hd vaak uitschakelen goed/slecht ?

Pagina: 1
Acties:

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:05

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ik heb een ftpservertje wat dus altijd aan staat. Maar nou vroeg ik me af of het slecht is om de schijven al na korte uit te laten schakelen als ze niet in gebruik zijn.

Ik heb dat nu op 10 minuten staan dus soms gaat ie uit en dan gaan mijn schijven 5 minute later weer aan enz enz..

Is het slecht voor schijven als ze regelmatig aan/uit gaan of maakt dat niet uit ? Constant aan zou ook kunnen maar daar zitten ook nadelen aan natuurlijk..

Btw mijn schijven wordt ook SUPER warm..als ik mijn vinger op 1 van de schijfjes leg dan haal ik hem er liever snel weer af ;)
Ze geven wel flink wat warmte af aan het frame waar die ingeklemd zit..zitten 2 bovenmekaar..

zal misschien 50^c zijn ofzo ik ben niet zon temperatuur-inschatter :p

Is dat normaal ?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Ik heb ze zo dat ze pas na 3 uur uit gaan. En dat gebeurt nooit. In de praktijk blijven ze altijd aan. En dat is ook wel het beste.

Verwijderd

Twee dingen zijn slecht voor je hd's telkens opnieuw opspinnen en weer uitgaan en hoge temperaturen, dusss...... als je schijf zo heet is dat je je vingers er aan brand dan zou ik ze maar wel koelen, en laat ze verders maar lekker lang draaien.

Verwijderd

jep inderdaad ik zou er ff een coolertje voor hangen voor in iedergeval de tempratuur een beetje onder controle te houden
en verder je hd's niet te vaak uitschakelen

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:05

Robert

You have your answer..

Topicstarter
een koelertje voor de harddisks hangen ?? hoe had je dat in gedachten dan ? het is gewoon een rekje...een blaasdingetje kan er niet echt opzetten...misschien waterkoelinkje maar das een beetje veel werk...hoe doe ik dat of moet ik dan gewoon een koeler erop plakken ? :)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Er bestaan gewoon harddiskcoolers hoor, bij elke beetje normale pc boer te krijgen... En anders biedt Conrad altijd uitkomst...
Pagina: 1