Mijn Asus Striker II Formula blijft tijdens het booten hangen op DET DRAM.
Dus nieuw geheugen geprobeerd, blijft hij hangen op dezelfde melding.
Een andere 775 CPU heb ik niet liggen.
Hiervoor kreeg ik geen errors en bootte hij mooi, alleen kreeg ik na een tijdje de melding dat mijn SB overheatte en sloot hij af. Blokje op de SB dus wat vaster gevezen (en dan van de NF200 chip, dat ziet ie misschien als hetzelfde), misschien iets te vast
Maar afaik heeft een SB niet veel te zien met geheugen.
specs:
Asus Striker II Formula
QX9650
4GB kingston PC9600 geheugen / 512MB HP PC4200 geheugen
Kan natuurlijk altijd nog de cache zijn van de CPU, maar dat betwijfel ik aangezien ik zelfs niet in de buurt ben geweest (kan zijn dat ik het geheugen eruit heb gehaald tijdens het vast vijzen van de SB, maar dat weet ik niet meer.
Tijd voor m'n vierde Striker II?
Na 20 seconden te blijven hangen springt hij even terug naar CHIP INIT, dan terug op DET DRAM.DET DRAM
Detect memory
- Auto-detection of DRAM size, typa and ECC
- Auto-detection of L2 cache
Dus nieuw geheugen geprobeerd, blijft hij hangen op dezelfde melding.
Een andere 775 CPU heb ik niet liggen.
Hiervoor kreeg ik geen errors en bootte hij mooi, alleen kreeg ik na een tijdje de melding dat mijn SB overheatte en sloot hij af. Blokje op de SB dus wat vaster gevezen (en dan van de NF200 chip, dat ziet ie misschien als hetzelfde), misschien iets te vast
Maar afaik heeft een SB niet veel te zien met geheugen.
specs:
Asus Striker II Formula
QX9650
4GB kingston PC9600 geheugen / 512MB HP PC4200 geheugen
Kan natuurlijk altijd nog de cache zijn van de CPU, maar dat betwijfel ik aangezien ik zelfs niet in de buurt ben geweest (kan zijn dat ik het geheugen eruit heb gehaald tijdens het vast vijzen van de SB, maar dat weet ik niet meer.
Tijd voor m'n vierde Striker II?
edit:
Zonder geheugen opstarten begint ie trouwens ongelooflijk te biepen, met geheugen biept hij niet, enkel de DET DRAM message
Zonder geheugen opstarten begint ie trouwens ongelooflijk te biepen, met geheugen biept hij niet, enkel de DET DRAM message
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 18:51 ]