Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoogduin
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 12:31
Hallo,

Ik heb een MediaGate/Freecom MG 350HD in de woonkamer staan (filmpjes voor de kinderen). Die kan ik bereiken via FTP (ftp-sessie met wachtwoord) en met NDAS-software. Dat laatste is zo traag dat hij soms 1,5 dag staat te stampen als ik paar DVD's wil uploaden. :( FTP gaat een stuk sneller. >:)

Nu vraag ik me af of ik op één machine (mijn server, staat in de meterkast) een FTP-verbinding kan opbouwen (permanent) en daarna kan delen als "normale" share. Dus bijvoorbeeld MEDIA op SERVER. Dat zou natuurlijk het handigste zijn vanaf andere machines in het huis-netwerk.

Iemand een idee of dit zou kunnen en een suggestie hoe dat aan te pakken?

Merci, Robin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmm volgens mij gaat je FTP sessie IDLE raken en timeouts geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmm volgens mij gaat je FTP sessie IDLE raken en timeouts geven :)
wat weer leidt tot disconnects.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29
Kan je niet op de server een mapje delen, daar je dvd's ingooien, en de Freecom speler verwijzen naar dat mapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoogduin
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 12:31
@Petrov0078
Tja, die time-outs maak ik me ook zorgen voor. Ik vrees niet dat dat hem gaat worden.

@Nielson
Technisch zitten daar sowieso beperkingen aan vanuit die Freecom. Daar komt bij dat ik WLan gebruik en dat dat dus niet echt vlot gaat. Vooral het door de menu's "bladeren" gaat over WLAN traag met die Mediaplayer, dus vandaar dat ik met een interne disc werk in die Freecom zelf.

Ik vrees dus dat ik toch aangewezen ben op de NDAS-software. Als het lukt om de NDAS vervolgens op mijn server te mounten van daaraf een share te maken, dan hoef ik die NDAS-client tenminste niet op de andere PC en Laptop installeren.

Wat nog boeiend wordt, is hoe Windows Vista met de gedeelde map omgaat als ik de Mediaplayer uitzet en de NDAS-software deze dus niet meer herkend. NDAS mount weer als hij beschikbaar komt. Maar wat doet Vista?