Waarom antwoorden mensen niet bij "Vraag en Aanbod"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 13:04

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik vraag me af waarom mensen niet antwoorden. Ze willen iets verkopen en dan stuur ik een mailtje en dan hoor ik maar nix. Vorige week 2 mensen gemail voor een Video-Kaart van 70 euro. En maar niets horen. Vandaag weer iemand gemaild, een kijken of deze persoon een antwoord geeft.

Gemiddeld krijg ik van 1/4 een antwoord.

Zijn mensen dan zo zelden online of kijken ze niet naar de e-mail?

Hier erger ik mij een beetje aan.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:47

Cyphax

Moderator LNX
Wellicht is de videokaart (of wat er ook aangeboden is) al verkocht, veel mensen nemen dan niet de moeite om het slechte nieuws te melden.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mogelijk al verkocht en nemen de moeite niet om dat te beantwoorden?
Edit: ... te laat :P

Moet ik toegeven (danwel via marktplaats) ik sommige mails ook nooit beantwoord, meestal die 'issie er nog' of de 'kan ik em ophale' vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 03-03-2008 15:32 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dat zou kunnen. Maar ook al zijn ze dan slordig om het te verwijderen, geef dan een reply dat het al verkocht is.
SinergyX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:32:
Moet ik toegeven (danwel via marktplaats) ik sommige mails ook nooit beantwoord, meestal die 'issie er nog' of de 'kan ik em ophale' vragen.
Ja das handig. Net iemand gemailt dat ik de kaart op wil komen halen. LOL (ik ga altijd ophalen en niet toe laten sturen).

[ Voor 62% gewijzigd door Roman op 03-03-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:47

Cyphax

Moderator LNX
Roman schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:33:
Dat zou kunnen. Maar ook al zijn ze dan slordig om het te verwijderen, geef dan een reply dat het al verkocht is.
Mensen zijn lui... ;)
Ja das handig. Net iemand gemailt dat ik de kaart op wil komen halen. LOL (ik ga altijd ophalen en niet toe laten sturen).
Ik denk dat ie meer doelt op de mailtjes met in slecht Nederland een nog net min of meer coherente zin als "ken ik 'm effe ophale". :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Roman schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:33:
Zoals Cyphax al zei, bedoel inderdaad die 1 regel flut nederlands emailtjes. Als ze daar al niet te moeite voor nemen, neem ik weinig moeite hun te beantwoorden :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:00

KhaZ

Alfa Romeo

Ik vind het ook erg vermoeiend, mensen die niet antwoorden. Het is gewoon asociaal.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:47:
[...]

Zoals Cyphax al zei, bedoel inderdaad die 1 regel flut nederlands emailtjes. Als ze daar al niet te moeite voor nemen, neem ik weinig moeite hun te beantwoorden :)
Aha, zou je deze beantwoorden:
Hallo,

Ik heb interesse in de door u aangeboden [whatever]. Is het mogelijk om deze op te komen halen?

MvG Roman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:49

Zyppora

155/50 Warlock

SinergyX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:47:
[...]

Zoals Cyphax al zei, bedoel inderdaad die 1 regel flut nederlands emailtjes. Als ze daar al niet te moeite voor nemen, neem ik weinig moeite hunhen te beantwoorden :)
;)

@Rowan:
Volgens mij was die 'ken ik'm effe ophale' de volledige strekking van het emailtje, dus die 'Hallo' en 'Mvg, [yournamehere]' zit er dan nog niet eens bij.

[ Voor 21% gewijzigd door Zyppora op 03-03-2008 15:56 ]

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Om deze reden bel ik ook altijd naar aanbieders. Ik doe meteen een bod en een voorstel om het product af te halen. Bieden of emailen doe ik niet aan, de respons daarop is nihil en dus weinig zinvol in mijn ogen. Advertenties zonder telefoonnummer negeer ik dus ook bij voorbaat.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hunnie ja! :P

Maar voor Roman, ja die zou ik netjes beantwoorden. (al dan niet met de mededeling dat het 'ding' reeds verkocht is).

Even voorbeeldje (yeey voor grote opslag van email :P):
1ste van de maand zet ik een videokaart te koop. Verkoop was die dag erna al (had ruim 20 reacties).
Krijg ik op de 28ste een email:
Is deze nig beschikbaar??
Met mijn originele advertentie eronder gezet.
Nee, deze heb ik nooit beantwoord :)

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 03-03-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik bel meestal nooit. (Ben ICT'er, dus contact gestoord, daarom mail ik altijd).

