Wie van de drie EXT HDs

Pagina: 1
Acties:

• jpschouten79
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03-2025
Hoi, ik krijg vaak comentaar dat ik eerst de forums moet doorspitten voordat ik wat vraag. Dat hebbik ook gedaan. Wil nu alleen een mening horen van jullie.
Heb vorige week een LACIE porsche 500GB externe schijf gekocht bij Dixons voor 99 euri.
Begon thuis eerst met hard tikken. Dat doet hij niet meer. Maar hij maakt naar mijn mening erg veel herrie. Bromgeluid.
Nu ben ik van plan om ermee terug te gaan. (zie ik natuurlijk te laat dat je hem binnen 8 dagen zo kan ruilen of je geld terug kan krijgen, had hem de 23e gekocht dus 2 dagen te laat :S). Maargoed hij is toch niet helemaal jofel omdat hij herrie maakt en tikt.
Ik ga dus terug naar dixons vanmiddag. Ze hebben daar ook Freecom HD's wat zeggen jullie.

Een nieuwe LACIE 500GB, hopende dat hij wel goed is.
Een 400GB Freecom USB schijf voor ongeveer hetzelfde bedrag
een 500GB Freecom USB schijf voor 20 euri's meer.

Het gaat mij dus nu om een schijf die GEEN klere herrie maakt. Ik heb hem naast mijn IMAC staan.
Zo weinig herrie als me imac kan haast niet maar toch. Die LACIE valt me echt tegen.

Graag advies en alvast BEDANKT

PSN: JustinNL79

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mijn Lacie Porsche 500GB maakt ook een zoemend geluid, maar die van mijn collega weer niet. Het ligt er dus maar net aan zeg maar :)

Maar mijn ervaringen met Lacie zijn verder gewoon goed, nooit echte problemen mee gehad. Wat je anders kan doen is zelf een kast bouwen voor je harde schijf en zelf geluidsdicht maken ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:06

_Apache_

For life.

Hier zie je dat mede-tweakers vinden, http://tweakers.net/price...ield=score&orderSort=desc

Maar idd, net wat Outerspace zegt, je kan een slechte treffen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• jpschouten79
Oke maar als ik 99 euro neerleg zou ik toch graag gewoon een goeie willen en niet de ene goed en de andere niet. Hoe zit dat met feecom !? daar ervaringen mee.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

jpschouten79 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:40:
Oke maar als ik 99 euro neerleg zou ik toch graag gewoon een goeie willen en niet de ene goed en de andere niet.
"Soms zit het mee, soms zit het tegen"
Hoe zit dat met feecom !? daar ervaringen mee.
Ik heb ook een Freecom gehad, volgens mij ook een 500GB versie. Die deed gewoon lekker rustig aan maar is uiteindelijk bij mij defect gegaan. De schijf heb ik zelf nooit teruggebracht ivm luiheid.

Maar zoek eens naar ervaringen op Tweakers.net / Gathering.tweakers.net :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• jpschouten79
Dus... advies is. Freecom is niet beter dan Lacie. Gewoon een andere ophalen en hopen dat hij niet zo'n herrie maakt.

• jpschouten79
Niemand meer. Ik lees veel slechte dingen over LACIE. Ik heb nu de kans om hem misschien voor een freecom 400 of 500gb om te ruilen (met bijbetaling). Als ik dan zeker ben van een Externe schijf die gewoon niet veel herrie maakt (niet zoals bovengenoemd van LACIE de 1e keer wel en de andere keer niet) en gewoon goed werkt. Belangrijkste is dat hij geen kabaal maakt. Echt intensief gebruik ik hem niet. Timemachine doeleinde en Downloads. Advies GRAAG ik ga vanmiddag terug.

Pagina: 1