Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Hoi y'all!

Binnenkort moet ik m'n abbonement verlengen. Ik zit bij Telfort en ben ruim tevreden met de dekking en de prijzen, dus daar blijf ik lekker bij (ondertussen al 3 jaar tevreden klant).

Leuk en aardig natuurlijk, maar m'n vriendin wil ook graag een andere telefoon.
Ze heeft nu een Sony Ericson W300i Walkman Phone, en opzich bevalt het wel redelijk, maar het is een redelijk dik ding en ook nog eens een flip-phone, waar ze niet zo gek op is.
Maja, gekregen is gekregen en het is veel beter dan een Nokia 3310 ;)
Hoewel het ding goed is wil ze liever een nieuwe, en dan met een abbo ipv prepay.

Dus ze heeft maar een lijstje eisen gemaakt:
-Moet goed muziek spelen. Haar telefoon moet kunnen dubbelen als MP3 speler, net als de oude.
-Moet kleiner zijn zodat er minder bobbel in haar broekzak zit.
-Moet een headset aan kunnen met remote control
-Goede accu. Het ding moet lange treinritten ver-aangenamen met muziek.
-Support voor 4GB+ flash memory kaart (dat te verkrijgen is tegen een redelijke prijs)
-And to top it all off: Een degelijke agenda functie.

Nu zijn die eerste dingen niet zo moeilijk. Redelijk ruim aanbod in telefoons die dat hebben, maar welke bied een goede agenda functie?

Voor haar moet de agenda voldoen aan de volgende punten:
-Maand overzicht met highlighting op welke dag iets gepland staat
-Alarm functie per item. Liefst met Pre-timer (zodat b.v. een dag vantevoren huiswerk gemeld wordt)
-Grote tekst capaciteit.
-Liefst ook nog een hotkey zodat de agenda meteen naar voren getoverd kan worden.

Die agenda functie is terug te vinden in haar W300i, maar die gaat dienst doen als reserve (is simlock vrij, altijd handig om te bewaren).
We hebben al even telefoons gekeken, en het idee is dat wanneer ik mijn abbo verleng, ik meteen een telefoon voor haar bestel. Dat wordt dus het assortiment van Telfort. Simpel genoeg dus.
Nu heeft Telfort een aantal telefoons in de aanbieding die interessant lijken, namelijk:

-Nokia 5310 Xpress Music
-Nokia Prism 7500
-Sony Ericsson W580i
-Sony Ericsson W660i
-Sony Ericsson W810i

Nu gaat de voorkeur uit naar de Nokia's gezien die volgens de specificaties wat dunner zijn. Vooral de 5310 die nog geen centimeter dik is. De Prism is weer aantrekkelijk vanwege het design.
Beide bieden ze support voor microSD, wat rete goedkoop is, en volgens spec zijn de accu's ook niet voor de poes. Die gaan wel een weekje door.
Het punt blijft dat er een goede agenda functie in moet zitten, maar welke bied dat?
Ik weet dat mijn Nokia 7710 dat heeft, m'n vorige was een 3410 en als bij-telefoon heb ik een 1600 (plus ouders nog met Nokia's), dus heel veel ervaring heb ik niet op het gebied van de interfaces, behalve dat ik weet dat de 1600, 3210, 3310, 3410, 3510, 6210, 6310 en 6150 de functie niet bevatten. (wat een rij oudjes he? :+ )
Een collega van me heeft een N73 en die is weer te dik en te lomp, hoewel die waarschijnlijk wel een goede agenda heeft.

Heeft iemand ervaring met (een van) de betreffende telefoons en kan mij vertellen hoe de agendafunctie is?
Alternatieven zijn natuurlijk altijd welkom, mits uit het assortiment van Telfort.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 03-03-2008 22:42 . Reden: Typo en wat extra benadrukking ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 23:20
SonyEricsson W880i misschien een optie (review met veel plaatjes)? En dan je abo verlengen naar een sim-only, kan wel eens voordeliger voor je uitpakken :)

[ Voor 20% gewijzigd door JJapie op 03-03-2008 18:47 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
JJapie schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:45:
SonyEricsson W880i misschien een optie (review met veel plaatjes)? En dan je abo verlengen naar een sim-only, kan wel eens voordeliger voor je uitpakken :)
Mijn abbo is al sim-only ;) ben tevreden met m'n Nokia 7710 ;)
Voor m'n vriendin betekent het overstappen naat Telfort en vervanging van haar W300i ;)
Als de W880i de goede agendafunctie bied is dat uiteraard een optie als vervanger :) Hij is alleen niet te krijgen bij Telfort ;) Dus die valt buiten de boot.
Dus: info over agenda? Want die laat je weg :P en daar gaat het juist om :P

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 03-03-2008 22:44 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
En weer open.

