Toon posts:

onbekende aansluiting; geen mogelijkheid adsl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
L.S.,

onlangs ben ik verhuisd naar amsterdam (eindelijk) en wilde op mijn nieuwe adres Orange ADSL/Telefonie aanvragen. Ik zou op 28 feb worden aangesloten. Het blijkt echter dat orange me niet kan aansluiten omdat ze in hun aansluitingendatabase (gekregen van KPN) zien dat ze ik al een aansluiting heb. Dit is echter niet het geval. Navraag bij KPN leert dat zij me eveneens geen breedband aansluiting kunnen realiseren. De oplossing volgens beide partijen is een nieuwe analoge lijn aanvragen (50e aansluitkosten) plus een goedkoop belabbo van KPN (a 10e per maand) en ik dan een adsl provider kan nemen.

Op de vraag waarom ik een nieuw analoge lijn moet aanschaffen is mij echter een onduidelijk antwoord gegeven. Orange/KPN kan niet over de huidige aanwezige lijn ADSL aanbieden omdat...de lijn bezet is...maar ik heb geen signaal!!!

Kan 't zijn dat er in 2005 splitsingsrecht is toegepast in het appartementencomplex en de vorige bewoonster geen telefoonaansluiting had en ik hierdoor een nieuwe lijn moet aanvragen?

Waarom ziet KPN dan wel een lijn liggen en kunnen ze die niet gebruiken?

Zowel KPN als Orange kunnen het me niet goed uitleggen, of ze snappen t zelf niet of ik heb moeite met de jip en janneke taal van de verkopers.

Hopelijk kan iemand het me wel duidelijk uitleggen.

Hartelijke dank,

Jasper

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:01

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Er zijn 2 opties:

-- Er is al een adsl provider actief op jouw adres
-- Er is nog helemaal geen lijn aanwezig op jouw adres

Zo te lezen is het de eerste optie. dat betekent dat de vorige bewoner zijn of haar adsl niet (goed) heeft verhuisd, of niet heeft opgezegd. KPN gaat die lijn niet slopen voor je, omdat ze een contract met de de vorige bewoner hebben. Enige serieuze optie is dan inderdaad een nieuwe telefoonlijn laten leggen, zodat daar ADSL op gezet kan worden, of overstappen naar kabelinternet.

Of contact opnemen met de vorige bewoner, en vragen of die zijn/haar adsl aansluiting wil verhuizen/opzeggen.

Succes!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:44

Haan

dotnetter

Dan komt bij mij de gedachte op: als er al een ADSL signaal op de lijn zou staan van een vorige bewoner, kan je dan niet gewoon je modem inpluggen en het internet op gaan via dat signaal?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Dofke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11-2024
Dat zal nogal moelijk gaan zonder passwoord/provider gegevens.
Zou het misschien kunnen dat je aanvraag voor ADSL de opzegging/verhuis gekruist heeft van de vorige bewoner zodat de provider dacht dat de lijn nog steeds in gebruik is?

(ook eens navragen bij de vorige bewoner of deze adsl had en bij welke maatschappij, en daar eens aan vragen hoe het zit?)

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:53

Twazerty

AVCHDCoder developer

de halve tijd heb je niet eens een username en password nodig.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Nu is een aderpaar nog bezet met een ADSL signaal. Een aderpaar zijn de twee draadjes van je telefoonlijn. Dat contract is nog van de oude bewoners.

Wat KPN nu wilt, is om op het andere aderpaar een analoge telefonielijn aanleggen, zodat dat
aderpaar actief wordt en dan ook een ADSL dienst op kunt aanvragen.
Je hebt dan als het ware 2 lijnen actief naast elkaar.

