Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit mogelijk ?

Ik heb Vista op mijn pc maar ik wil xp ernaast draaien.
Er zit maar 1 hd in de laptop en ik heb 2 partities aangemaakt.

Lukt het dus om xp nu naast Vista te installeren.
Normaal gesproken kan je niet downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:12
Zou geen enkel probleem hoeven zijn. Ik denk dat je wel een beetje moet opletten welke je eerst moet installeren, maar dat weet ik niet precies hoe dat zit.

2 besturingssystemen op 2 partities heb ik al vaker gedaan (geen vista).

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-10-2024
Het kan je inderdaad wat problemen geven, het makkelijkste is dat je een bootloader hiervoor gebruikt.
Hier onder een linkje met wat perikelen wat je mogelijk tegen zou kunnen komen:
http://www.windowsonline....der_probleem-t1089.0.html

*Als je geen speciale Vista functies nodig hebt, zou ik lekker op XP blijven zitten, scheelt weer in de ruimte op de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.

Ga eens kijken of het lukt

:+ 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is precies zo moeilijk? Gewoon eerst XP, dan Vista, en klaar... Als je andersom doet moet je waarschijnlijk nog even met de Vista DVD de bootloader herstellen omdat ntldr Vista niet kan booten meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:40
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:20:
Wat is precies zo moeilijk? Gewoon eerst XP, dan Vista, en klaar... Als je andersom doet moet je waarschijnlijk nog even met de Vista DVD de bootloader herstellen omdat ntldr Vista niet kan booten meen ik.
Klopt, ben ik gisterenavond een hele avond aan verspeeld. XP setup wou niet meer verder, en mijn oorspronkelijke Vista startte ook niet. De herstelfunctie van Vista Setup is compleet waardeloos. Uiteindelijk kon ik mijn vista terug opstarten door nog een andere vista setup te starten op een derde partitie, en die kreeg dan die startprocedure terug in orde. (Heb hem niet compleet moeten installeren, als die de eerste keer reboot, is het al klaar). En toen kon ik eindelijk terug in mijn oorspronkelijke Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Volgens mij geldt al sinds Windows95 de 'regel' dat je de oudste Windows-versie eerst installeert en daarna de nieuwere versie. Is ook eigenlijk heel logisch, ik snap nier dat mensen dit andersom doen.
Pagina: 1