Zelf zo erg dat ik gisteren mijn mobiel bij een kennis heb laten liggen |:(
SinergyX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:00:

Maar voor Roman, ja die zou ik netjes beantwoorden. (al dan niet met de mededeling dat het 'ding' reeds verkocht is).
En waarom met de mededeling dat die verkocht is?

[ Voor 47% gewijzigd door Roman op 03-03-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Roman schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:00:
Ik bel meestal nooit. (Ben ICT'er, dus contact gestoord, daarom mail ik altijd).

Zelf zo erg dat ik gisteren mijn mobiel bij een kennis heb laten liggen |:(
Mijn ervaring is toch dat je meer kans op een product hebt wanneer je belt. Het liefst overrompel je de mensen met een redelijk laag (maar niet té laag) bod en een aanbod om het direct op te komen halen. Meestal denk de mensen: "ach, dan ben ik er maar vanaf" en heb jij diezelfde dag nog een mooi product voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KhaZ schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:49:
Ik vind het ook erg vermoeiend, mensen die niet antwoorden. Het is gewoon asociaal.
Het is asociaal als mensen je een mail sturen 'hallo ik bied [1/3e vraagprijs]', dan neem ik ook nooit de moeite wat terug te sturen. Anders wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ja das waar ook. Alleen staan hier bij vraag een aanbod geen telefoonnummers bij.
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:08:
[...]
Het is asociaal als mensen je een mail sturen 'hallo ik bied [1/3e vraagprijs]', dan neem ik ook nooit de moeite wat terug te sturen. Anders wel :)
Ja das begrijpelijk. Maar ik betaal gewoon de prijs die hun vragen (als het een normaal bedrag is) en 70 euro voor een 1950 of een 8600GT vind ik redelijk.

[ Voor 72% gewijzigd door Roman op 03-03-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 13:42

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:08:
Of 'voor [scheet en knikker] kom ik hem vanavond ophalen / mag u hem direct opsturen'. ;(

* unclero heeft ze inmiddels ook allemaal langs zien komen

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
argro schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:58:
Advertenties zonder telefoonnummer negeer ik dus ook bij voorbaat.
Moet jij weten, maar ik heb geen zin om 's avonds constant door jan en alleman gebeld te worden. Vooral als het van die schooiers zijn die meteen veel lager gaan bieden. Per mail vind ik ook veel overzichtelijker (afspraken staan 'op papier') en de eerste die mailt krijgt het ook gewoon voor de aangeboden prijs.

En wat de TS betreft, mensen reageren vaak alleen op mail als ze er zelf beter van worden. Dus als er na een paar uur/halve dag geen antwoord komt kun je er wel vanuit gaan dat het al verkocht is. Al is het wel zo netjes dat ze reageren. Zou wel een idee kunnen zijn om dit op te nemen in de feedback van de user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Palomar schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:34:
[...]

Moet jij weten, maar ik heb geen zin om 's avonds constant door jan en alleman gebeld te worden. Vooral als het van die schooiers zijn die meteen veel lager gaan bieden. Per mail vind ik ook veel overzichtelijker (afspraken staan 'op papier') en de eerste die mailt krijgt het ook gewoon voor de aangeboden prijs.
Mijn ervaring is dat veel mensen, net als de TS, een soort bel-angst hebben, zo vaak wordt je dus niet gebeld. Van constant door jan en alleman gebeld worden is in ieder geval geen sprake. Daarnaast kun je direct onderhandelen over de prijs en direct afspraken maken zonder eerst 10 keer heen en weer te moeten mailen. Maar ieder zijn voorkeuren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ja idd. Ik heb juist op marktplaats mijn telefoon nummer weggehaald. Word je om 11 uur s'nachts gebeld... nee dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Roman schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:49:
Ja idd. Ik heb juist op marktplaats mijn telefoon nummer weggehaald. Word je om 11 uur s'nachts gebeld... nee dank je.
dat is best wel knap ;)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Hoezo is dat knap? Had ik beter 23:00 moeten zeggen dan :P

Ik heb het wel meegemaakt, en daarom weg met dat nummer. Als iemand interesse heeft dan stuur ik wel mijn nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:18