[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 03-03-2008 18:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor alle reply, in 't kort de antwoorden:

-in feb 2005 is er splitsingsrecht toegepast in het complex
-bewoonster die vanaf toen tot dec 2007 in het appartement woonde, had geen internet/telefoon
-voordat er splitsingsrecht is toegepast zaten er huurders in 't pand (is een aanname, voor mij onbekende personen in ieder geval)
-ik heb er al een modem (een oude van tele2, powered bij bbned) ingeplugd om te checken of er signaal is...en dat was niet 't geval

@cornfed; je kan dus wel twee analoge lijnen naast elkaar hebben? Dat verklaard in ieder geval de mogelijkheid om in het isra-punt een extra lijn te plaatsen. Vond 't al raar dat dat kon (btw, nu is er één opening, de andere is nog gesloten).

Kan ik ook zelf 't signaal testen zoals bij een stopcontact?
Als ik een andere modem probeer, kan 't dan wel werken?

Tnx voor de hulp in ieder geval!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:33:
@cornfed; je kan dus wel twee analoge lijnen naast elkaar hebben? Dat verklaard in ieder geval de mogelijkheid om in het isra-punt een extra lijn te plaatsen. Vond 't al raar dat dat kon (btw, nu is er één opening, de andere is nog gesloten).

Kan ik ook zelf 't signaal testen zoals bij een stopcontact?
Als ik een andere modem probeer, kan 't dan wel werken?
Jazeker, twee analoge lijnen naast elkaar zijn mogelijk.
Analoog kan je zelf gemakkelijk testen door een normale telefoon aan de draadjes te hangen.
Er moet dan een kiestoon aanwezig zijn.
Als er alleen een ADSL signaal aanwezig is kan je dat alleen detecteren door er een modem aan
te hangen. Normaal moet elk modem dat kunnen. Hij moet dan aangeven dat er een DSL signaal
aanwezig is.

Verwijderd

Topicstarter
@cornfed: adls is er dus niet, nu dus nog ff opzoek naar een telefoon....laatste x dat ik die gebruikt heb is in de vorige eeuw volgens mij.... tnx in ieder geval!

Heb nu Orange gebeld en gemeld dat 't tweede isra punt nog vrij is. Zij gaan 't nog een keer proberen, nu met de technische vermelding bij de aanvraag dat het om het tweede isra punt gaat. Ik weet niet of dit veel effect zal hebben, maar niet geprobeerd.....

Indien dit nogmaals niet lukt, is dus de enige mogelijkheid een nieuwe analoge lijn aanvragen.

• Haan

Haan

dotnetter

Hoe is dit afgelopen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem, ik kan geen adsl aanvragen, omdat de telefoonlijn nog is bezet door de vorige huurder :/
Deze huurder is echter min of meer in rook opgegaan, ik was ook al bijna m'n inboedel kwijt aan de deurwaarder die een schuld van deze persoon wou invorderen..

• Haan

Haan

dotnetter

Ik heb nu zelf een lijn aangevraagd op mijn adres, er werd mij ook verteld dat de lijn nog actief was, maar dat signaal hebben ze er nu afgehaald zodat ik erop kan o.i.d. * Haan heeft niet zo heel verstand van die dingen

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:05
Haan schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:17:
Ik heb nu zelf een lijn aangevraagd op mijn adres, er werd mij ook verteld dat de lijn nog actief was, maar dat signaal hebben ze er nu afgehaald zodat ik erop kan o.i.d. * Haan heeft niet zo heel verstand van die dingen
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik ben ondertussen 4 maanden verder en heb het nu maar opgegeven en overgegaan naar kabel internet. Niet te geloven wat een gezeur je kan hebben om een verbinding te krijgen. Succes in ieder geval!

To dare is to do

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 16:12
Je kan je internet provider toch gewoon de lijn laten migreren. Technisch gezien is een ADSL lijn namelijk altijd te migreren. Hoe het contractueel bij de huidige ISP van de verbinding zit maakt toch niet uit? Als jij de enige bewoner bent dan gewoon migreren die lijn, jij hebt geen lopend contract met een provider.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Pagina: 1