Toon posts:

HD content streamen naar Pioneer BluRay player DBP-LX70

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik heb sinds kort een pioneer plasma tv gekocht (PDP-4280AX) samen met een VSX-LX60 receiver en een DBP-LX70 BluRay speler. Nu kan ik met deze speler via lan 10/100 video streamen. Het enige nadeel hierin is dat alleen kan worden gespeeld: MPG, MPEG en WMV. In de handleiding staat hier het volgende over:

Ondersteunende videoformaten:
- Windows media video 9 (WMV9)
MP@HL
- Windows media video 9 (WMV9) Advanced Profile (VC-1)
AP@L3
- MPEG-2 (ps/ts)
MP@HL
- MPEG-1

Op dit moment ben een aantal HD films aan het downloaden (weet ik, mag niet...) en deze wil ik vanaf m'n pc streamen naar de BD player... Naar welk video formaat kan ik het beste encoden/decoden en met welk programma moet ik dit doen?
Heeft dit ook nog te maken of het origineel BluRay of HD-DVD is?
Ik zie ook als spec erbij staan b.v. 720 1080 enz. Is dit nog van belang bij mijn HD Ready tv (dus niet Full-HD)?

Ik hoop dat dit niet een te lang verhaal is geworden,
alvast bedankt voor jullie reactie!

Verwijderd

Ten eerste: het model is BDP-LX70 :P

Streamen van HD kun je gerust vergeten. Dat redt je hooguit met het NFS protocol dat weinig overhead heeft, niet met dit DLNA/Twonky spul. Zelfs NFS zal niet soepel draaien met echt hoge bitrates.

Verder is het jammer dat deze player geen divx/xvid ondersteunt. Daardoor is de streaming optie voor mij niet interessant.

Het is, volgens velen, de speler met de beste beeldkwaliteit tot nu toe en ik kan dat alleen maar beamen. Ik heb 'm nu ca. 3 weken en verbaas me telkens weer over het plaatje dat deze Pio neerzet.