Toon posts:

POV 9600GT en World of Warcraft geeft problemen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Collega van me is dit weekend een POV Geforce gaan halen. Nu blijkt dat vele games zoals oblivion, nieuwe UT, ... feilloos draaien zelfs uren aan een stuk zonder problemen. Nu wanneer hij WOW draait crashed het beeld maar pc blijft verderdraaien. De fan van de grafische kaart begint dat sneller te draaien. Hij dient dan zijn pc te rebooten. Geen problemen gevonden in de logs. Speelt hij nadien een andere game dan WOW geeft dit geen problemen, nadien weer WOW en weer hetzelfde liedje. Na 10 tot 15 minuten WOW'en crashed het beeld. Heeft de case al eens opengezet maar Dit helpt niet.
Aangezien de andere games wel feilloos draaien zit het probleem eerder in de driver dan bv in de kaart of voeding.
Zijn er hier nog mensen die dit probleem voorhebben?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verander de instellingen eens in WoW. Ik denk dat het daarmee te maken heeft en niet met de drivers :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:55:
Aangezien de andere games wel feilloos draaien zit het probleem eerder in de driver dan bv in de kaart of voeding.
Dit is eerder een indicatie dat het probleem bij het spel ligt en niet bij de driver. Kortom, het is hoogstwaarschijnlijk een software probleem. Makkelijkste oplossing: Het spel opnieuw installeren, kijken of het helpt. Zo niet? Op zoek gaan naar een patch/oplossing bij Blizzard.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 16:26
ik heb precies het zelfde probleem alleen heb ik een 8800gts 320mb.alleen het rare is het gebeurd mij maar 1x en zodra ik de pc opnieuw opstart geeft hij daarna geen problemen meer.heb het ook wel gehad dat het beeld bevroor en na een 2a5 min weer gewoon doorliep.

• Ultraman
  • Laatst online: 30-11 23:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je hebt problemen met één game, geen algeheel probleem met de videokaart.
Daarom is dit topic beter op zijn plek in SPV.
Ik move even... ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ultraman schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:37:
Je hebt problemen met één game, geen algeheel probleem met de videokaart.
Daarom is dit topic beter op zijn plek in SPV.
Ik move even... ;)
Dat weet ik dus niet. Het is pas nadat hij deze grafische kaart heeft geinstalleerd.
Nieuwe drivers van Nvidia <=> WOW probleem mss?

• BCS88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01 08:11
ik heb met mijn 8800gts 640 op een private server dat me beeld freezed en soms vastloopt, maar dit lag aan de private server want vrienden van mij hadden er ook last van.

Ik speel ook op de officiele server en daar speelt het goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op het forum van blizzard is dit een probleem dat blijkbaar al 3 maanden bezig is. Niet alleen met de 9600gt maar ook met andere recente pc's met ati kaarten. Soms zijn het nagelnieuwe pc's, soms geupgrade pc's. Maar niemand heeft dit probleem?

• Ultraman
  • Laatst online: 30-11 23:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik ben er in ieder geval niet mee bekend.
Maar het kan best zijn dat het dus een kinderziekte is die er nog wel wordt uit gesloopt.
Zeker als jij aangeeft dat het probleem op de fora van blizzard al een tijdje loopt en meerdere mensen het hebben met recente videokaarten ongeacht het merk, dan neig je sterk naar een probleem in WoW zelf.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

ik heb sinds kort een XFX 9600GT xxx gekocht en heb hetzelfde probleem.
alle spellen werken perfect maar als ik WoW speel dan wordt opeens het beeld zwart en krijg ik
"No input" op me scherm te zien en begint de fan van me kaart onzettend te blazen.

Heb windows opnieuw geinstalleerd + meest resente drivers ( zelfs oudere drivers geprobeerd )
WoW opnieuw geinstalleerd, Videoinstellingen op ze laagst / hoogst ... maar niks helpt.

ben naar de winkel geweest en de verkoper vertelde mij dat het ook een IRQ probleem kan zijn ?
conflict tussen video en geluidskaart....weet echt niet hoe en wat je dan moet zien of instellen maar het wordt wel vervelend na een tijdje dat je elke keer je reset knop in mag drukken omdat je pc weer is crashed....

als iemand nog een idee weet GRAAG :)

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 09:37

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Vandaag mijn pc een upgrade gegeven van een 7600GT naar een 9600GT en dit geeft ook problemen bij WoW. Beeld is met alle instellingen schokkerig, terwijl dit met de zelfde instellingen bij de oude kaart soepel loopt.
Ben nu een uurtje aan het zoeken op internet naar meerdere mensen met dit probleem, maar het lijkt erop dat het een hardware issue is.
Probleem van bovenstaande posters wordt duidelijk als op het forum van EVGA wordt gekeken: http://www.evga.com/forum...asp?m=272011&mpage=1&key=
De oplossing die gegeven wordt is je videokaart iets onderklokken en dan zou die stabiel moeten zijn.
Dit heb ik bij mij nog niet geprobeerd, maar is vooralsnog de enige oplossing die ik kon vinden en zou moeten werken. (maar we blijven verder zoeken)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 09:37

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Bij mij was het slechts de voedingskabel rechtstreeks naar de graka aansluiten.
Lang leve de slechte installation guides van Sparkle.
Maar verder een prima kaart hoor. ;)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:59
Ik heb zelf ook problemen gehad met WoW en ik kwam langs een Microsoft Technet artikel welke informatie gaf over de 'No Direct3D input' melding die ik erg vaak kreeg tijdens WoW.

Dit is echt zonder gein de oplossing die bij mij alle WoW problemen heeft opgelost:
- Start > Uitvoeren > conf.exe
- Volgende > random gegevens invullen > Net zolang Volgende aanklikken tot je in Netmeeting zit
- Extra > Extern Bureaublad Delen > Volgende > Volgende > 'Nee ik doe dit later' > Voltooien
- Extra > Extern Bureaublad Delen > Uitschakelen door het vinkje weg te halen > Ok

Netmeeting afsluiten en probeer het nog eens.

Ik ben echt werkelijk waar maanden bezig geweest met een oplossing zoeken voor mijn WoW problemen, nieuwe drivers, nieuwe videokaarten, BIOS / Firmware Flashes, alles geprobeert, niks hielp. Totdat ik bovenstaande zag staan op de Technet website. De verklaring van MS is dat Netmeeting nogal geregeld wilt gaan conflicten met Direct3D applicaties (haperingen, crashes, lagere fps).

Needless to say, I was stunned. Ook zijn bijvoorbeeld in EVE Online mijn fps omhoog geschoten na deze tweak.

Probeer het maar eens uit en laat even weten of het heeft gewerkt.

Edit: Desbetreffende Technet artikel: The DirectDraw option or the Direct3D option is unavailable when you start Microsoft games for Windows

En voor de duidelijkheid: Ik heb dus nog nooit Netmeeting gebruikt dus het is NIET alleen van toepassing als je daadwerkelijk Netmeeting (hebt) gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door UTwizard op 29-04-2008 11:38 ]

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar hoe onderclock ik me videokaart ?
wil dat wel is proberen want ik wordt er nu echt gek van...

toch een beetje vreemd want ik heb een soort van overgeclockte versie gekocht lijkt me...
ik bedoel de xxx versie van de 9600gt is toch iets hoger enzo dus je zou zeggen dat het wel goed blijft lopen dan.....

maar als ik de snelheid van de gpu omlaag moet doen .... waar kan of moet ik het dan op zetten ?
ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen :)
Pagina: 1