RPM probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Pierik

I'll be back!!!

Topicstarter
Ik heb sinds een week weer Redhat 6.2 op m'n bak geinstalleerd omdat ik dan tijd kan besparen door RPM's te gebruiken ipv alles te compilen. En omdat het gewoon makkelijker werkt op een werkstartion dan Slackware. Maar nou wou ik dus een paar progries installeren via RPM maar nou krijg ik regelmatig deze melding:

"Only packages with major numbers <= 3 are supported by this version of RPM"

Dus ik dacht nou dan maar ff de nieuwste RPM versie downloaden en installeren. Maarja dan krijg ik dezelfde melding :( . Ik kan zo 123 via de search van GoT niks vinden en op www.rpm.org eigenlijk ook niet. En er is hier vast wel iemand die daar ervaring mee heeft?

Iracing Profiel

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Bij redhat 6.x wordt versie 3 van rpm meegeleverd. Vanaf 7.x is dit versie rpm 4. Je hebt waarschijnlijk rpm's voor redhat 7.x gedownload. Je kan upgraden naar redhat 7, maar die heeft wat bugs of je kan upgraden naar redhat 7.1 beta (met kernel 2.4 en de bugs zijn verholpen, is verder stabiel.)

Verwijderd

Ik had ook last van die melding. Maar sinds kde 2.0 ben ik er vanaf. :) Misschien helpt het om een nieuwe versie van de package manager te installeren?

• Pierik
  • Nu online

Pierik

I'll be back!!!

Topicstarter
Upgraden naar RH70 heeft voor mij niet veel nut omdat m'n beeld dan een grote zooi wordt :( Geen idee waar dat van komt trouwens. En RH 71 zou kunnen ja maar dan moet ik die eerst weer downloaden. En het lijkt me toch dat het op de een of andere manier ook gewoon met Redhat 6.2 moet kunnen. Toch? :)

Boerq ---> Dat upgraden naar RPM4 is het probleem nou juist. Als ik dat wil krijg ik dezelfde melding :(

Iracing Profiel

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
Een tijd geleden had ik hetzelfde probleem, ik heb dat toen opgelost door rpm-4.0 van www.rpm.org te halen. Die was in rpm3 formaat.

Je zou ook de source kunnen downloaden en zelf kunnen compilen.

Succes ermee.

• thunderbird2k
Wat bedoel je met dat je beeld een zooi wordt?

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:53

Shadowtje

Shadow

heb ik ook (denk ik)
als je naar beneden scrollt blijft de tekst op je beeld hangen, alles komt dus door elkaar

dit is geen link

• thunderbird2k
Wat voor videokaart gebruiken jullie? Als het een nvidia kaart is kunnen jullie gewoon nieuwe drivers downloaden. Als het geen nvidia kaart is zou ik upgraden naar xfree86 4.02, die bevat nieuwere drivers.

• Pierik
  • Nu online

Pierik

I'll be back!!!

Topicstarter
Ja ik heb hetzelfde als Shadow 19. Maar upgraden naar 4.02 heeft hier al helemaal geen suc6 gehad. Mijn videokaart wordt wel ondersteunt (savage 4) maar de resolutie is met geen mogelijkheid hoger dan 640x480 te krijgen :(

Dus ik heb nu 3.36 draaien en dat draait goed.

Iracing Profiel

• Pierik
  • Nu online

Pierik

I'll be back!!!

Topicstarter
Maar ik heb nogsteeds dat RPM probleem ik kan ook op de een of andere manier niet de nieuwste versie van RPM installeren. Da's het eerste waar ik aan dacht namelijk maar dat wou dus niet. Vandaar dit topic.

Iracing Profiel

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
Zoals ik hier boven ook al schreef, dat rpm-probleem kun je oplossen door rpm-4 te downloaden van www.rpm.org Dit zijn rpmmetjes in rpm3 (=redhat 6.2) formaat. Omdat je het de vorige keer blijkbaar niet snapte ;) heb ik hier de ftp-directory waar ze staan. ftp://ftp.rpm.org/pub/rpm/dist/rpm-4.0.x/

• Pierik
  • Nu online

Pierik

I'll be back!!!

Topicstarter
Thanx ik denk dat ik het inderdaad verkeerd begrepen heb ofzo. Ik heb dan denk ik gisteren de verkeerde rpm versie gedownload ofzo. Hij doet het nu tenminste ikke is heel erg blij nu :)

Iracing Profiel

Pagina: 1