Modbreak:Let op: we hebben het in dit topic alleen over de agendafunctie van de diverse toestellen

[ Voor 80% gewijzigd door pven op 03-03-2008 22:13 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Ik heb een veel te simpele nokia, de 1650, want hij heeft A geen mp3 ondersteuning, B geen extra geheugen, C geen remote control headset mogelijkheid. Maar alle kalenderfuncties zitten al wel standaard in de software. Ik denk dus, dat je met alle huidige modellen wel uitkomt. Ik krijg iig een herinnering wanneer ik dat wil, zie een datum bold als er een afspraak is. Alleen de hoeveelheid informatie die ik erin kwijt kan vind ik karig (teken of 40-50). Maar goed, ik heb dan een toestel wat ik zou willen vergelijken met de 3410 van vroeger. Het lijkt me dus dat je agenda functionaliteit geen probleem moet zijn.

Maar, doe eens gek, loop bij de mediamarkt naar binnen. In Zwolle hebben ze de beste telecomafdeling van NL (iig 2 jaar terug nog wel, toen werkte ik nog bij MM Almere). Daar kan je de modellen gewoon testen en zien hoe dik ze zijn en de agenda werkt.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
De w890i is de opvolger van de w880i.
Toch is de w880i een érg fijn toestel, en ik ben ook tevrden met de agenda, zet er mijn hele dagplanning eigenlijk in als dat nodig is.

Misschien dat je de w890i wel kunt krijgen bij Telfort. :)

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Wat JJapie denk ik bedoelt is:
Koop een los toestel sim vrij (zoek de goedkoopste webshop en je kan op het verschil al verdienen)
Koop daarna een goedkoper Sim-Only Telfort abonnement.

Je zult zien dat het altijd het geval is dat je rond dezelfde prijs zit als je een los toestel koopt en een sim-only abo als dat je een abonnement met "gratis" toestel koopt. Soms iets meer, maar meestal minder. Bij een abonnement met toestel betaal je toch voor het toestel in abonnementsprijs.

In mijn geval had ik een sim-only abonnement genomen wat 300 euro over de gehele contractsduur scheelde tov een abonnement met toestel. Van dat verschil kocht ik een sim-vrij toestel bij een goedkope webshop en was voor minder uit dan ik hetzelfde toestel met een abonnement nam.

De W880i zou ook mijn keuze zijn SE heeft altijd goede batterij duur en deze is ook 9mm dun en kan als walkman dienen. Hij is echter wel wat duurder dan de genoemde toestellen en je moet de memorystick kopen. Waarom Sony ook altijd anders moet zijn en niet gewoon een simpele SD of microSD kaartlezer gebruikt ergert me mateloos.

[ Voor 3% gewijzigd door siknu op 03-03-2008 23:50 ]

Verwijderd

Al eens naar HTC gekeken?
HTC Touch Dual is wat ze zoekt.

Sinterklaas T-Mobile deelt ze uit onder eigen merk (MDA Touch Plus).
De tip van Flip: Relax abonnement afsluiten en dan na een maand kostenloos overstappen op Flex.

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wellicht kan dit helpen bij je zoektocht.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Volgens mij heeft ze meer aan een toestel met Windows Mobile. De agendafunctie is zeer uitgebreid, actuele items worden op het today-scherm getoond, er kunnen reminders worden ingesteld, enz. enz. Verder kunnen de nieuwere toestellen opslagkaartjes met >= 2 GB makkelijk aan.

HTC maakt mooie toestellen, E-ten ook. De E-ten X500, X600 en X800 hebben alleen een touchscreen. De tegenhangers uit de M-reeks hebben daarentegen ook een uitschuifbaar QWERTY-tobo'tje.

