Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaSorcerer
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 09:52
Ik heb een LaCie externe netwerkschijf gekocht en in mn netwerk hangen. Om deze te kunnen gebruiken heb ik hem moeten toevoegen via "extra -> netwerkverbinding maken"

Gezien het feit dat de inhoud "beveiligd" is moet ik inloggen met username en password.... prima, maar ik wil niet telkens als ik mn pc weer heb opgestart het wachtwoord hoeven invoeren.

Kun je op de een of andere manier er voor zorgen dat de pc bij opstart gelijk username & password verzend naar de netwerkschijf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-10-2024
probeer een batch bestand te maken met "net use"

zie hier voor wat betere uitleg:
http://www.ss64.com/nt/net_use.html

Hierin staat ook hoe je het persistant kan maken (wachtwoorden onthouden)

't is maar hoe je het wilt doen..

[ Voor 32% gewijzigd door massareal op 03-03-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Werkt het niet als je een user aanmaakt met die naam/wachtwoord combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of beter: maak op de LaCie juist een user/pasword aan met gelijk password als op Windows.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Met de rechtermuisknop op deze computer klikken en "netwerkverbinding maken" kiezen, geef dat ding een driveletter en hij onthoudt het wachtwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
bouwfraude schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 06:43:
Met de rechtermuisknop op deze computer klikken en "netwerkverbinding maken" kiezen, geef dat ding een driveletter en hij onthoudt het wachtwoord...
Dit werkt alleen als je windows username + password gelijk is aan die van de netwerkschijf.

De mooiste oplossing is inderdaad om op de netwerkschijf een gelijknamige account aan te maken (en met hetzelfde wachtwoord) als je in windows gebruikt. Wil je beide usernames en passwords apart houden dan moet je gaan kijken naar een batch files met net use of een VBscript. Daarover is genoeg te vinden met google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:40
Dit werkt alleen als je windows username + password gelijk is aan die van de netwerkschijf. De mooiste oplossing is inderdaad om op de netwerkschijf een gelijknamige account aan te maken (en met hetzelfde wachtwoord) als je in windows gebruikt.
Nee hoor, dat kan best. Kies een driveletter, de netwerkschijf, vink 'opnieuw verbinding maken bij aanmelden aan' en klik op 'verbinding maken via een andere gebruikersnaam'. Daar vul je het account in voor de netwerkschijf; OK en Voltooien en voila!

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kalief schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 07:16:
[...]

Nee hoor, dat kan best. Kies een driveletter, de netwerkschijf, vink 'opnieuw verbinding maken bij aanmelden aan' en klik op 'verbinding maken via een andere gebruikersnaam'. Daar vul je het account in voor de netwerkschijf; OK en Voltooien en voila!
Dat zou je zeggen maar ik heb het zelf geprobeerd en in de praktijk blijk dat windows tijdens het opstarten dan toch verbinding maakt met username waarmee je inlogt en dat het dus niet werkt. Dat werkt echt alleen goed wanneer je username + wachtwoord van windows hetzelfde zijn als die van je netwerkbron.
Pagina: 1