Draadloos internet probleem

Pagina: 1
Acties:

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:04
Beste,

Net 2e mailadres aangemaakt bij Skynet (Belgacom/Belgische internetprovider). Alles staat goed geconfigureerd bij Windows Mail maar bij het verzenden van een mail krijg ik steevast een foutmelding:

De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Onderwerp 'Re: Test', Account: 'Stancke', Server: 'relay.skynet.be', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10053, Foutnummer: 0x800CCC0F

Ik kan wél e-mails ontvangen.

Mijn connectie tot het internet is met behulp van een draadloze verbinding die ik (onvrijwillig) oppik van de buren.

Daarnet eens de UTP kabel (van m'n desktop PC) verbonden met m'n laptop (en bijgevolg met het internet) en zó lukt het wel om e-mails te verzenden. Vanaf het punt dat die UTP kabel er niet inzit heb ik hetzelfde probleem.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch via dat draadloos internet m'n mails kan versturen? Volgens Vista zou het een Speedtouch modem moeten zijn.

NB: ik maak dus geen misbruik van de draadloze internetverbinding van de buren. Ik gebruik die alleen om te surfen en m'n mails te checken...

Alvast bedankt

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52

Onbekend

...

Ik denk dat je buren via een andere provider verbinding met internet hebben.
Elke provider heeft andere SMTP instellingen en zullen niet elkaars e-mail accepteren.

Ik raad je aan om jouw draadloze verbinding te beveiligen en in je computer aan te geven dat je alleen via die verbinding wil internetten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:04
Onbekend schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:59:
Ik denk dat je buren via een andere provider verbinding met internet hebben.
Elke provider heeft andere SMTP instellingen en zullen niet elkaars e-mail accepteren.

Ik raad je aan om jouw draadloze verbinding te beveiligen en in je computer aan te geven dat je alleen via die verbinding wil internetten.
Dit is toch geen reden dat het niet werkt? M'n vader heeft naast z'n Skynet mailadres nog een Tiscali adres en dat werkt ook ondanks het feit dat we geen Tiscali hebben.

Net het volgende gehoord/gelezen:

Buren hebben misschien telenet. En telenet gebruikt uit.telenet.be voor uitgaande mails en laat geen andere toe.

Kan ik dit niet omzeilen? Is imo toch maar een k*tregel...

[ Voor 15% gewijzigd door Stancke op 03-03-2008 18:24 ]