• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Topicstarter
Dit weekend een X38 (Intel) moederbord besteld van Asus (P5E) welke in de handleiding vermeld dat : This motherboard does not support memory modules made up of 128 Mb
chips.

Dit moederbord maakt gebruik van gewoon DDR2-800 geheugen en niet het nieuwere DDR3. Ik wil nu 2 dimm's gebruiken van elk 2 Gb. De QVL op de site van asus vermeld bvb. : 2048MB KINGSTON KHX6400D2ULK2/2G maar dit zijn 2 dimm's van 1 Gb :? De enige andere vermelding is de : 2048MB ELPIDA EBE21EE8ABFA-8E-E De datasheet van deze vermeld het volgende : 256M words × 72 bits, 2 ranks maar ik weet niet wat dit betekent :? Ook denk ik dat dit geheugen Registered is ;(

De handleiding vermeld verder dat je : You may install 256 MB, 512 MB, 1 GB, and 2 GB unbuffered ECC and non-ECC DDR2 DIMMs into the DIMM sockets. maar welke 2 Gb dimm's zijn nu NIET opgebouwd uit 128 Mb chip's ?

Heeft er iemand zo een moederbord met 2Gb dimm's en dewelke ?

Ook al eens gezocht op de topic's van P5E X38 moederbordjes, maar weinig info hierover :'(

Religion is Opium for the Masses

Verwijderd

Hmm, een idee is om een plaatje van het geheugen te bekijken, een 2GB reepje van 8 chipjes aan beide zijden zou dan 128mb per chip zijn. Zelf heb ik een dual channel kitje van 2 X 1GB met 8 reepjes aan beiden zijden, 1024/16 = 64.... dit is niet meer dan een simpel rekensommetje.

2048 / 16 = 128
2048 / 8 = 256
1024 / 16 = 64
1024 / 8 = 128

Zo kun je het zelf uitrekenen, wel vaag trouwens dat ie niet overweg kan met 128MB chips, dat is toch wel een erg gangbare maat, bedoeld de handleiding niet dat er geen 128MB reepjes inkunnen? Dat is dermate verouderd dat ik me dat wel kan voorstellen.... nouja :) succes man

Edit: als je trouwens wilt weten welk geheugen ik heb: http://www.cool-prices.nl...m%20XTC%20(OCZ2P800R22GK) Prima setje en de chips zijn 64MB groot

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 14:23 ]

• Hoholi

Hoholi

The only one

Topicstarter
Voorlopig kan ik nog niets zien omdat ik nog geen geheugen (en moederbord) heb; is nog in bestelling.

Ik heb het volgende geheugen besteld : JM4GDDR2-8K : DDR2 PC6400 2x2G-KIT 4GB 800MHz Transcend maar ik ben nu dus bang dat dit niet gaat werken omdat er nu juist 16x128 Mb chips op een dimm staan |:( Alleen zie ik nergens ander geheugen :'( Dus het zou leuk zijn moest iemand een merk/type weten dat is opgebouwd uit 256 x 8 :9

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 21:30

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Hoholi schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:34:
[...]

Voorlopig kan ik nog niets zien omdat ik nog geen geheugen (en moederbord) heb; is nog in bestelling.

Ik heb het volgende geheugen besteld : JM4GDDR2-8K : DDR2 PC6400 2x2G-KIT 4GB 800MHz Transcend maar ik ben nu dus bang dat dit niet gaat werken omdat er nu juist 16x128 Mb chips op een dimm staan |:( Alleen zie ik nergens ander geheugen :'( Dus het zou leuk zijn moest iemand een merk/type weten dat is opgebouwd uit 256 x 8 :9
Ik begrijp je vraag niet, google: kingston > eerste hit, ff zoeken op kinston en je komt HIER uit, tijd tot informatie 3,2 minuten.... en dan ga je hier iets vragen en wacht niet op antwoorden, maar gaat alvast bestellen en zoals je nu zelf zegt, iets wat (waarschijnlijk niet gaat werken of dat je niet voldoende hebt afgecheckt), dat vindt ik nu |:( |:( |:(

Maar oke dan, zal ik ff voor je zoeken, tijd 1,1 minuut - P5E Transcend en inderdaad, je artikel nummer staat er niet tussen - misschien ff snel je bestelling veranderen

Ik hoop dat je het nog kan veranderen en succes d'r mee - Cheers -GetaGrip

[ Voor 0% gewijzigd door GetaGrip op 03-03-2008 15:34 . Reden: typos ]

GetaGrip is net een mens.......

• Hoholi

Hoholi

The only one

Topicstarter
Mijn verwarring slaat op het feit dat beide links Transend/Kingston voor de 2 Gb dimm's 128x8 chips gebruiken en dat de handleiding vermeld dat dit niet zou werken.......... Mijn redenering was dus als bovenstaande zouden (moeten) werken; waarom dan de "mijne" niet ????

Ik ben hier dus al 2 dagen aan het zoeken en tot nu toe zie ik echt geen andere ;(

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 21:30

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Hoholi schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:47:
Mijn verwarring slaat op het feit dat beide links Transend/Kingston voor de 2 Gb dimm's 128x8 chips gebruiken en dat de handleiding vermeld dat dit niet zou werken.......... Mijn redenering was dus als bovenstaande zouden (moeten) werken; waarom dan de "mijne" niet ????

Ik ben hier dus al 2 dagen aan het zoeken en tot nu toe zie ik echt geen andere ;(
Maar waarom zo moeilijk doen, als een product als geschikt is verklaard door de producent is er gewoon mee te werken - ongeacht wat Asus in een verouderd manual loopt te verklaren.
En de memory QVL asus pagina weer eens niet werkt, maar da's niets nieuws ;)

Als je deze nu neemt, is de 4Gb versie waar je over in je begin post sprak.
KINGSTON KVR800D2N5K2/4G - dan moet het toch gaan werken?

Ze staan in DEZE lijst

Dus als een probleem is, omdat het niet werkt - rma en nieuwe uitzoeken.

GetaGrip is net een mens.......

Verwijderd

Zeg die über bekende XM2 2x 1 gig 6400 C4 Corsair reepjes zijn die wel compatibel met de P5E ?!
Ik heb net even gekeken naar de reepjes maar echt duidelijk word het niet of er 128 mb geheugen chips op zitten.
En welke P5E(3) Deluxe/NonDeluxe ect kunnen naast DDR2 ook DDR3 aan ?!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 01:42 ]

Pagina: 1