Toon posts:

Haperend beeld bij weergave DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst heb ik de zoekfunctie geprobeerd, maar geen oplossing voor mijn probleem gevonden.

Ik heb een systeem met een FX5500 Geforce kaartje. Hierop stond Windows Vista Ultimate. Afspelen van DVD's ging altijd vlekkeloos.

Vanwege problemen heb ik een schone installatie van dezelfde Vista uitgevoerd en de software opnieuw geinstalleerd. Nu kan ik ineens niet meer vloeiend DVD's afspelen. Ook niet vanaf de harddisk. Probleem doet zich zowel in Media speler als in PowerDVD en Realplayer voor.

De weergave hapert... mist enkele frames, speelt een stukje en hapert weer... Dit levert een irritante en schokkerige weergave op. De drivers van Nvidiazijn al de laatste. Ook oudere drivers leveren hetzelfde probleem op.

Het vreemde: Indien ik Windows Mediacentre start, dan speelt de DVD vlekkeloos...

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 11:21
Drivers wel goed geinstalleerd? Dus chipset etc?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
wat doet VLC player?

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds hetzelfde probleem DVD wordt schokkerig weergegeven, ongeacht melt welke software het wordt afgespeeld en ongeacht of de bestanden op DVD of op de HD staan. AVI. Mpeg, Dixv wordt wel zonder problemen afgespeeld.

Nieuwe drivers al geinstalleerd, geen resultaat. Voorheen werkte dit echter prima, totdat ik Vista vers heb geinstalleerd (zelfde Visat als er voorheen ook op stond).

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Misschien kun je eens wat meer informatie geven.

Zaken als:
- specificaties van je systeem
- welke drivers je gebruikt
- wat je CPU-belasting is tijdens het haperen
- of de DVD ook hapert als je de bestanden vanaf HDD afspeelt (bijvoorbeeld via Mediaplayer Classic).
- of de boel met VLC-player wel soepel loopt

Kortom, meer informatie en doe ook eens wat met de tips die hierboven gegeven worden.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:10:
Misschien kun je eens wat meer informatie geven.

Zaken als:
- of de DVD ook hapert als je de bestanden vanaf HDD afspeelt (bijvoorbeeld via Mediaplayer Classic).

Kortom, meer informatie en doe ook eens wat met de tips die hierboven gegeven worden.
> PentiumD cpu (dualcore) 3,0Ghz, 2Gb DDR2, 3202Gb HD SATA, FX5500 videokaart

> Diverse geprobeerd, maar op dit moment de laatste drivers van Nvidia

> Zal ik moete checken

> Het maakt niet uit vanaf welk medium ik de DVD bestanden afspeel

> Nee, de weergave hapert met ALLE playback software. Ook met Media Center hapert nu de weergave.

Zoals ik al zei... het vreemde is dat het voorheen wél werkte met dezelfde configuratie...

Verwijderd

staan je HDD en DVD-rom niet toevallig op PIO-mode?
Pagina: 1