Toon posts:

Battleground Europe wellicht naar China

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een poging maar dan zonder links:

Het onafhankelijke Texaanse Cornered Rat Service (CRS), zal wellicht de licensie van hun MMO war simulation game verkopen aan de Volksrepubliek China. Dit zal niet gaan inhouden dat de game door de Chinezen zal worden geproduceerd maar dat de game slechts op Chinese servers zal draaien. Dit betekent echter ookd at er regels van de Chinese overheid zullen worden toegepast opde game. Zo zal er een antiverslavingsprogramma moeten worden ingebouwd dat spelers ervan weerhoudt te lang te spelen. Ook zal de Chinese taal moeten worden ondersteund.
CRS zal op hun beurt ook de interface vereenvoudigen en het voor Newbie's makkelijker te maken om het spel onder knie te krijgen. Momenteel is de leercurve zodanig hoog dat veel beginners snel afhaken alvorens ze het spel hebben kunnen doorgronden en hebben kunnen ervaren.Men is dan ook bezig aan een nieuwe patch, 1.29, nadat net 1.28 live is gegaan. Hierin zal men de nieuwelingen gestructureerder langs een oefentraject leiden zodat men alle aspecten van het spel beter op een betere wijze onderricht krijgt.
Het spel, dat een paar duizend liefhebbers kent, is er een voor liefhebbers van het genre en tot nu toe onbekend bij het grote publiek. Het kleine CRS is sedert 7 jaar bezig deze game te ontwikkelen tot het meest veelzijdige en perfecte wereldoorlog twee spel dat er momenteel bestaat. Vanaf 2001 spelen de liefhebbers dan ook eigenlijk een megagrote Beta versie. Door zich op de Chinese markt te richten hoopt CRS fondsen los te maken waardoor zij in staat zullen zijn om het spel naar hun eigen wensen, en naar de wensen van de playerbase, te vormen. Sowieso is men al bezig aan een nieuwe engine (Unity II) die er voor moet zorgen dat de graphics meer up to date worden.

Dit lijkt mij persoonlijk een goede ontwikkeling voor de game daar er meer geld vrijkomt voor verdere ontwikkeling van de game. Dit extra geld kan CRS wel gebruiken. ik ben alleen benieuwd of ze de game ook weer eens in europa gaan promoten. De allerlaatste keer was het vrij summier allemaal, naar mijn mening. Wat denken jullie? Zal deze trip naar het verre Oosten CRS brengen wat zij er van verwachten? Genoeg geld om het spel van hun dromen eindelijk eens af te maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Maar... wat is nu het doel van dit topic?

- mededeling
- discussieer eroplos
- zeg het maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jejking schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:25:
Maar... wat is nu het doel van dit topic?

- mededeling
- discussieer eroplos
- zeg het maar
Het is een combinatie van een mededeling en een zeg het maar.. Dus m.a.w. hier ligt de info en wat denkt men ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ah, kijk, dat is beter :)

Ik vraag mezelf af waarom juist China uit is gekozen. Als het spel zó om moet worden gebouwd, is het dan niet handiger om hem aan een ander vermogend werelddeel te verkopen? Tegelijk denk ik:

- tuurlijk niet, want het is China, de economische tijger in opkomst.
- tuurlijk niet, want waar zitten meer kansloze (no flame intended) gamers aan de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat CRS het grote geld ruikt, maar ze zeggen dat ze de Sourcecode nooit zullen verkopen,. Ze leveren de game gewoon met wat knoppen die een aantal features naar Chinese smaak kunnen in of uitschakelen. Ookal zijn het van de potentiele miljoenen spelers maar een paar duizend dan halen ze flink wat geld binnen. Dit geld kunnen ze echt wel goed gebruiken! Ik ben alleen benieuwd of die Chinezen op dit soort games zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:25

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Je topic komt nu wel heel erg over als een mededeling, en ik kan een paar dingen niet uit de post halen ;)

- Wat is BG Europe eigenlijk? een sort of WWII MMO-shooter?
- Je mag prima links posten naar de gamesite zelf ;)
- screenshots \o/

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Draai de kraan maar open, Eugen 8)

Battleground Europe is een MMO met ongeveer dezelfde opzet als BF1942. Maar dan meer sim en minder arcade.

Het wordt gemaakt al sinds 1999 door Cornered Rat Software, een club van momenteel een man of 15. Het is een niche game en sterk community driven.

