaam moet gebruiken, kan iemand dit bevestigen ?

In ieder geval bedankt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Kun je eens proberen \\Werkgroep\Bubble??

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38
Probeer het eens met ip-adres i.p.v. naam? (dus \\192.168.1.3 of whatever het ip is). Bij usernaam-trubbels krijg je een andere melding (access denied).

Usernaam-perikelen kun je oplossen door van tevoren een connectie te leggen met dat systeem, en daarbij user/pass op te geven van een admin-user op het remote systeem, dus iets als :

net use \\bubble\ipc$ /user:administrator

Whatever

Verwijderd

Ik heb wel eens gehoord dat je externe pc's niet kan afsluiten, als je niet in een domein zit.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Alleen administrators hebben het recht :
"Force shutdown from remote system"

(local secuity settings -> local policies -> User right assignments)

Ik neem aan dat de uitzonderingen die in dit:

How To Use the Remote Shutdown Tool to Shut Down and Restart a Computer in Windows 2000

kb artikel staan niet bij jou van toepassing zijn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
Petervanakelyen schreef op maandag 03 maart 2008 @ 23:26:

Hoe kan dit ?
Ik kan prima gegevens uitwisselen, door gewoon in Uitvoeren \\bubble te typen :?
Waarom werkt dit dan niet ?
je firewall zou dat in principe kunnen tegenhouden. Het lijkt me in elk geval de netbios name service die lastig doet. Dat zijn udp pakketjes op poort 137. Je kan eens kijken (met wireshark bvb) of je pakketjes toekomen bij de doelcomputer. Dan gaat blijkbaar het antwoord verloren.
Ik heb nergens een oplossing gevonden, had ergens iets gelezen dat op beide computers je dezelfde gebruikersnaam moet gebruiken, kan iemand dit bevestigen ?
Mijn ondervinding is dat het gemakkelijkste inderdaad is om je gebruikersnaam/wachtwoord actief te hebben op de doelcomputer. Je kan ook handmatig aanmelden met het al aangehaalde net use commando. Wat je daarmee doet is een sessie opstarten naar de doelcomputer zodat je je niet meer hoeft te authenticeren.

[ Voor 5% gewijzigd door redfox314 op 04-03-2008 12:58 ]

• Petervanakelyen
DigiK-oz schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 08:38:
Probeer het eens met ip-adres i.p.v. naam? (dus \\192.168.1.3 of whatever het ip is). Bij usernaam-trubbels krijg je een andere melding (access denied).

Usernaam-perikelen kun je oplossen door van tevoren een connectie te leggen met dat systeem, en daarbij user/pass op te geven van een admin-user op het remote systeem, dus iets als :

net use \\bubble\ipc$ /user:administrator
Al geprobeerd met IP andres, hetzelfde.
Ik krijg ook totaal geen 'Access Denied' error, er komt enkel op
'Kan het netwerkpad niet vinden'

Ik kan trouwens perfect aan redelijk hoge snelheid (9MB/s tot 12MB/s) gegevens uitwisselen...
Op beide PC's Windows XP Home, met alle updates, en dezelfde user zonder paswoord...

Verder zal ik dat commando eens proberen, alles kan werken :)
Ik heb wel eens gehoord dat je externe pc's niet kan afsluiten, als je niet in een domein zit.
Zou kunnen, maar ik geef de hoop niet op
Alleen administrators hebben het recht :
"Force shutdown from remote system"

(local secuity settings -> local policies -> User right assignments)

Ik neem aan dat de uitzonderingen die in dit:

How To Use the Remote Shutdown Tool to Shut Down and Restart a Computer in Windows 2000

kb artikel staan niet bij jou van toepassing zijn.
Hoe kan ik deze instellingen aanpassen ?
Ik heb de instellingen nergens gevonden...
Gebruik trouwens NL XP :P

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Petervanakelyen schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:48:
Ik heb de instellingen nergens gevonden...
Gebruik trouwens NL XP :P
File -> run (uitvoeren) -> "secpol.msc /s"

Vertalen van eng-> nl mag je zelf bedenken. Je kunt wellicht ook een audit op de doelcomputer aanzetten om te zien hoe er wordt aangelogd en wat er fout gaat. (graag eerst googlen hoe voor je vraag waar dat te vinden is)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Petervanakelyen
leuk_he schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:12:
[...]

File -> run (uitvoeren) -> "secpol.msc /s"

Vertalen van eng-> nl mag je zelf bedenken. Je kunt wellicht ook een audit op de doelcomputer aanzetten om te zien hoe er wordt aangelogd en wat er fout gaat. (graag eerst googlen hoe voor je vraag waar dat te vinden is)
"Secpol.msc kan niet gevonden worden"
Dit komt omdat ik WinXP Home gebruik, spijtig...

Pagina: 1