Stevige auto gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wissel van werkgever, en krijg straks regelmatig ritjes Achterhoek -> Brabant, vrij veel km's dus.

Puur veiligheidstechnisch gezien wil ik iets meer om me heen hebben dan 2 mm plaatstaal welke bij mn V66 meegeleverd wordt :+

Opties:

Volvo 854

Afbeeldingslocatie: http://www.3autos.com/upload/3autos.com/200612/rr_of_the_day_volvo_854_t5r___super_swede.jpg

Tankgevoel, maar uiteraard dezelfde stookkosten als met een tank gok ik zomaar

Saab 9-3

Afbeeldingslocatie: http://auto.nonstop.com.ua/wall/wall/2803-Saab-9-3-Aero-Sport-Sedan-3.jpg

2e hands nog vrij duur, tenzij je een ex-leasebak pakt, en dus een hoge km-stand hebt en met een leasebak kan altijd meer dan met een auto die echt van jezelf is ;). De km-stand hoeft echter geen probleem te zijn gok ik.

Renault Megane

Afbeeldingslocatie: http://www.megangolf.com/uploaded_images/renault-megane.JPG

Beetje hetzelfde verhaal als voor de saab 9-3, 2e hands nog vrij duur, tenzij je er eentje pakt met een hoge km-stand. En bij franse auto's is dat niet zo'n succes meestal.

VW Bora

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/e/98f873ba424f5504171ed99652cb95be.jpg

Geen bijzonder vormgegeven auto, gewoon eentje die het waarschijnlijk altijd doet. Kleiner dan de V855, minder kreukelzone voor je. En nog een beetje laadruimte. Oudere broertje, de Vento is eventueel ook een optie, maar die worden alweer zeldzamer in Nederland, er zijn er al veel van op de export.

Mercedes E190

Afbeeldingslocatie: http://www.mercedes-club-bg.com/forums/uploads/1174901650/gallery_256_11_3406.jpg

Beetje sjonniebak, maar zoals ie op de foto staat wel mooi vind ik. Ook hier het nodige voor je, qua techniek wel wat ouder, dus misschien is het qua veiligheid niet je-van-het.

ik zoek een auto tot € 10.000, en de saab en de megane passen dan weer niet echt in. De auto moet meer veilig zijn dan een lage km-stand hebben, een beetje betrouwbaar is wel wenselijk, denk niet dat 64 vakantiegangers je het in dank afnemen als je te laat in Asten bent om een bus over te nemen wegens een kapotte auto. Wie heeft ervaring met één of meerdere auto's in geval van aanrijding en betrouwbaarheid? Als iemand nog andere suggesties heeft dan hierboven genoemd zijn die uiteraard ook van harte welkom ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 15:34 . Reden: V855 veranderd in Volvo 854 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46
Mercedes W124 300D ;) Zeer betrouwbaar en onverwoestbaar motorblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De volvo moet je wel even wat geld uit trekken direct bij aanschaf. Carterventilatie laten reinigen ( incl. olie afscheider vervangen ) ... vaak word dat niet gedaan resultaat is olie lekkage bij krukas keering bij distributie riem of bij versnellingsbak.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saab 9-3 SS rond de 10k zijn meestal (eigenlijk altijd) afgetrapt, ik zou daar niet naar kijken. Het vorige model (non SS) is ook behoorlijk veilig, en betaalbaar, maar het exterieur is misschien niet helemaal wat je zoekt. :P Ik zou zelf een 850 van een liefhebber zoeken, op Volvo fora staan meestal wel goed onderhouden gebakjes met volledige onderhoudshistorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoeft niet perse de SS te zijn, de gewone sedan volstaat ook. Maar ik vond het plaatje mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Denk toch dat je z'n Bora, Saab en de Megane te kort doet door ze qua veiligheid te vergelijken met een oude E190 en ook een 850 volvo puur door 't leeftijdsverschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Hoe zit het trouwens met brandstofkeuze? Ga je voor diesel of G3 of verdien je zat en blijf je gewoon lekker tuffen in je benzine auto?

