Sinds een paar jaar heeft België identiteitskaarten met een chipje erin. Dit is eigenlijk niet meer dan een smartcard. Het zou dus mogelijk moeten zijn om je computer zo in te stellen dat je alleen maar je id in je computer moet steken om in te loggen. Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen onder windows?
Ik heb het nog nooit geprobeerd, want het zit volgens mij niet in de software...
Ik weet dus niet of het wel mogelijk is...
Ik weet dus niet of het wel mogelijk is...
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
het staat in elk geval op de roadmap die Microsoft heeft opgesteld voor het bEid. Of het uiteindelijk kan is natuurlijk de vraag?
Theoretisch kan dat natuurlijk, aangezien Windows XP gewoon met smartcards overweg kan. Probleem is alleen in jouw geval dat je op die identiteits smartcard niet mag/kan schrijven, dus kan je er geen username en certificaat op zetten. Dat maakt het dus een stuk lastiger.
Je zou kunnen kijken wat er op de smartcard staat, en of er een uniek gegeven op staat (bijv. een burgernummer) dat je zou kunnen gebruiken als XP user account. Blijf je alleen nog met het wachtwoord zitten.....
Je zou kunnen kijken wat er op de smartcard staat, en of er een uniek gegeven op staat (bijv. een burgernummer) dat je zou kunnen gebruiken als XP user account. Blijf je alleen nog met het wachtwoord zitten.....
[ Voor 28% gewijzigd door Microkid op 03-03-2008 18:16 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.