Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Xobni] Wie gebruikt het al?

Pagina: 1
Acties:

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Topicstarter
Aan de hand van dit artikel op de FP las ik van het bestaan van deze tool Xobni (Inbox maar dan omgekeerd).

Wat is het?
Xobni is een plugin voor Outlook die statistieken vergaart aan de hand van je emails in Outlook. Xobni wordt weergegeven als een sidepanel in Outlook.

Hoe ziet het eruit?
Wat screentjes:
Afbeeldingslocatie: http://venturebeat.com/wp-content/uploads/2007/09/xobni-screen2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1204464451.jpg

Wat kan het?
Op hun homepage staat een duidelijk filmpje van alle features if kijk deze via Youtube, maar ik zal ze hier ook nog ff op een rij zetten:
  • Supersnel zoeken in je emails
  • Statistische gegevens over je email gedrag
  • Snel bijlages vinden
  • Conversatie weergave
  • Automatisch discovery van telefoonnummers uit signatures en email tekst
  • etc, zie het filmpje voor een duidelijkere uitleg van functies
Aangezien ik er nog geen topic over kon vinden, dacht ik laat ik die maar eensch openen. Momenteel kan je het alleen per invite downloaden.

Wie gebruikt het? Is het stabiel en ook zo handig als het lijkt? Wissel hier je Xobni ervaringen uit!

Download hier Xobni zonder invite!

Dus SVP geen invite posts meer plaatsen :)

[ Voor 20% gewijzigd door collin op 06-03-2008 17:30 ]

Mijn iRacing profiel

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ken het inderdaad en zie er ook wel wat in. Ik ben zeer benieuwd wat de ervaringen zijn van mensen die het wel gebruikt hebben!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
kan dit ook bijvoorbeeld op een makkelijek en snelle manier de emailadressen uit de email detecteren en toevoegen aan een adresboek oid?

die adresboeken met outlook vind ik maar niks.. bij ons op het werk werkt dat dus totaal onhandig.

iedereen heeft zijn eiegn adres boek, adressen die je eens hebt gebruikt komen alleen bij de gebruiker die ze getypt heeft direct in beeld als je de eerste letter intikt. dus het is altijd zoeken om de emailadressen van contactpersonen en bedrijven.

is hier iets voor?

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Er hoeft maar één tweaker te zijn om de sneeuwbal in werking te zetten om ons allemaal van invites te voorzien! Ik heb me ook op het Xobni forum gemeld voor een invite. Ik heb me ook gewoon via Xobni aangemeld. Het kan even duren, maar als het goed is, krijg ik dan een invite en dus jullie ook ;)

Hopelijk kunnen we het dan over functionaliteit gaan hebben ipv invites.

Mijn iRacing profiel

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 09:32

Memendo

V4-power/Team BSD

Ik gebruik het momenteel prive, werkt goed vooral voor het terug vinden van mail. Per persoon alle mail in 1 oogopslag zonder outlook te gaan filteren en mappen af te struinen. Lijkt me helemaal super voor op het werk, maar sinds dat we ict binnen de organisatie cetraal doen heb ik helaas geen admin rechten meer.

Ohja Collin voor het starten van het topic ontvang je een invite van me. The killer heeft helaas geen mail in zijn profiel staan anders had je er ook 1 gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Memendo op 05-03-2008 18:11 ]

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Memendo, super bedankt!! Gelukkig zag ik je invite nog net in m'n spamfilter staan, vlak voordat ik alles wilde wissen ;)

Nu heb ik dus voor de eerste 5 gelukkigen een invite te verdelen. Het makkelijkst lijkt me als de eerste 5 die mij mailen (zie profiel) een invite krijgen. Ik meld wel als ze op zijn. Je krijgt alleen een invite van me als je ze in dit topic ter beschikking stelt :)

Mijn bevindingen zal ik morgen posten als ik er een dag mee heb gewerkt :)

Mijn iRacing profiel

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
collin schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:40:
[...]

