Notebook met dual monitor levert een rare resolutie op.

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:09
Sinds een week of 2 ben ik radicaal overgestapt op een laptop ipv een grote lompe pc. Simpel gezegd, ik kan een laptop meenemen naar me werk ;-) Nu wilde ik mijn scherm (samsung 205BW) gebruiken als 2de monitor.

Bij de eerste installatie van het scherm op de dvi poort verliep alles vlekkenloos. De notebook videokaart zag meteen de goeie resolutie (1680x1050), maar dit bleek al snel maar een illusie want bij een reboot blijkt het scherm ineens een hele andere resolutie aan te nemen. Namelijk 1280x1024 oftewel het beeld is echt _ruk_.

Nu dacht ik simpel even te controlleren of alle resoluties goed staan, maar helaas alle programma's waar ik het kan terug vinden (ultramon, nvidia drivers & windows settings) staan op 1680x1050.

Om het nu op te lossen, koppel ik het scherm los en laat de notebook aanstaan en koppel hem even later weer er aan. Dan zet ik via ultramon het scherm weer aan en flop het werkt...

Ik kan ook maar nergens iets hierover vinden... Dus heeft misschien hier iemand een idee?
Het betreft dus een Asus Z99sc notebook met een nvidia 8400M G videokaart en een samsung 205BW.

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 18:39
Ik weet niet welke videokaart in je laptop zit, maar bij mijn intel was dit de oplossing:
( dit is trouwens wel voor een 19"ws dus aan de code van mij heb je helaas niks )
Het is me gelukt om het scherm op de juiste resolutie te krijgen. Hiervoor heb ik handmatig de de drivers van intel moeten aanpassen. Dit heb ik gedaan met de instructies op deze site:
http://softwarecommunity.intel.com/Wiki/Graphics/239.htm

wonderbaarlijk genoeg werkt het dus ook nog.

voor mensen met hetzelfde schem en probleem. is de onderstaande regel de juiste code om in de betrefende igdlh.inf toe te voegen.

HKR,, DTD_5,%REG_BINARY%, 97,29,A0,d0,51,84,20,30,50,98,13,00,00,00,00,00,00,1E,37,01 ;Fifth DTD

jammer dat je zo'n vreemde actie moet uitvoeren om je externe scherm aan de praat te krijgen, maar ik ben in elk geval blij dat het zo werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door disinfector op 24-03-2008 17:57 ]