Toon posts:

Processor te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuw moederbord en processor. een Abit KT7A-Raid met een AMD Thunderbird 1100mhz. Daar zit een Thermaltake Chrome Orb tot 1.3ghz op. Als ik nu in mijn bios kijk dan zie ik dat mijn processor (onbelast) 52 graden celcius is. Nu vraag ik me af of dit niet veel te warm is.... De koeler is op de juiste mannier gemonteerd en ik heb ook al zitten knoeien met koelpasta enzo, maar dit wil niet helpen.

Verwijderd

welke koelprut? dat scheelt nogal eens...

Verwijderd

Topicstarter
een of andere warmtegeleidende pasta van Fischer Elektronik uit duitsland. Dit gebruik ik ook voor school om onderdelen beter contact te laten maken met het koelblok.

Maar wat is eigenlijk de normale temperatuur voor zo'n processor en koelblok??

Verwijderd

Is niet zo erg :)

Maar als je wilt gaan oc-en stijgt het wel heel snel :( Zolang je maar onder de 60 blijft is er niks aan het handje

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, dus heb ik maar een andere koeler gekocht. Zo'n 25 gulden ding van coolermaster. Dit werkt beter dan zo'n baggerorb.

Verwijderd

Topicstarter
Owh, dus ik hoef me nog geen zorgen te maken. maar eigenlijk wil ik hem wel een stukje overclocken, wat zou dan een goeie luchtkoeler moeten zijn?? (om hem zo koel mogelijk te krijgen)

Verwijderd

als je hem onder de 60 houd is het goed

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er trouwens aan de hand als ik in de bios de proc wil overclocken, en dus het een en ander verander, dat als de pc opstart er gewoon in beeld staat dat het nog 1100 mhz is in plaats van dat wat ik heb ingesteld in de bios????

Verwijderd

Dan is waarschijnlijk je proc "gelocked" dwz dat je de multiplier niet kan veranderen! En dus alleen via de FSB opklokken....

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

vaak wordt de processor erg heet wanneer je in het bios zit te klooien. Als je gewoon in windows zit en dan kijkt met Hardware Monitor ofzo, zie je al dat de temp veel lager is. :) Als je in het bios zit , stijgt de temp bijna naar zijn max temp zoals ie normaal gesproken stressed is. ;)

JayGTeam (213177)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:58

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

52 Graden is niet veel.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

volkomen normaal, voordat ik water koeling had zat ik met mijn super orb altijd rond de 55}:O en rond de 49/50 normaal
Pagina: 1