@^^: waarschijnlijk wil het oog ook wat?

[ Voor 14% gewijzigd door k0ewl op 03-03-2008 15:05 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik ga binnen 2 maand ook een 9-3SS kopen, supermooie auto :)
Waarschijnlijk een 1.8T op G3 want de 1.9 150PK diesel is lastig te vinden, de 2.2 is namelijk een oude opel motor die niet zuinig en stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mn voorkeur gaat uit naar diesel. Gas neemt ruimte in en gezien je vaak met meerdere mensen naar het wisselpunt gaat moeten er ook nog wat weekendtassen enzo meekunnen. Of je moet het reservewiel opofferen, vind ik ook geen goed idee. Je hebt ook nog de V70 classic, in den beginne gewoon een 850. Qua veiligheid zal ie best wel voldoen, dat ie voetgangertechnisch niet zo meegeeft boeit me iets minder eigenlijk, moeten ze maar niet oversteken als ik er aan kom :$

LM velgen zijn natuurlijk leuk, maar wegen opzich niet mee bij de aanschaf, dat kan altijd later nog. Veilig en voor de lange afstand zijn de criteria.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Audi A4, A6 of zelf A8... Voor 10ke kun je een hele leuke Audi kopen (andere merken natuurlijk ook, maar ik geef wat extra input)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
De V855 ken ik niet :) Wel de 854 (sedan) en de 855 (estate).
De 10v en 20v's zijn gewoon degelijk, wat Capo aangeeft is wel een aanrader, maar verder onverwoestbaar.

Bij de club rijden ze over de 6ton rond (op gas) zonder problemen, gewoon keurig de beurten doen en het gaat wel door.

Gas inbouw hoeft overigens geen probleem te zijn, ik heb 2 tankjes (ongeveer 54 liter effectief tanken) in de reservewielbak liggen, de thuiskomer staat recht op onder de linker achterruit, maar laag genoeg om onder het afdekscherm te kunnen.

Qua stevigheid bij aanrijding, zelf gelukkig geen ervaring mee, maar een clublid wel. Auto voor 'm was totalloss (zo'n nieuwere alto, okee, ook niet alles, maar dan nog :) ), hij moest de grill weer iets naar buiten buigen en was klaar.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 09:02

TwoR

Gekleurde stippen

* TwoR heeft sinds 3 weken een Bora

En dat bevalt prima. Lekker bakkie inderdaad niet geweldig qua design, maar wel het comfort en de ruimte. Ik heb de 1.9 Liter diesel met 100pk en dat is wat mij betreft prima. En hij is echt vreselijk zuinig. Ik rij dan veel 100 en 80 km wegen en dan is 1:23 zeker wel te halen en dat is dan wel lekker.

Hiervoor had ik een 206

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toyota Avensis een optie? Grote bak, motorisch onverslijtbaar, goedkoop in onderhoud en lekker stevig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 08:59

unclero

MB EQA ftw \o/

The Eagle schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:05:
Toyota Avensis een optie? Grote bak, motorisch onverslijtbaar, goedkoop in onderhoud en lekker stevig :)
Ik heb zo'n ding gehad..

* unclero heeft trauma's en een levenslange aversie voor auto's overgehouden aan de Avensis

