Computer crasht met sommige spellen.

Pagina: 1
Acties:

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Systeem:
Cooler Master Centurion 5 Zwart, Zilver,
mobo Asus P5KPL-E
Seagate Barracuda 7200.11 500 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Mushkin DDR2 SP2-6400 Dual Channel 4096 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Intel Core 2 Quad Q6600 2.40 GHz, 1066 MHz, 8 MB , Boxed
Cooler Master Extreme Power 550 Watt, 20+24 Pins
Samsung SH-S202J IDE, Bulk, Zwart
Point Of View VGA GeForce 8800 GT EXO Edition

Tijdens het spelen van Rome total war en Half-life 2 crasht deze computer. Alleen bij specifieke stukjes. Bij rome total war alleen als je in steden vecht. (als je met 15.000 units zonder steden vecht loopt hij nooit vast) Hij loopt vast en schakelt de vga uit, de monitor gaat zeg maar uit, en het geluid blijft hangen. En moet ik hem dus uiteindelijk rebooten.

Bij half-life 2 loopt hij overal vast. Maar de portal mod doet het wel prima, zonder vastlopers.
Crysis werkt prima op high, loopt nooit vast, hele spel uitgespeelt...

Temperaturen van cpu/'vga zijn goed, in bios, rivatuner en everest gecheckt, allemaal rond de 35-50 graden ook onder full load.

Drivers opnieuw installeren mocht ook niet baten.

Ik ben ff fresh out of idea's. Want temps zijn goed, power zit goed, kabels zitten goed, drivers maakten niet uit, Onboard graphics uitgeschakeld. De computer logs nagekeken en zie niks van errors die erop wijzen.
Alleen de videokaart niet in een ander systeem getest.

Kan iemand nu nog enig idee hebben wat je zou kunnen proberen??

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:50
kijk je hd/geheugen eens na misschien zoveel foute (sectoren) op sommige plekken dat hij gewoon niet meer wat wat hij nu moet doen :)?

Voor de rest zou ik het ook niet weten :X

Verwijderd

Verhaal klinkt mij als brak RAM geheugen, doe eens een cdtje bakken met memtest86+ en laat hem eens testen...

Je hebt meerdere reepjes RAM, dan kun je ook alle reepjes afzonderlijk proberen met bijvoorbeeld HL2... Die werkt toch wel normaal met 1gb... kun je mooi zien met welk reepje hij gek doet.

• BCS88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01-2025
doe je miss overclocken? met videokaart overclocken liep hij bij mij ook wel eens vast, beeld hangt/uit geluid hangt, schrikt je dood met je headset hard op... heb hem iets minder overgeclocked. nooit meer vastgelopen (Y)

Verwijderd

wanneer het gebeurd..

rechter muis op deze computer "beheren"

systeem logboek en kijk wat er fout gaat

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je computer crashed bij twee verschillende spellen met (volgens mij) een verschillende engine. In dat geval is het meest voor de hand liggende probleem je computer, dus gaat dit topic van Spielerij - Problemen & Vragen naar Complete Systemen & Laptops. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is een mooie om bij te beginnen :)

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:34:
wanneer het gebeurd..

rechter muis op deze computer "beheren"

systeem logboek en kijk wat er fout gaat
Als je goed gelezen had, zag je dat ik dit al gedaan had.
Thanks for trying though.
Pagina: 1