Tsjek mail :9
Zeg als ik op qoute klik snel posts editten he O-)
Moet je maar niet zo snel zijn ;)

Maare hij is geinstalleerd, werkt verbazingwekkend goed :) nog geen last van een trager systeem.

Alleen nog ff uitzoeken hoe ik mensen kan inviten....

edit: en natuurlijk al gevonden, ik allemaal moeilijk zoeken, staat het gewoon onderaan. Invites aan te vragen via DM.

[ Voor 13% gewijzigd door Backpacker op 05-03-2008 22:49 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-11 17:26
Ik denk dat ik een easter egg heb gevonden.
Open in Outlook top bar: Xobni: About Xobni.
In het about scherm rechts onderaan op het Pi-teken klikken en ondertussen <ctrl>+<Shift> indrukken.
Wonderbaarlijk genoeg verandert dan de picture in de about box van richting.

Synchronize button is te vinden onder Outlook top bar: Xobni: Synchronize.

Ik heb ook nog 2 1 invites over, stuur maar een DM.

[ Voor 4% gewijzigd door Softmore op 06-03-2008 11:54 ]

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb geen invite meer,

maar ik heb een probleempje eigenlijk.

Hij zegt dat alle mailtjes van geenantwoord@hyves.nl zijn van 1 persoon namelijk 1 van de mensen die ik in hyves heb :S Hij voegt dus alle mailtjes van hyves hier aan toe :(

Weet iemand hoe ik dat kan veranderen? Wil dus gewoon aangeven van dat e-mail adres hoort daar niet bij etc.

[ Voor 10% gewijzigd door SaURoN op 06-03-2008 12:07 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Helaas, invites uitwisselen via het forum waarderen we niet zomaar; het klopt dat dit niet duidelijk in de FAQ staat. Ik heb daarom alle vragen en reacties over invites verwijderd; hierbij het verzoek de invites via DM oid af te handelen en NIET via dit topic :)

Mensen die invites overhebben kunnen dit wmb wel melden in hun post zolang die post ook een nuttige ervaring bevat; vragen om invites via DM's en niet in dit topic dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Spider.007 op 06-03-2008 12:44 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-11 17:26
SaURoN schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:02:
Ik heb geen invite meer,

maar ik heb een probleempje eigenlijk.

Hij zegt dat alle mailtjes van geenantwoord@hyves.nl zijn van 1 persoon namelijk 1 van de mensen die ik in hyves heb :S Hij voegt dus alle mailtjes van hyves hier aan toe :(

Weet iemand hoe ik dat kan veranderen? Wil dus gewoon aangeven van dat e-mail adres hoort daar niet bij etc.
Indien er meerde mail adressen worden gebruikt in de "To" en "Cc" tags van de mails is het volgende van toepassing:
Ik denk dat hij dit dubbel doet, nl. deze mails komen onder de Conversations met de persoonlijke mail adressen maar ook onder de conversations met "geenantwoord@hyves.nl".

Dus 1 mail komt in meerdere conversations terecht.

En nog altijd 1 invite over, DM'en maar.

[ Voor 2% gewijzigd door Softmore op 06-03-2008 13:05 . Reden: DM voor invite ]

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Softmore schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:04:
[...]

Indien er meerde mail adressen worden gebruikt in de "To" en "Cc" tags van de mails is het volgende van toepassing:
Ik denk dat hij dit dubbel doet, nl. deze mails komen onder de Conversations met de persoonlijke mail adressen maar ook onder de conversations met "geenantwoord@hyves.nl".

Dus 1 mail komt in meerdere conversations terecht.

En nog altijd 1 invite over, DM'en maar.
Het probleem is dat geenantwoord@hyves.nl een afzender zoals bv pietje blabla en henkje blabla , maar deze hebben hetzelfde e-mail adres.

Nu is het probleem zodra hij een mailtje van pietje blabla ziet deze ook toevoegd aan die van hyves..

Kan je dat niet veranderen dan?

Ze komen niet dubbel te staan hij ziet gewoon pietje blabla met het e-mail adres geenantwoord@hyves.nl en zijn prive e-mail adres.