- Probeer eens een parkeerplekkie te vinden, eentje waarbij je niet via het raampje van de achterbank eruit moet klimmen :X.
- Van buiten ziet het er groot uit, van binnen is het klein, ik waande me iedere keer Yuri Gagarin als ik instapte :|.
Maar het grootste nadeel vond ik nog altijd:
- Het ding zuipt.. Als je op de snelweg zit, kun je het benzinepeilmetertje praktisch zien dalen :/. Als ie diesel zou rijden, prima, maar het beestje dronk alleen top-notch Super 98. Even vrienden afzetten op Schiphol kostte ze, afgezien de tarieven die ik reken voor na-achten-rondrijden, gewoon 50 eurie aan benzine. (sommigen dachten dat ik gewoon een inhalige vrek was)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op de een of andere manier krijg ik de indruk dat de TS denkt dat een "dikke" auto veiliger is dan een compacter model, terwijl van alle auto's die genoemd zijn er geeneen 5 sterren ncap scoort. Voor 10k euro kun je met gemak redelijk moderne auto's met 5 sterren ncap kopen, vast ook wel wat "dikkere" modellen. Hell, voor 10k euro koop je een nieuwe 5 sterren ncap auto, ok, het is maar een 107/aygo/c1, maar hij is wél veiliger dan alle genoemde auto's in de TS (op misschien de mégane en de 9-3 afhankelijk van het jaartal na)

En die E190 is qua veiligheid neem ik aan een grapje, dat ding is bejaard :P (niet qua design, maar qua veiligheid) Het is sowieso wat gek om auto's ouder dan zeg 10 jaar qua veiligheid te vergelijken met moderne auto's.

Het is natuurlijk ook een afweging hoeveel kilometers je rijdt, maar de veiligheid kwam als eerste ter sprake.

[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 03-03-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:45

BCC

Idd.. in een mooie 206 ben je voor hetzelfde geld een fors stuk veiliger.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 19:29
johnnyv.nl schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:33:
Op de een of andere manier krijg ik de indruk dat de TS denkt dat een "dikke" auto veiliger is dan een compacter model, terwijl van alle auto's die genoemd zijn er geeneen 5 sterren ncap scoort. Voor 10k euro kun je met gemak redelijk moderne auto's met 5 sterren ncap kopen, vast ook wel wat "dikkere" modellen. Hell, voor 10k euro koop je een nieuwe 5 sterren ncap auto, ok, het is maar een 107/aygo/c1, maar hij is wél veiliger dan alle genoemde auto's in de TS (op misschien de mégane en de 9-3 afhankelijk van het jaartal na)
Op zich heb je een punt, maar volgens mij zijn de ncap sterren wel relatief naar klasse zegmaar.
5sterren in een supermini is dus geen 5 sterren in een dikke sedan.

Maar ik kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-08 23:05
Bovendien rijd je in een C1 niet net zo makkelijk veel kilometers als in een 'dikke' bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 21:45

BCC

Charly schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:40:
[...]
Volgens mij vergis je je: Wikipedia: Euro NCAP
Duesenberg J schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:48:
Bovendien rijd je in een C1 niet net zo makkelijk veel kilometers als in een 'dikke' bak
Mijn vriendin heeft bijna 4 ton gedraaid met haar Renault Clio 1.9D zonder noemenswaardig onderhoud.

[ Voor 39% gewijzigd door BCC op 03-03-2008 16:51 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

En die E190 is qua veiligheid neem ik aan een grapje, dat ding is bejaard :P (niet qua design, maar qua veiligheid) Het is sowieso wat gek om auto's ouder dan zeg 10 jaar qua veiligheid te vergelijken met moderne auto's.

Het is natuurlijk ook een afweging hoeveel kilometers je rijdt, maar de veiligheid kwam als eerste ter sprake.
* unclero is met stom ;)

Volgens mij komt dat omdat mensen denken dat SUV's veilig zijn, en dan denken dat alles wat daar een beetje onder zit ook wel veilig zal zijn. Nouja, het is natuurlijk wel zo dat als je een fietser in je verchroomde bejaardenvanger hebt hangen, je alleen een sopje en een sponsje nodig hebt om de rommel op te ruimen, terwijl je in een alto toch minstens een gekreukelde motorkap en een sterretje in de voorruit hebt 8)7.

