Vigor 2930 configureren i.c.m. Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Ik heb een DrayTek Vigor 2930VS router. Deze gebruik ik in combinatie met 2 ADSL verbindingen. De ene gaat via een Speedtouch 546 op 10.0.0.138. Dit werkt allemaal goed. Nu heb ik als tweede verbinding dus nog een ADSL lijn via een Speedtouch 510. Zodra ik deze ook aansluit levert dat problemen op omdat er ook verkeer via de 510 gaat waar op dit moment nog geen ADSL verbinding is.

Het probleem is denk ik dat hij denkt dat ie geconnect is omdat ik hem heb ingesteld op een static ip en de verbinding zelf met gebruikersnaam en wachtwoord via de Speedtouch maak.

Wat ik dus wil is dat de Speedtouch alleen modem werkt zeg maar en dat ik dan via de DrayTek de verbinding op zet met gebruikers naam en wachtwoord.

Is dit mogelijk en hoe?

Wat ik zelf heb kunnen vinden over de mogelijkheden ging via adsl_pptp.ini zoals op dit forum uitgelegd. Dit bestandje kan ik echter nergens meer vinden, broken links en ook verder zoeken leverde niet meer dan dat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap het niet helemaal, maar bedoel je dat je de modem bridged wil zetten en de router de rest af laten handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Ja dat klopt..

Ik ben dus eigen op zoek naar:

http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/ADSL_pptp.ini

Daar zou ik volgens mij al een heel eind mee moeten komen. Maar deze kan ik nergens vinden..

edit: Modem doorgepatcht naar me computer en er staat tussen de templates: Bridged Ethernet.. Dit deed me wel een belletje rinkelen naar je vraag..?

Is dit misschien de oplossing die ik zocht?

[ Voor 33% gewijzigd door Black-Xjuh op 03-03-2008 17:39 ]