Jarenlang loopt het spel er tegenaan dat ze te weining mankracht hebben om het een behoorlijke boost te geven zodat er meer mensen gaan subscriben. Een cirkel die zichzelf in stand houdt. Met het boven beschreven China verhaal hopen ze een inkomensboost te krijgen zodat het spel een facelift kan krijgen (graphics en nieuwe toys) zodat ze kunnen groeien.

Ik denk dat het een goede zet is maar dat CRS in hetzelfde kringetje blijft draaien totdat ze een keer een grote geldschieter/uitgever vinden. Of totdat ze een open source community aan de praat krijgen, zoals bijvoorbeeld bij BF2 Forgotten Hope.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad Tettie. Ik denk echter wel dat ze het gevaar bij lopen met een open source, dat de game kan worden gekopieerd. Ze zullen deze nooit vrijgeven.

Ik heb begrepen dat er een link mag worden geplaatst. Hier komt ie dan:

http://www.wwiionline.com/scripts/wwiionline/index.jsp

Op de site zie je overigens de schaal 1 op 2 kaart met de hierop de dynamische frontlijn met een vertraging van 5 minuten (24 uur per dag).

Volgens mij was er ooit al een topic over deze game gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
heb dit spel jaren geleden een keer gespeeld. Kan niet echt zeggen dat het me ook maar een 'schijntje' kon intereseren. Zie hier ook terug dat de ontwikkelaars niet genoeg mankracht hebben om alle features in te bouwen die de community wil. Mijn vraag is: wat wilt China met dit product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gideon82 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:57:
heb dit spel jaren geleden een keer gespeeld. Kan niet echt zeggen dat het me ook maar een 'schijntje' kon intereseren. Zie hier ook terug dat de ontwikkelaars niet genoeg mankracht hebben om alle features in te bouwen die de community wil. Mijn vraag is: wat wilt China met dit product?
Ook al zal maar 1% van de Chinese gamecommunity interesse tonen dan zal het nog winst ziojn voor CRS en hebben ze hun geld binnen. Het gaat ze trowuens niet alleen om de features die de community wil, maar ook die ze zelf willen. Zij zijn ooit begonnen om de game te maken vanuit een gedachte, droom of hoe je het ook wilt noemen. Met een geldinjectie vanuit het Verre Oosten, zal dit best wel eens gerealiseerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:01:
[...]

Ook al zal maar 1% van de Chinese gamecommunity interesse tonen dan zal het nog winst ziojn voor CRS en hebben ze hun geld binnen. Het gaat ze trowuens niet alleen om de features die de community wil, maar ook die ze zelf willen. Zij zijn ooit begonnen om de game te maken vanuit een gedachte, droom of hoe je het ook wilt noemen. Met een geldinjectie vanuit het Verre Oosten, zal dit best wel eens gerealiseerd kunnen worden.
1% van China is wel erg positief. Dat zijn 13.218.518 mensen ongeveer (bron google @ population china). Ik denk dat ze al blij mogen zijn met 0,01%. Maar toen ik dit spel speelde (2 jaar geleden) was het echt doelloos en kon me totaal niet boeien. Speel jij het spel zelf?

edit: Moet zeggen, dat het concept wel gaaf is. Toen ik het speelde kwam ik niet veel mensen tegen, misschien is dat inmiddels verbeterd. Ik vermoed dat dit echt zo'n game is die je 2 maanden moet spelen, om het te respecteren.

[ Voor 12% gewijzigd door mrFoce op 04-03-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Men is al een tijdje bezig om het spel wat minder hardcore en meer n00bfriendly te maken. Twee jaar geleden was het knap lastig om te snappen wat er allemaal gebeurde. Inmiddels is het allemaal een stuk beter speelbaar geworden en wat minder hardcore sim. Hierdoor is de oorspronkelijke doelgroep, de war-simmers aan het afhaken. Maar de overall populatie neemt nu toe.

De Chinezen zullen hetzelfde spel gaan spelen, op meerdere servers. Deze servers zijn afgesloten van de westerse servers, zodat de Chinezen onder de controle van hun overheid kunnen blijven staan... Jammer, want een paar duizend Chinezen zou een aardige extra bevolking van de speelwereld betekenen.

@Ewalk: toch geloof ik niet dat de Rats op de lange termijn echt succesvol gaan zijn als ze niet iets doen met de kracht van de community. Open source is misschien niet het goede begrip, maar community made content misschien wel.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt Tettie, maar ik denk dat ze voorlopig te wantrouwig zijn om hun sourcecode vrij te geven wat ze ook zullen moeten doen met die community made content. Op zich zijn er geneog liefhebbers en programmers in de community die bereid zijn het voor niets te doen. Maar hier zullen ze zich echt (nog) niet aanwagen.
Pagina: 1