• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:44
Ik heb hier een bepaald .png plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08101/voorbeeldje617.png

Hoe stel ik dit in als Guide voor motion guide? Dus dat bijvoorbeeld een rondje die lijn volgt? Elke tut werkt met lijntjes die je zelf ff maakt met pencil, alleen heb ik dus al een lijn, maar dat is dus die lijn in bovenstaand .png plaatje, die ik niet met een pencil kan namaken omdat het dan geen mooie lijn wordt :P

Zoek ik verkeerd of kan het gewoon niet?
offtopic:
of ik ben een enorme n00b :+

[ Voor 3% gewijzigd door maarud op 03-03-2008 20:06 ]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met Flash, maar ik heb het simpele idee dat je die misschien eerst moet overtrekken om er een spline oid aan over te houden en die te gebruiken als guide? :)

(ik neem aan dat er naast dat pencil ook nog iets in zit om curves mee te maken?)

[ Voor 19% gewijzigd door Stukfruit op 03-03-2008 20:45 ]

Dat zit wel Schnorr.

• maarud
Stukfruit schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:45:
Ik heb geen ervaring met Flash, maar ik heb het simpele idee dat je die misschien eerst moet overtrekken om er een spline oid aan over te houden en die te gebruiken als guide? :)

(ik neem aan dat er naast dat pencil ook nog iets in zit om curves mee te maken?)
aan overtrekken dacht ik ook al, maar er zit niet echt zo'n tool in dat je een lijn hebt met van die bolletjes die je kan uitrekken zodat je de lijn van vorm kan veranderen....

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
ff kijken, tijdje geleden sinds ik het laatst met flash heb gewerkt (jammer eigenlijk :( mooi programma).

volgens mij had je een menu genaamd bitmap, daarin kon je kiezen voor trace.

daarmee kon je een bitmap automatisch overtrekken, zodat het vectoren werden.

weet alleen niet of dat gaat werken, maar het valt te proberen :) anders met de line tool natekenen denk ik.

• maarud
hmm, of ik doe het niet goed, maar het lukt niet echt. Kijk, bovenstaand plaatje is de achtergrond van de flash-ani, en een boleltje moet die lijn volgen. Als ik Trace Bitmap doe, is de achtergrond (Layer 1) helemaal raar, en gaat het bolletje alsnog rechtdoor :P

edit: ik heb het lijntje even snel overgtrokken uit de losse hand, en doordat Flash mijn lijntje bijtrekt (smooth maken) gaat het bolletje bijna exact over de lijn. Niet helemaal jammer genoeg, maar hij volgt hem tenminste. Nu nog een manier zien te vinden waardoor het perfect kan :)

[ Voor 35% gewijzigd door maarud op 03-03-2008 22:58 ]

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-01 15:12
probeer deze video tutorial eens, de pen tool in flash werkt precies hetzelfde :)
http://www.communitymx.co...ge=1&cid=A15CFD250F9D01EF

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Je kan het uitzetten dat flash de line smoothed. Kan het gewoon op ink zetten en dan heb je alleen een vaste hand nodig.Bitmap tracen zou ik niet doen want 10 tegen 1 dat je lijn erg raffelig (dat is een woord hoop ik) wordt en de animatie ook niet echt vloeiend zal zijn.

|{ brrr }] |

Pagina: 1