• Stingree69
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:14
Binnenkort moet ik een hele berg PC's testen waar geen OS op is geinstalled. Nu kan ik met bijvoorbeeld een Knoppix Live CD wel testen of ie uberhaupt opstart, maar even een geluidsbestandje afspelen om de geluidskaart te testen is er niet bij. Wie heeft raad?

Het gaat om PC's met een Asus P5G-MX mobo. Deze heeft een Intel 945GC chipset en Realtek ALC662 soundchip onboard.

Thanks

Groeten, René

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

(ubuntu) live cd-tje? Kan je prima geluid mee afspelen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:50

TF

bla bla

Monnikenwerk.

Kun je niet iets van PXE server bouwen en daar vanaf een iso booten. Gaat iig stuk sneller!

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook 1 harddisk installeren naar jou smaak. (windows / linux) Test dingetjes allemaal op bureaublad zetten, en vervolgens diezelfde harddisk gebruiken om alle pc's te testen ;)

Als het toch allemaal dezelfde pc's betreft lijkt me dat geen probleem...

• Stingree69
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:14
IorGie : Ubuntu ga ik nog es even proberen.

TF : :? nooit van gehoord, niet 123 geregeld vrees ik, maar zal es even googlen

ragingbull : Wellicht nog wel slimmer idd, is toch SATA hdd dus geen master/slave geouwehoer...

[ Voor 22% gewijzigd door Stingree69 op 03-03-2008 14:52 ]

Groeten, René

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stingree69 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:41:
Binnenkort moet ik een hele berg PC's testen waar geen OS op is geinstalled. Nu kan ik met bijvoorbeeld een Knoppix Live CD wel testen of ie uberhaupt opstart, maar even een geluidsbestandje afspelen om de geluidskaart te testen is er niet bij.
Oh :?

Als ik Knoppix boot op een willekeurige PC krijg ik wel degelijk via speakers "System Operational" te horen :z

Onderbouw eens waarom dit niet werkt...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Damn Small Linux live-cdtje branden met wat extra geluidsfragmenten erbij. Werkt prima :)

Verwijderd

Hirens bootcd. Simpelste oplossing :)
Pagina: 1