Als veiligheid en veel kilometers een vereiste zijn, dan denk ik juist aan iets als een Suzuki WagonR+ (de wagen waar mijn moeder bij zweert en waar ik sinds het behalen van mijn B rijbewijs al heel wat asfalt mee achter me heb gelaten). Daar zit je tenminste in een natuurlijker houding, wat veel langer vol te houden is. Daarnaast ook nog een heel stuk veiliger en zuiniger :D.
En je kunt ook nog eens wat meenemen ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de een of andere manier krijg ik de indruk dat de TS denkt dat een "dikke" auto veiliger is dan een compacter model, terwijl van alle auto's die genoemd zijn er geeneen 5 sterren ncap scoort.
De 9-3 SS en de Megane zijn beide 5-sterren, maar de TS geeft aan dat hij wel eens mensen en hun bagage moet vervoeren, dus een kleine auto lijkt me dan niet helemaal gewenst. Een auto in de klasse 206 voldoet misschien nog wel aan zijn eisen, maar is aan de andere kant niet te vergelijken met een grotere sedan (ouders hebben 206 en 9-3 SS, big difference)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Duesenberg J schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:48:
C1?
Afbeeldingslocatie: http://www.gerritspeek.nl/fotos/c1-a-tekoop.jpg

Ik vind het er anders buitengewoon comfortabel uitzien, hebben ze bij BMW toch maar weer mooi bedacht. En je hoeft niet in de file te staan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

won

@hierboven: er moesten toch mensen mee? want anders zou TS lpg rijden.

Als ik 10K had en ik moest veel kilometers maken dan zou ik als eerst aan mijn eigen gezondheid denken. Ongeluk of niet je gaat sowieso je rug belasten en dan belast ik die liever in een auto als deze dan iets anders. Teveel mensen al horen zeggen 5 staat voor 500km en heerlijk uitstappen. Quad veiligheid kun je altijd de test rapporten opzoeken en deze zullen denk ik niet misselijk zijn. Het zal geen renault modus oid zijn maar daar stap je na 500km ook niet fantastisch uit ;)

ps. de verkoopprijs moet je zo zien gemm. zetten verkopers hun prijs plus 10% erop die je dan weer met een beetje afkraken van de auto eraf krijgt. Overigens als je particulier zoekt zul je nog (veel) goedkoper vinden.

Bedenk ik me net voor 10K kun je zelfs nog beter rijden: veilig, goed voor je gezondheid en comfort :D

[ Voor 30% gewijzigd door won op 03-03-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 00:20
Bij die Mercedes moest ik gelijk aan een Mercedes 190 Cosworth denken, zoiets is gewoon een mooi hebbeding, maar het is wel een auto van 20 jaar geleden.
Zelf zou ik nooit een Renault kopen. Volvo staat natuurlijk bekend om zijn degelijkheid en veiligheid. Een 850 T-5R is natuurlijk een monsterbak, maar je hebt dan ook het bijbehorende verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Charly schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:40:
Op zich heb je een punt, maar volgens mij zijn de ncap sterren wel relatief naar klasse zegmaar.
5sterren in een supermini is dus geen 5 sterren in een dikke sedan.

Lekker antwoord... :X :N
Als je iemand verbetert, doe het dan wel goed:

Quote vanaf de officiële Euro NCAP site:
Are large cars safer than small cars?
In frontal impacts between cars, the occupants of the heavier car or the one with higher structures tend to fare better than those travelling in lighter lower cars. As these effects are currently impossible to overcome, Euro NCAP only makes comparisons within size categories. The rating of a car within its size category is a function of the quality of its safety design.
Charly had dus wel degelijk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 15:53

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Het moet wel betrouwbaar zijn ;)
Waarom geen Toyota Avensis zoals eerder genoemd. Of Mazda 626/6, Mitsubishi Galant. Allemaal Japanners en superbetrouwbaar. De Galant vind ik persoonlijk het mooiste uit dat rijtje

