Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[css] position:absolute in inline element

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een plugin voor jquery die ronde hoeken maakt. Nou probeer ik ook inline elementen te ondersteunen. Het probleem is dat ik in opera het niet voor elkaar krijg om iets absolute te positioneren in een inline element. (wat nodig is om de ronde hoeken in de juiste positie te krijgen) Het lukt wel in ie/firefox/safari.

voorbeeld

is dit een bug in opera of is het iets dat ik fout doe :?

Verwijderd

Topicstarter
niemand??

Verwijderd

In principe is het al niet correct om divs in een paragraph tag te plaatsen (vandaar dat Opera ook de rest van de tekst op andere plaatsen neerzet.) Daarnaast kan volgens mij een absolute geplaatste div niet geheel de eigenschappen van een relative div overerven. Als je de <p> tag in een div veranderd en de absolute gedefineerde div een left:50% meegeeft, kom je volgens mij nog het dichtst in de buurt. Als je dan ook deze div nog een vaste breedte geeft (bijvoorbeeld 100px) en dan een margin-left toevoegt waarvan je de helft van die waarde neemt (in dit geval -50px) dan plaatst hij hem ook weer in het midden. Maar goed, ik weet niet of je met je plugin op deze manier te werk kunt gaan.

Oh, en het gebruik van <b> tags waarin ook nog een div wordt aangeroepen is ook niet helemaal goed. Ik zou van die <b> en <div> daarbinnen beide een <span> maken, dan komt ook je tekst 'Inline Element' weer tevoorschijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 10:32 ]

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:25
Begin is eerst met geldige html, een div mag daar inderdaad niet.

Verwijderd

Topicstarter
tnx Fluzzz. het probleem was top:0px en left0px en ik heb het zoals jij voorstelde veranderd naar left:50% en dat de margin-left:-width/2 :)