Verwijderd

Topicstarter
Mijn Asus Striker II Formula blijft tijdens het booten hangen op DET DRAM.
DET DRAM
Detect memory
- Auto-detection of DRAM size, typa and ECC
- Auto-detection of L2 cache
Na 20 seconden te blijven hangen springt hij even terug naar CHIP INIT, dan terug op DET DRAM.

Dus nieuw geheugen geprobeerd, blijft hij hangen op dezelfde melding.
Een andere 775 CPU heb ik niet liggen.

Hiervoor kreeg ik geen errors en bootte hij mooi, alleen kreeg ik na een tijdje de melding dat mijn SB overheatte en sloot hij af. Blokje op de SB dus wat vaster gevezen (en dan van de NF200 chip, dat ziet ie misschien als hetzelfde), misschien iets te vast :)
Maar afaik heeft een SB niet veel te zien met geheugen.

specs:
Asus Striker II Formula
QX9650
4GB kingston PC9600 geheugen / 512MB HP PC4200 geheugen

Kan natuurlijk altijd nog de cache zijn van de CPU, maar dat betwijfel ik aangezien ik zelfs niet in de buurt ben geweest (kan zijn dat ik het geheugen eruit heb gehaald tijdens het vast vijzen van de SB, maar dat weet ik niet meer.

Tijd voor m'n vierde Striker II?

edit:

Zonder geheugen opstarten begint ie trouwens ongelooflijk te biepen, met geheugen biept hij niet, enkel de DET DRAM message

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 18:51 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Wordt je CPU wel ondersteund door je huidige BIOS? Lijkt erop van niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ermee kunnen booten en halverwege de Vista sloeg ie uit omdat de SB te warm was.
780i is gemaakt voor 45nm quadcores, dus lijkt me straf moesten ze er dan een BIOS op zetten die em niet ondersteunt ;)

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Ik neem aan dat jou geheugen in de QVL lijst staat?!!

Heb je al geprobeerd of het met 1 latje werkt?
Heb je de nieuwste bios?

[ Voor 7% gewijzigd door Mr-Beamer op 03-03-2008 18:59 ]

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Verwijderd

Topicstarter
Nee staat het niet, maar zoals ik al zei, het heeft allemaal gewerkt, dus zoeken achter incompatibele hardware is niet nodig :)
En zoals ik al zei, ik heb het getest met twee soorten geheugen, 533mhz van HP (Hynix) en 1200mhz van Kingston (hij heeft gewerkt met het Kingston geheugen).
Eerst dacht ik aan te weinig memory voltage, maar gezien het HP geheugen ook niet werkt en het me sterk lijkt dat dat meer dan 1.9V nodig heeft betwijfel ik het.
En nieuwste BIOS? Geen idee, heb ik eerlijk gezegd niet gecheckt, maar hij heeft geboot met de hardware die erin zit.

BIOS update kan ik ook niet gaan doen, gezien ik zelfs geen POST te zien krijg.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 19:05 ]

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:03:
Nee staat het niet, maar zoals ik al zei, het heeft allemaal gewerkt, dus zoeken achter incompatibele hardware is niet nodig :)
Dat moet je niet zo maar zeggen, ik heb het mee gemaakt dat het eerst wel werkte toen in eens niet meer ( ook geheugen probleem) (op een of andere manier wordt dan de bios verkloot en ook een bios reset werkt dan niet meer, of te wel RMA)
En zoals ik al zei, ik heb het getest met twee soorten geheugen, 533mhz van HP (Hynix) en 1200mhz van Kingston (hij heeft gewerkt met het Kingston geheugen).
maar heb je het ook al met 1 reepje geprobeerd?

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• Samson_1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05-2025
Heb ik ook aan de hand gehad met m'n asus commando i.c.m corsair ram. Heb ze RMA gedaan met de boodschap dead on arrival. Dat bleke ze ook te zijn en heb gewoon nieuw ram gehad.

Het ligt dus aan je RAM-geheugen. Waarschijnlijk een latje wat dood is.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry, ik bedoelde met dat HP geheugen dat het 1 latje van 512 was.
RMA'en is geen optie, ik heb alle koelblokken eraf gegooid en de plastieken push-pinnetjes hebben eraan moeten geloven.
Het PC9600 geheugen ook met 1 latje geprobeerd, geen verschil.

Dan geprobeerd met maar 1 graka, ook geen verschil, dan de andere geprobeerd, opeens blijft hij hangen op CPU INIT, na tweede erin te steken blijft hij daarop hangen...
Maar daarop kom ik dadelijk terug, eerst graka's nog eens nakijken.

Verwijderd

Topicstarter
Boosdoener is gevonden: een druppel koelvloeistof.
Dus het moederbord is een dag buiten strijd, laat de overige ideeen maar komen.
Modbreak:De Edit-knop is er niet voor niets. Heb je binnen 24u iets toe te voegen en niemand heeft in de tussentijd gereplyed? Editten, niet onnodig schoppen :o

[ Voor 40% gewijzigd door dion_b op 03-03-2008 22:07 ]

Pagina: 1