Kijk eens in de Telfort-shop of bij retailers zoals www.algebeld.nl, www.gsmweb.nl, www.typhoon.nl. Ruime keuze i.c.m. een abonnement :)

We are shaping the future

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
HTC's worden het niet. Die zijn zeer zeker leuk, maar juist te uitgebreid. Ze is dan geen digibeet, maar je kan het ook te gek maken ;)
Daarnaast zijn ze gewoon te duur in het abbo. (minstens 25 euro per maand)
De uitgezochte telefoons zitten op 15 euro per maand.
Trouwens, HTC's zijn over het algemeen ook groter dan de aangehaalde telefoons, en ook opzichtiger en daarmee diefstal gevoeliger.

Verder is de W880i wel leuk, past goed in het rijtje eisen, maar ik heb nogsteeds geen informatie over de agenda functie van die telefoon ;)
Plus, Sony Memory Sticks zijn duur en de telefoon zelf is ook duurder ;) Ze wil voor 4GB of meer gaan, en dan is microSD toch stukken goedkoper.

Ik heb trouwens gelezen dat de beide Nokia's kunnen syncen met Outlook. Mag ik daaruit concluderen dat de agenda functie Outlook compatible is? Wat dan weer mag betekenen dat het iig een uitgebreide agenda is?

Verwijderd

McKaamos schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 01:40:
HTC's worden het niet. Die zijn zeer zeker leuk, maar juist te uitgebreid. Ze is dan geen digibeet, maar je kan het ook te gek maken ;)
Daarnaast zijn ze gewoon te duur in het abbo. (minstens 25 euro per maand)
De uitgezochte telefoons zitten op 15 euro per maand.
Trouwens, HTC's zijn over het algemeen ook groter dan de aangehaalde telefoons, en ook opzichtiger en daarmee diefstal gevoeliger.

Verder is de W880i wel leuk, past goed in het rijtje eisen, maar ik heb nogsteeds geen informatie over de agenda functie van die telefoon ;)
Plus, Sony Memory Sticks zijn duur en de telefoon zelf is ook duurder ;) Ze wil voor 4GB of meer gaan, en dan is microSD toch stukken goedkoper.

Ik heb trouwens gelezen dat de beide Nokia's kunnen syncen met Outlook. Mag ik daaruit concluderen dat de agenda functie Outlook compatible is? Wat dan weer mag betekenen dat het iig een uitgebreide agenda is?
Laat je vriendin maar niet lezen dat je haar een digibeet vind >:)

Wat betreft dat syncen met outlook: bestaan er telefoons die dat niet kunnen?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Ik zeg toch dat ze geen digibeet is ;)
Ze heeft gewoon geen behoefte aan een PDA-phone ;)

En ja, er zijn zat telefoons die niet kunnen syncen met Outlook.

Verwijderd

Ik zou voor de Sony Ericsson S500i gaan. Ze is een Sony Ericsson gewend, dus dat is al handig. Het heeft een hoog resolutie scherm (240x320). Lekker veel ruimte voor tekst. De agendafunctie is prima. Voldoet aan alle eisen die je stelt. Naast de agenda kan je meerdere wekkers instellen voor bijvoorbeeld school, (bij)baan, weekend, etc. Het is een echte ladyphone. Het menu/hoofdscherm passen zich per dag een aantal keer aan. Met oud en nieuw zag je vuurpijlen, met valentijn zie je hartjes etc.

Sony Ericsson S500i recensie + een impressie filmpje

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mag ik alle telefoons aanraden die over symbian beschikken. Ikzelf heb een Nokia E50 Deze telefoon heeft alle functie's die jij zoekt in een agenda en zelfs meer. Hij laat in het hoofdscherm zien wat voor afspraken er aan komen en hoe laat en hoe lang. Dit is een goeie eigenschap van Symbian S60 Vermoedelijk is de E50 te sober voor je vriendin( het is een zakelijk toestel) maar als je een leuk toestel kan vinden met dus S60 dan weet je zeker dat het goed komt qua agenda ;)

Ook hebben die nieuwere nokia's goeie ondersteuning voor headsets met afstandbediening en ook voor 4GB aan geheugen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 04-03-2008 10:56 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Touchdomex: het moet echt een muziektelefoon zijn.
De meeste telefoons van Nokia zijn dat niet, behalve de Xpres Music modellen.
Ik vermoed dat de hele Xpres Music lijn Symbian S60 draait, dus dan mag het geen probleem zijn dunkt me :)
Verder is soberheid niet erg (misschien juist als voorkeur). Als de bediening maar goed is. Snel bij je muziek kunnen en als het even kan een hotkey voor de agenda.