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Goede auto's die Galants let alleen op de synchro's van de 2e versnelling (tanden poets geluid bij schakelen met toerental verschil) en als ze al roesten doen ze dit bij de achterste wielkasten.
Alleen 't is toch al een model uit 98 en heeft een 3 sterren nCap score, dus toch net weer wat minder ivm een 4 sterren saab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker boeie die ncap... snap niet dat je er zo druk om maakt. Kijk anders eens naar een goede Mercedes W140 5.0V8, en leg er gas in. Voor 10.000 euro kan je best eea krijgen, en rijden als een vorst doe je met geen enkele auto zo goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Laatst online: 10-08 20:41
Ik zou persoonlijk idd voor een Volvo of Saab gaan. Oerdegelijke beestjes die zweedse wagens!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Voor onder de 10K kan je een hele goede en mooie 850 of V70 vinden.
Je zult waarschijnlijk geen betere auto vinden op LPG. Nu ben ik als 850 rijder misschien een beetje bevooroordeeld, maar zoals je overal kan vinden is met regulier onderhoud 6 ton op LPG eerder regel dan uitzondering.
Het is qua vaste lasten geen hele goedkope auto, en ook onderhoud is niet heel goedkoop als je het laat doen.
Je krijgt er echter wel erg veel comfort (en ruimte in een 855/V70) voor terug, al zat het comfort in een Saab zeker niet minder zijn. Qua veiligheid is zo'n 850 denk ik nog wel relevant in vergelijking met andere auto's uit die periode.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-08 16:53
Blijf bij de Volvo's die de TS noemde, prachtige auto's om te zien, en zeker betaalbaar te krijgen.
En zoals al werd aangedragen, beetje fatsoenlijk onderhouden, en 4 ton moet te halen zijn.

Ex-lease auto's zijn over het algemeen ook geen slechte auto's, mits er met regelmaat onderhoud is gepleegd. De meeste leasemaatschappijen hameren daar redelijk op, dus gewoon ff de onderhoudsboekjes bekijken, dan kun je vrij snel zien hoe er mee om is gegaan.
Dus een ex-lease Saab 9-3 (of wellicht een iets oudere 900S ofzo), moet ook prima te doen zijn denk ik, binnen het genoemde budget.

Edit:
Inhakend op de persoon boven me: Qua veiligheid waren die Volvo's in hun tijd, samen met Saab en een aantal modellen van Mercedes en BMW, toch echt wel de betere auto's om in te rijden.
Zoals ook al wordt aangegeven, leuk zo'n Euro NCAP rating, maar als ik de keuze moet maken met welke auto ik in een kettingbotsing terecht wil komen, doe mij dan maar een Volvo V70/850 om me heen. Voel ik me toch echt wel veiliger in. Ben bang dat als er een 850 achterin een 5-sterren Renault Clio ofzo dendert, de motor van die Volvo in de nek ligt van die Clio bestuurder.

[ Voor 32% gewijzigd door Brede P op 03-03-2008 20:07 ]

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Privé kwam ik afgelopen jaar al aan 30.000, inclusief woon/werk, maar dat is slechts 40 km per dag. Als ik straks regelmatig Groenlo <-> Asten v.v. moet rijden neemt het kilometrage al gauw toe. Ik lig hele dagen op de weg (taxi/touringcarchauffeur) en zie genoeg brokken om me heen, dat ik niet in een klein koektrommeltje de weg op wil, wetende dat ik veel km's maak.

De daf is leuk voor erbij, maar niet voor dit werk. Een toyota Corolla vanaf modeljaar 2002 vind ik ook een mooie auto. Dan kom je in een kleinere klasse, en mogelijk kom ik met de bagageruimte te zitten. Asten is een verzamelpunt voor touringcars op pendelritten. De aanvoer verzamelt zich daar, en de klanten stappen over op de goede bussen richting verweggistan.

