Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 11:10
Hallo allemaal!

Ik heb al geruime tijd een probleem met mijn Windows XP Workstation (SP2 EN).
Deze krijgt namelijk deze foutmelding steeds in het systeem log:
Type: Warning
Source: MRxSmb
Event ID: 3019
The redirector failed to determine the connection type.

Het is zeker geen gevaarlijke foutmelding, maar ik erger me eraan. |:(
Ik heb een paar uur op google gezocht, 4 Microsoft patches geinstalleert.
Dit heeft helaas niks geholpen, ik heb geen AD alleen een klein Linux Samba servertje voor mijn muziek.
Heeft iemand enig idee hoe ik deze irritante melding weg kan krijgen? :/

Bedankt,

HyperDevil })

specs:
Intel Core 2 Duo E6400
2GB Kingston DDR2
Intel Gbit 1000PT adapter
Windows + Updates
Asus P5B Mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109978

je zou de master browser service uit kunnen schakelen, dan verdwijnt de melding wel =-)

Je linux servertje is de oorzaak, windows weet nu niet wie de master browser is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 109978 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:49:
je zou de master browser service uit kunnen schakelen, dan verdwijnt de melding wel =-)
Lekker; symptoombestrijding :P
Ik weet even zo snel niet meer wat de oplossing is, maar uit mijn bol is het een kwestie van in je DHCP server het nodetype op 0x4 of 0x8 ofzo zetten (hybride). Dan zou het opgelost moeten zijn; maar pin me d'r niet op vast. Is alweer effe geleden dat ik het tegenkwam. Kan goed een oplossing voor iets heel anders geweest zijn maar d'r hangt me wat van bij :X :P * RobIII dement aan 't worden is :Y)
Anders zou hier ook voldoende voer moeten staan om mee verder te experimenteren en/of googlen.

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 03-03-2008 23:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Niet toevallig een share op je eigen PC in netwerkomgeving opgeslagen?
Dan kun je deze melding ook krijgen in je eventlogs namelijk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
Ghost21:
Ik kan alleen een Computer Browser in services.msc vinden, deze stond al "manual" en stopped. :z

RobILL:
Ik heb IPCop als DHCP server, hoe kan ik hem naar Hybrid zetten? :)

alt-92:
Ik heb geen share op mijn eigen pc, alleen de standaard admin shares. :?
Ik heb het gelezen dat het deze foutmelding kan veroorzaken op EventID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
Ik heb net de nieuwe drivers van Intel geinstalleerd van 4-2-08, en hetzelfde probleem.
Daarbij heb ik mijn Master Browser naar Domain Master gezet ook zonder enig effect.
Misschien deze rare bug melden aan Intel ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
HyperDevil schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:24:
RobILL:
Ik heb IPCop als DHCP server, hoe kan ik hem naar Hybrid zetten? :)
Mijn naam is RobIII (als in 3) ;)
Geen idee hoe je dat regelt in IPCop, maar het is DHCP optie 46 als ik me niet vergis.
edit:

ja dus :P maar er zijn ook registry hacks voor om 't vast te zetten, dan hoeft het niet middels DHCP.

Maar again: ik weet niet of dit oplossing is; er hangt me alleen vaag iets van bij; that's all.
HyperDevil schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:16:
Misschien deze rare bug melden aan Intel ofzo?
Wat heeft Intel er mee van doen :?

[ Voor 74% gewijzigd door RobIII op 05-03-2008 00:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer dit eens, exporteer wel eerst ff je reg key voor je m verandert ivm met evt problemen bij editen.

Start > uitvoeren "regedit"

HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Browser\Parameters
En zet de waarde "IsDomainMaster" op "TRUE" dit forceert je xp machine om de default master browser te zijn.

En wat betreft je computer browser service, deze zou op automatisch moeten staan, en hoeft in sommige gevallen niet te draaien. Maar draait normaliter wel geloof ik.

PS: Weer's wat anders dan symptoon bestrijding.
edit
Drivers zijn hier normaliter niet de oorzaak btw..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 109978 op 06-03-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
Het blijkt dat event ID 3019 in Windows Server 2003 te reproduceren valt:
  1. Deel een willekeurige map bij voorbeeld C:\SHARE.
  2. Maak een netwerkdrive aan en koppel deze aan de share die je net gemaakt hebt.
  3. Dubbelklik op de netwerkdrive om deze te openen.
  4. Kijk je logboek na, je ziet nu event ID 3019 staan. " De redirector kan het type van een verbinding niet vaststellen."
Het blijk dus dat deze event id optreed als je een share van je server lokaal koppelt aan een netwerkdrive en deze op de server zelf benaderd.

Dan nu de vraag, hoe valt dit te corrigeren? Hoe kun je het type verbinding instellen voor de redirector?

EDIT: Bovenstaande registry oplossing werkt dus NIET tegen het bovenstaande probleem.
EDIT2: http://support.microsoft.com/kb/267934/nl Geeft hier meer informatie over, blijkbaar is er geen oplossing.

Ik hoop je hiermee een stukje verder gebracht te hebben. O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Darkprince1234 op 25-03-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Event id's zijn/ waarschuwingen met een bepaald nummer hebben niet altijd een oorzaak

zie ook:
http://www.eventid.net/di...149&source=MRxSmb&phase=1

Ik raad nog steeds aan mijn bovenstaande regedit toe te passen en het gewoon te proberen. Werkt het niet, zet je het gexporteerde bestand weer terug. Het is een vrij onschuldige edit van je registry.

Overigens zeggen dat iets niet werkt zonder het te hebben geprobeerd of uberhaupt te weten, vind ik niet echt leuk van je Darkprince1234.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Darkprince1234 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:45:
Ik hoop je hiermee een stukje verder gebracht te hebben. O-)
Niet echt als je in het begin van het topic al kan terugvinden dat de topicstarter dat al weet en ook gecontroleerd heeft dat dát bij hem niet het geval is.

Die MasterBrowser setting op DomainMaster zetten heeft an sich nog niet zoveel zin, je kan het immers ook andersom bekijken.
Van je Samba Server wil je eigenlijk dat die altijd up is, en dan is het logischer om díe de Master Browser in je werkgroep/domain te maken dan een werkstation dat we/niet/soms/afentoe aan staat.

Er wordt op eventid.net ook nog gerefereerd aan Programma's die zijn gekoppeld aan IP-adressen in het loopback-adresbereik, werken in Windows XP Service Pack 2 mogelijk niet zoals u verwacht (al zie ik niet helemaal waarom) - die heb je al geinstalleerd waarschijnlijk, maar het kan geen kwaad dat eens te controleren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82568

Mijn collega suggesteert: Wikipedia: subst

Ik heb precies hetzelfde op een XP Pro fileserver. Ik ga het binnenkort eens proberen.
Pagina: 1