Toon posts:

USB onbruikbaar, convert a volume to NTFS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Omdat mijn USB stick niet meer werd gelezen door mijn PC (althans de inhoud ervan, hij herkende de stick wel) wil ik proberen de bestanden via het command prompt window (cmd) te recoveren. Volgens de help functie zou ik dit moeten doen dmv E: /fs:ntfs
Omdat de niet toegangbare bestanden erg belangrijk zijn wilde ik het eerst met een werkende USB stick proberen om te kijken of de bestanden niet verdwijnen.
Ik heb het command uitgevoerd en krijg vrij in het begin al de melding dat het systeem geen problemen kan vinden op de stick, klopt want ik kan de bestanden ook gewoon via de explorer benaderen. De laatste melding die ik krijg is "Conversion Complete", klinkt goed alleen weet ik nu niet of het systeem de bestanden heeft teruggeplaatst op de stick of ergens anders op mijn PC (dit wordt er niet bij vermeld)
Weet iemand misschien hoe dit conversie proces werkt en waar de bestanden worden weggeschreven?
Alvast enorm bedankt!

Mvg,
Robert

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Wel commando heb je geprobeerd?
Dat "E: /fs:ntfs" lijkt erop dat je Convert hebt gebruikt. Dat is om een schijf met FAT indeling te converteren naar NTFS. Niets iets wat je gebruikt om files te recoveren.

Daarvoor gebruik je recovery tools zoals Lost&Found, GetDataBack en Ontrack Easy DataRecovery.

De search geeft je meer info.

ennuh. laat dat groeten maar weg; onnodige ruimte enzo

[ Voor 14% gewijzigd door Krypt op 03-03-2008 13:30 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Welke GetDataBack kan ik hiervoor het beste gebruiken?
-GetDataBack for NTFS V3.32
-GetDataBack for FAT V3.32

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Doe eens een gok. Wat voor filesystem had/heeft je stick? en match daar de software aan.

Maar waarom gebruikte je uberhaupt 'convert' om je data terug te halen?

[ Voor 29% gewijzigd door Krypt op 03-03-2008 13:38 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt (het was FAT)
Heb dat convert via Windows help gevonden maar zal we iets verkeerd gelezen hebben.