Dat geenantwoord@hyves.nl moet er uit want anders komen alle mails van hyves onder zijn adres.

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ah cool! Ik heb ook geen invites meer over nu :)

Dat zoeken en het bijhouden van alle bijlages is ideaal!

Mijn iRacing profiel

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

collin schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:48:

Misschien handig om het linkje in je topicstart te plaatsen?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
FirePuma142 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:03:
[...]
Misschien handig om het linkje in je topicstart te plaatsen?
Done

Mijn iRacing profiel

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

collin schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:48:

Het is een handige plugin. Het kostte me eerst een halfuur voordat ik een specifieke e-mail met bijlage kon vinden. Of wanneer ik gewoon even snel een adres of telefoonnummer kon achterhalen.
Krijg veel sheets van excelsheet-managers toegezonden; dit tooltje die snel alle bijlagen van e-mail bijhoudt van een bepaald e-mailadres is hiervoor echt ideaal.
Dit is een geweldige tool! Ik \ou er zo men portomonee voor willen opentrekken.
Maar goed dat ze het bod van 20 miljoen dollar van MS hebben afgewezen. Niet bedoeld om MS te bashen, maar iedereen die dagelijks met Outlook werkt weet wel ongeveer wat ik bedoel.

Verwijderd

en de beta is publicly available
ik gebruik het al een paar weken op het werk en het werkt zeer goed
telefoonnummers, oude e-mails, attachments, met 1 muisklik kun je ze vinden
alleen jammer van die snoepkleurtjes, misschien dat daar in de toekomst nog wat aan gebeurt

ik heb wel het idee dat m'n Outlook een stuk trager is geworden, met name om de zoveel tijd een grote query naar de Exchange server, maar dat kan ook komen doordat mijn Exchange server in Engeland staat...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 15:36 ]

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11 21:03
Het wordt inderdaad wel iets trager met Xobni. Maar het is wel een geweldig produkt.

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 13:00

dread

Sluwe vlaming

Zet misschien even in de fp dat het alleen voor outlook 2003 of 2007 is. ;)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Meekoh
  • Laatst online: 17-11 22:19
Heb het even gedownload, maar vind het nu al een super handig tooltje 8)
Vooral die statistieken! d:)b

Computer says no

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:34

PnD

like in Pinda ^_^

Heeft iemand al gevonden waar je deze text kan aanpassen?

Hi xxx,

Here is my availability for the next few days. (All times are Romance (standaardtijd), GMT+02:00.)

wo 18 juni, 12:00 to 13:30, 14:00 to 17:00
do 19 juni, 8:00 to 17:00
ma 23 juni, 8:00 to 11:00, 13:00 to 14:00, 16:00 to 17:00

Best,
xx

Handige mogelijkheid, maar zou het graag in het nederlands willen!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:34

PnD

like in Pinda ^_^

Klein kickje, gebruik het nu 3 dagen en vind het echt een supertool.
Dat die goede zoekfunctionaliteit e.d. niet gewoon in Outlook zit is toch eigenlijk onvoorstelbaar?

• bartgabriels
  • Laatst online: 15-03-2022
PnD schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 07:53:
Klein kickje, gebruik het nu 3 dagen en vind het echt een supertool.
Dat die goede zoekfunctionaliteit e.d. niet gewoon in Outlook zit is toch eigenlijk onvoorstelbaar?
Hierover zijn al verschillende vragen gekomen in het Xobni forum. Ze zijn reeds bezig met de internationalisering (12h vs 24h), maar voorlopig zit alle text hard coded in de tool. Vertalingen zijn momenteel nog niet aan de orde.

Misschien kan je je feature request laten verlopen via:
http://community.xobni.com/search.php?searchid=63833

Zo ziet Xobni dat de vraag hiernaar groot is.

Verwijderd

nieuwe release, met LinkedIn integratie :*)

offtopic:
merk nu pas wat je krijgt als je Xobni omdraait...
Pagina: 1