Dit weekend een X38 (Intel) moederbord besteld van Asus (P5E) welke in de handleiding vermeld dat : This motherboard does not support memory modules made up of 128 Mb
chips.
Dit moederbord maakt gebruik van gewoon DDR2-800 geheugen en niet het nieuwere DDR3. Ik wil nu 2 dimm's gebruiken van elk 2 Gb. De QVL op de site van asus vermeld bvb. : 2048MB KINGSTON KHX6400D2ULK2/2G maar dit zijn 2 dimm's van 1 Gb
De enige andere vermelding is de : 2048MB ELPIDA EBE21EE8ABFA-8E-E De datasheet van deze vermeld het volgende : 256M words × 72 bits, 2 ranks maar ik weet niet wat dit betekent
Ook denk ik dat dit geheugen Registered is
De handleiding vermeld verder dat je : You may install 256 MB, 512 MB, 1 GB, and 2 GB unbuffered ECC and non-ECC DDR2 DIMMs into the DIMM sockets. maar welke 2 Gb dimm's zijn nu NIET opgebouwd uit 128 Mb chip's ?
Heeft er iemand zo een moederbord met 2Gb dimm's en dewelke ?
Ook al eens gezocht op de topic's van P5E X38 moederbordjes, maar weinig info hierover
chips.
Dit moederbord maakt gebruik van gewoon DDR2-800 geheugen en niet het nieuwere DDR3. Ik wil nu 2 dimm's gebruiken van elk 2 Gb. De QVL op de site van asus vermeld bvb. : 2048MB KINGSTON KHX6400D2ULK2/2G maar dit zijn 2 dimm's van 1 Gb
De handleiding vermeld verder dat je : You may install 256 MB, 512 MB, 1 GB, and 2 GB unbuffered ECC and non-ECC DDR2 DIMMs into the DIMM sockets. maar welke 2 Gb dimm's zijn nu NIET opgebouwd uit 128 Mb chip's ?
Heeft er iemand zo een moederbord met 2Gb dimm's en dewelke ?
Ook al eens gezocht op de topic's van P5E X38 moederbordjes, maar weinig info hierover
Religion is Opium for the Masses