Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CSS]menu met active states

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben bezig met het ontwerpen van een website.
Ik heb hiervoor een horizontaal suckerfish menu geïmplementeerd maar zit nog met één probleempje.
Ik zou namelijk graag met "active states" werken. Wat ik hiermee bedoel is het volgende:

http://users.skynet.be/bk...ikopter/rondvluchten.html

Zoals je kan zien bestaat mijn menu uit een hoofdmenu en submenu. Het submenu komt tevoorschijn wanneer men over een hoofdmenu-item hovert.
Maar wat ik nu nog zou willen bereiken is dat naargelang de pagina waar men zich bevindt, een submenu reeds zichtbaar is zonder te hoveren.
Dus in mijn voorbeeld URL zit men op de Helikopter pagina en zou dus eigenlijk het submenu van het hoofmenu-item "Helikopter" moeten zichtbaar zijn. Maar moet het wel terug verdwijnen als men over de andere hoofdmenu items hovert.

Een hele uitleg maar ik denk dat het nogal logisch is wat ik wil bereiken.
Hopelijk verstaan jullie het een beetje en kunnen jullie mij helpen want ik heb al vanalles geprobeerd maar zonder succes.

Alvast bedankt!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:21:
Hopelijk verstaan jullie het een beetje en kunnen jullie mij helpen want ik heb al vanalles geprobeerd maar zonder succes.
We zien hier altijd graag wat je dan hebt geprobeerd. Zie daarvoor onze Quickstart. Heb je bijvoorbeeld ook al geprobeerd te zoeken of verder te zoeken? Het is niet voor het eerst dat dit hier voorbij komt namelijk ;)

Dit kun je op 1001 manieren oplossen (extra class en wat javascript, of met wat PHP/ASP/Serverside code etc).

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 03-03-2008 17:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor het niet op voorhand zoeken.
Door even te zoeken hier op het forum ben ik gekomen tot een mogelijk oplossing.
Namelijk volgende:
djluc schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:08:
[...]

Ik heb het ook voor elkaar gekregen dus kijk eens in de CSS zou ik zeggen. Dit stukje heb ik toegevoegd denk ik:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
/*
    keep the sub open
*/
#menu1 .menu1-lev1-actifsub ul, #menu1 .menu1-lev1-cur ul {
    display: block;
}
Probleem is dat dat topic werd gesloten en dat ik niet beschik over de bijhorende html code waardoor ik er niet echt aan uit geraak nu.

Ik heb dus aan mijn pagina een class toegekend (aan de body) en zo zou ik via css willen werken.
Door de volgende lijn css toe te voegen heb ik er al voor kunnen zorgen dat het submenu zichtbaar blijft als men zich op de pagina bevindt. Maar dan zit ik nog met het probleem dat ik het niet terug wegkrijg bij een hover van de andere items.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
.pg_helikopter #topNavigation ul li ul#subnav_helikopter {
        left: auto;
    }

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Hybrid dropdowns van A List Apart (erg handige site met soms ontzettend goede artikelen)

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx!
Ik heb het eindelijk werkende gekregen met het voorbeeld van "Hybrid dropdowns".
Dat was eens zware bevalling amai :p