Daar vind echter ook de dienstwissel plaats. Soms zijn er auto's / busjes van de zaak beschikbaar, vaak ook niet. We gaan dan met meerdere chauffeurs die kant op vanuit de achterhoek, die allemaal hun weekendtas en nog wat losse zooi als een laptop e.d. meeslepen, dat word ik niet kwijt in een De onkosten krijg je vergoed, maar het is wel 170 km enkele reis. En please don't shoot, maar als een toyota Aygo en een V850 beide 5 sterren zouden scoren, voel ik me toch veiliger in een V850 ;)

Ik heb wel eens in een BMW gereden, maar voor mijn gevoel zijn die dingen gebouwd om sportief mee te rijden, iets wat niet echt mijn ding is. Dan ga ik wel de ardennen in met de daf ;). En dat ik me druk maak om veiligheid...tja. Als ik me zou beperken tot 10k per jaar dan zou ik dat ook niet doen, met straks 50k en meer per jaar plus nog eens anderhalve ton per jaar voor de baas verschuiven prioriteiten toch wat meer van snel en flitsend naar wat veiliger ;)

Wat is bij snelweg/provinciale weg (geen stad) zo'n beetje het verbruik van een 850?

De Avensis is ook een leuke auto, zogauw niet aan gedacht eerlijk gezegd.
De 626 van Mazda is weer niet zo mijn ding, al geloof ik direct dat ook die onverwoestbaar zijn. De Mercedes uit de TS valt dus eigenlijk al weer af, samen met de renault.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
De 854 / 855 is geen zuinigheidsmonster, maargoed, op LPG is dat iets minder interessant.

Ik zit met vrij veel stad op 1 op 8,4 (op lpg). 1 op 10 is op de provinciale wegen wel haalbaar als je constant door kan rijden. Snelweg blijf je met 120km/u redelijk op datzelfde verbruik zitten.

Dit met een 855 2.5i 10v

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:06
Hou ook in gedachten dat oudere auto's in hun tijd misschien super veilig waren, maar dat kleinere autotjes van nu toch meer bescherming bieden.....

Linkje naar filmpje op Youtube met daarin Volvo 940 estate tegen Renault Modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-08 23:05
TheJason schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:21:
Hou ook in gedachten dat oudere auto's in hun tijd misschien super veilig waren, maar dat kleinere autotjes van nu toch meer bescherming bieden.....

Linkje naar filmpje op Youtube met daarin Volvo 940 estate tegen Renault Modus
geen relevante vergelijking. De motor is uit de Volvo gehaald. Dan verwoest je makkelijk de hele voorkant ja. Maar in het dagelijks gebruik denk ik dat je (vooral op de snelweg) wél een motor nodig zult hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De W140 lijkt mij toch een financieel avontuurtje, ook met gas. Het kan binnen de perken blijven, maar ook zo wat glijders geven. Die rij je uit liefhebberij, niet met verstand B)

Voor 10k kan je behoorlijk wat mooie bakken vinden. Niet helemaal modern, maar behoorlijk dikke auto's met dikke diesels. Er is keuze zat, de enige domper daarbij zijn vaak wat hogere kilometerstanden (200k en meer). Voor die bedragen kan je al naar een 530d/Audi A6 2.5TDI/MB E320CDI kijken, wat op zich alles in zich heeft wat je (ik dan) zou kunnen wensen: kracht, redelijk verbruik, klasse en een 'tank'-gevoel. Als je echt dik wil, vind je ook nog wel een 730d.

Gezien de auto's die je post, kan ik echter zomaar begrijpen dat je een maatje minder zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Duesenberg J schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:42:
geen relevante vergelijking. De motor is uit de Volvo gehaald. Dan verwoest je makkelijk de hele voorkant ja. Maar in het dagelijks gebruik denk ik dat je (vooral op de snelweg) wél een motor nodig zult hebben ;)
offtopic:
Ik ben dus niet de enige die dat opgevallen was...

BMW 535D

Pagina: 1