Mogge, het leek mij verstandig hier even om hulp te vragen, aangezien ik echt vanaf 4 uur vanmiddag bezig ben geweest met Google en API's doorspitten om eruit te komen.
Ik wil graag een bestand met xml structuur gebruiken als simpel configbestand, welke via een settings-menu aangepast kan worden.
Ik heb dit bestand uitgelezen, en alle info die erin staat wordt goed weergegeven.
Wat ik echter op geen manier voor elkaar krijg, is het veranderen van een waarde, het lijkt dus alsof het bestand niet goed geparsed wordt waardoor hij niet kan schrijven.
Op de volgende manier parse ik de file
Hiermee kan ik het bestand dus prima uitlezen, maar ik heb het idee dat dit niet werkt om te wijzigen/schrijven in het bestand.
Ik heb op verschillende manieren geprobeerd de waarden te veranderen, maar er gebeurt simpelweg niets.. ook geen error in de compiler.
Ik dacht dat dit wel de juiste manier was... één van de pogingen
En nog één
Ik wil graag een bestand met xml structuur gebruiken als simpel configbestand, welke via een settings-menu aangepast kan worden.
Ik heb dit bestand uitgelezen, en alle info die erin staat wordt goed weergegeven.
Wat ik echter op geen manier voor elkaar krijg, is het veranderen van een waarde, het lijkt dus alsof het bestand niet goed geparsed wordt waardoor hij niet kan schrijven.
Op de volgende manier parse ik de file
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| try { DocumentBuilderFactory dbf = DocumentBuilderFactory. newInstance(); DocumentBuilder builder = null; try { builder = dbf.newDocumentBuilder(); } catch (ParserConfigurationException ex1) { ex1.printStackTrace(); } config = builder.parse(file); } catch (IOException ex) { ex.printStackTrace(); } catch (SAXException ex) { ex.printStackTrace(); } |
Hiermee kan ik het bestand dus prima uitlezen, maar ik heb het idee dat dit niet werkt om te wijzigen/schrijven in het bestand.
Ik heb op verschillende manieren geprobeerd de waarden te veranderen, maar er gebeurt simpelweg niets.. ook geen error in de compiler.
Ik dacht dat dit wel de juiste manier was... één van de pogingen
Java:
1
2
3
| NodeList nl = config.getElementsByTagName("savepath"); Node save = nl.item(0); save.setNodeValue("Test123"); |
En nog één
Java:
1
2
3
4
5
6
7
| NodeList nl = config.getElementsByTagName("savepath"); Element e = (Element) nl.item(0); Node child = e.getFirstChild(); if (child instanceof CharacterData) { CharacterData cd = (CharacterData) child; cd.setData("test123"); } |