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Roman schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:59:
Hoezo is dat knap? Had ik beter 23:00 moeten zeggen dan :P
Omdat de nacht pas om 24.00 begint ;)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

argro schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:58:
Om deze reden bel ik ook altijd naar aanbieders. Ik doe meteen een bod en een voorstel om het product af te halen. Bieden of emailen doe ik niet aan, de respons daarop is nihil en dus weinig zinvol in mijn ogen. Advertenties zonder telefoonnummer negeer ik dus ook bij voorbaat.
Als ik wat aanbied zet ik mijn telefoonnummer er eigenlijk nooit bij gezien ik het al meerdere malen heb meegemaakt (via marktplaats) dat men je belt, een belachelijk laag bod doet, en je vervolgens ook nog gaat uitschelden als je dat bod niet wilt accepteren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

argro schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:47:
[...]
Mijn ervaring is dat veel mensen, net als de TS, een soort bel-angst hebben, zo vaak wordt je dus niet gebeld. Van constant door jan en alleman gebeld worden is in ieder geval geen sprake. Daarnaast kun je direct onderhandelen over de prijs en direct afspraken maken zonder eerst 10 keer heen en weer te moeten mailen. Maar ieder zijn voorkeuren natuurlijk.
10 keer mail is tien keer alles zwart op wit. Niet alleen omdat ik de wederpartij niet zou vertrouwen (valt 9 van de 10 keer zeer goed mee), maar ook gewoon omdat ik zelf slordig en vergeetachtig kan zijn.

Bovendien zit ik overdag voor m'n werk vaak in bespreking, waardoor ik telefoon niet kan opnemen en 's avonds waardeer ik m'n rust, om nog maar te zwijgen van als ik op de snelweg rij. Email beantwoord je gewoon als je tijd hebt ervoor, veel ontspannener.

Wel ben ik het met de TS eens - mensen die niet reageren op mail zijn een plaag. Niet eens zozeer mensen die niet op een eerste mail reageren, maar mensen die communicatie starten en dan halverwege opeens afhaken zonder iets te zeggen. Voor mij iig reden voor negatieve feedback. Laatst nog een ploert gehad die me had aangeboden om iets te komen ophalen voor een bepaald bedrag. We moesten alleen nog tijd afspreken. Ik voorstel mailen. Hij niets terugmailen. Ik de dag erop nog een keer mailen, meldt hij het verkocht te hebben aan een ander, maar een ander vergelijkbaar exemplaar nog te hebben, en of ik die wilde komen ophalen voor zelfde prijs. Ik mail gelijk terug van wel. Weer niets. Nog een keer. Nog steeds geen reactie. En dan zie ik in V&A dat het op "verkocht" staat. Dikke -1 :(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:08

Wildfire

Joy to the world!

Andersom gebeurt anders ook vaak genoeg. Dan mailt er mij iemand dat hij interesse heeft in wat ik verkoop, dan mail ik terug en dan hoor ik niets meer van ze. Dat is dus echt @#$%#$%#

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heel simpel: Een -1 of -2 mag je er (bij de laatste zeer terecht) niet voor geven, een 0 met de melding 'reageert niet op mail na x dagen' (waar x uiteraard een redelijk aantal is ;) ) bij de feedback doet het prima. Op die manier zien volgende eventuele kopers bij het lezen van de feedback 4x staan 'stuurt geen mail terug', dan weet je het ook wel als koper.. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG => PW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je een aantal dingen kan aanwijzen die meespelen, maar die geen onwil zijn:

- Spamfilters
- Mensen die niet doorhebben hoe het mailsysteem van V&A werkt, ondanks dat het nadrukkelijk staat vermeld
- Niet weten dat een advertentiestatus op verkocht gezet kan worden - op nieuwe reacties na verkoop gewoon niet meer ingaan.

Overigens wordt gedacht / gewerkt aan een systeem wat V&A inclusief communicatie geheel binnen Tweakers.net houdt, zonder tussenkomst van een mailsysteem. Details of meer informatie is daar echter nog niet van beschikbaar. In ieder geval zou het moeten gaan leiden tot verbetering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:43:
Overigens wordt gedacht / gewerkt aan een systeem wat V&A inclusief communicatie geheel binnen Tweakers.net houdt, zonder tussenkomst van een mailsysteem. Details of meer informatie is daar echter nog niet van beschikbaar. In ieder geval zou het moeten gaan leiden tot verbetering :)
Hoe zit het dan met de aansprakelijkheid van T.net ingaande biedingen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Daar heb ik ook wel eens last van, maar heb nu *@tweakers.net in de whitelist gezet en het probleem opgelost.
Ik gebruik steeds vaker DM daarvoor. En ik krijg ook netjes DM's van mensen. Misschien standaard er bij laten vermelden aan de pláátser van een advertentie dat hij DM's aan kan zetten of zo.

[ Voor 0% gewijzigd door Megaflix op 03-03-2008 23:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
WooK schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:05:
[...]

Omdat de nacht pas om 24.00 begint ;)
Ach ja kan ook. Slaap ik toch meestal dus...
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:43:
Dan zou alleen mensen kunnen reageren die ook lid zijn van Tweakers. Al hoewel ik denk dat toch alleen maar leden reageren.

[ Voor 56% gewijzigd door Roman op 04-03-2008 09:07 ]

Pagina: 1