Toon posts:

Nieuwe CPU (C2D6700) maar temperatuur klopt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, heb net een cpu upgrade gedaan, ben van een c2d6300 naar een c2d6700 gegaan.
Hij doet het goed maar in de bios onder PC health geeft ie al een rare waarde bij cpu temp aan: 11 graden !!!. Dit kan niet want het is 21 graden hier in de huiskamer.
Onder load gaat ie naar de 26-27 graden, in idle zakt ie naar 7 graden terug. Dit kan natuurlijk nooit.
Mainboard is idle 37c.
Ik durf 'm zo niet te stressen.

Weet iemand hoe ik die temps juist krijg ?
Zo begint mijn cpu koeler natuurlijk veel te laat op toeren te komen.

specs:
Acer aspire e700
moederbord: acer fg965m
2 gig geheugen
core2duo e6700

Verwijderd

Topicstarter
update, het proggy coretemp geeft idle 27 en 23 graden, onder load: 45 en 41 graden.
Maar ik neem aan dat de cpu-fan via de door het moederbord gemeten temperatuur geregeld word.
Raar, iemand ?

PS heb de laatste bios die te krijgen is voor mijn mobo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 19:39 ]

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 12:08
De temps die coretemp geeft zijn normaal, dus ik zou ervan uitgaan dat dit de juiste temps zijn (wat je volgens mij al doet ;)).

Over die aansturing van je cpu-fan, als je die nou gewoon direct op je voeding aansluit en niet op je mobo, dan draait 'ie gewoon altijd. Enige nadeel kan dan zijn geluidsoverlast, maar het is het proberen waard!

Verwijderd

Topicstarter
ah mooi, nu maak ik me al een stuk minder zorgen :)
heb nog ff met CPU-Z gekeken, die geeft dit aan: 65nm core voltage 1.328, conroe, 775 LGA, family 6, ext family 6, model F ext. model F, stepping 6, revision B2.

Ook zag ik ergens dat G0 revision 15 graden erlangs zit, maar die heb ik niet.

tnx,

Patrick

Verwijderd

Waarschijnlijk helpt een bios update wel. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/800/speedfanjg9.jpg

Toch zie ik in speedfan nog een rare temperatuur, bij het vlammetje zie ik 52c staan, en das in IDLE !!

ik snap er niks meer van al die temperaturen.....:(

EDIT: Nevermind, die 52c is vande Videokaart, nix mee temaken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 18:39 ]

Pagina: 1