Needler: bah, meisjemeisje zooi :+
Wisselende schermpjes, knipperlichtjes en irritante animaties zijn niet echt haar ding ;)
Verder lijktie wel goed though, en zit in het assortiment van Telfort. Het overwegen waard iig.

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 18:31
Telfort heeft wel de w880, zie http://shop.telfort.nl/info/76627/Sony-Ericsson-W880i-Silver heb zelf ook erg getwijfeld tussen de 5310 en w880, uiteindelijk toch voor de nokia gekozen omdat daar een radio inzit, 2gig erbij ipv 1, 2" scherm ipv 1.8" en als ik de reviews mag geloven een goede mp3 speler heeft.

Edit: Was ik bijna vergeten te melden, hij is stukken goedkoper met abbo.... tja blijven nederlanders he...

[ Voor 15% gewijzigd door richy t op 04-03-2008 12:02 ]

Verwijderd

De Sony Ericsson W950i heeft een prima agenda funtie, enige "nadelen" zijn dat het toestel geen camera heeft en geen los geheugen ondersteund (maar er zit al wel 4GB standaard in).

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 14:42
Nokia E51:

+ Lekker plat (12mm)
+ Erg goede en uitgebreide agendafunctie
+ Genoeg intern geheugen, MicroSDHC tot ~ 16 GB
+ Niet specifiek multimediaal, maar speelt prima MP3's af, niet minder als een N73
+ Goede accu, ongeveer een volle week werktijd wanneer je UMTS uitschakelt
+ Snel in de menu's
+ Goedkoop in aanschaf (los)

De specifieke 'muziektelefoons' hebben weer een minder sterke agenda, dus het is maar net wat je prioriteit is. De N82 heeft wél een 3.5mm jack en heeft waarschijnlijk een nog betere geluidsweergave maar is plomp voor dr (gelijk aan N73) en duur in aanschaf.

[ Voor 68% gewijzigd door AvWijk op 04-03-2008 14:47 ]

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 06:50
ik zie heel vaak de SE hier terug komen, terwijl ik juist van SE (k800i) afgestapt ben vanwege die agendafunctie. Mijn oude samsung (e720) had daarentegen veel duideljkere agenda, die ik ook veel makkelijker kon gebruiken.

Als een HTC te uitgebreid is, heeft ze denk ik meer aan een nokia N-serie. Deze hebben toch ook een duidelijke agenda die op het home-scherm komt? Anders een samsung, deze werkt met kleuren in de agenda voor de verschillende typen agendapunten, en dat is best prettig. SE werkt echt slecht met de agenda, je moet wel MobyToday aanschaffen wil dit een beetje fijn werken. Anders heb je een standaard agenda met een beetje dikgedrukte cijfertjes als er een agenda op die dag is...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
AvWijk: de E51 zit niet in het assortiment van Telfort, dus dat wordt hem helaas niet.

RichyT: Op dit moment gaat de voorkeur ook uit naar de Nokia. Die is het dunste van allemaal en lust goedkoop geheugen.
Hoor ook net dat een collega van me een 5310 heeft besteld en vandaag binnen heeft gekregen. Die neemt hem morgen mee zodat ik de agenda kan inspecteren.

Brrrt:
M'n vriendin is in ieder geval haar W300i beu, en neigt naar de Nokia vanwege de aangehaalde punten (dun, muziekfoon, lang op accu, 3.5mm jack, goedkoop flash, remote control)
Plus, ze vind het ding mooier dan de rest.
Samsung wordt het sowieso niet, gezien Samsung geen muziektelefoons heeft (of iig niet aangeboden door Telfort)
Nokia N serie is wel een idee, maar die zijn meteen weer zo lomp. Tenminste, Telfort levert de N73, en die is binnen budget, maar veel te lomp.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Zo, het is er van gekomen, de telefoon is besteld :)
Ik heb pas de 5310 van een collega uitgeprobeerd. De agenda functie is precies wat gezocht werd. Dus nu komt er binnenkort een 5310 deze kant op :)

Hartelijk dank voor het mee denken allemaal :)

Pagina: 1