Asus P5B Deluxe geeft microcode loading error na zelfbouw*

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 12:57
Heb weer een systeem in elkaar gezet op de gebruikelijke manier maar er is iets niet helemaal goed :'(

Zodra ik de PC voor de eerste keer aan deed gaf hij een kik en ging dan gelijk weer uit, 3 seconden later komt hij vanzelf weer tot leven en boot normaal...

Dan krijg ik een error:

Intel CPU uCode loading error
Overclocking failed!, Please enter setup to re-configure your system.
Press F1 to run SETUP
Press F2 to load defaultvalues and continue.

Vervolgens heb ik de boot volgorde in de BIOS ingesteld d.m.v op F1 te drukken bij de error en Safe settings en Exit gedaan, daarna gaat hij helemaal uit i.p.v. reboot :? 8)7

Ik snap niet waar die overclocking failed vandaan komt want ik heb verder niks in de BIOS gedaan.

Als ik dan de stroom er helemaal af haal en dan weer op en dan aanzet doet hij het weer gewoon, zet ik hem weer aan als de stroom er niet helemaal af ik geweest gaat hij wel een maar verder niks (ook mn scherm blijft op stand-by staan) en hij boot ook verder niet.

Via deze manier ben ik nu halverwege de installatie van XP maar bij elke reboot is het dus weer raak net het opeens afsluiten.

Dit heb ik met zo min mogelijk hardware gedaan dus er zou niks moeten storen...

Alle onderdelen zijn nieuw en zijn:

Moederbord: Asus P5B Deluxe
CPU: Intel E4600
Geheugen: 2GB Corsair TWIN2X2048-6400C4 G
Videokaart: Sapphire X1600 PRO 512MB PCI-E
Voeding: Chieftec HPC-360-202 DF (Max load: 360W)
HDD: Westen Digital 7200RPM 250GB Sata2
DVD Brander: Plextor PX-810SA

En het gaat hierbij om een XP Pro NL OEM

Zelf dacht ik eerst dat (omdat dit een wat ouder moederbord is) de E4600 mogelijk een G0 stepping is (vandaar de Intel CPU uCode loading error) maar dan zou hij helemaal niet moeten booten toch...?, En heb nu al Windows kunnen installeren...

Als 2e dacht ik de voeding, die kwam ook in een Chieftec server kast maar omdat daar toen een andere voeding in ging was deze over (was ook verder nog nooit gebruikt)

Bij het aansluiten van deze voeding op het moederbord zag ik dat de voeding een 20pins + een 4pins aansluiting had, en het moederbord heeft een 24pins aansluiting.
Ook moest er nog een andere 4pin power connector worden aangesloten...

Zijn deze verschillend...?, zou ik ze omgedraaid hebben...?

Tijdens het schrijven van deze post is de installatie van XP inmiddels gelukt (zie netjes mijn bureaublad) maar het reboot probleem is er nog steeds..

Een vriend van mij (die net helemaal moe weg is) heeft een mem-test gedaan en dat was OK zei hij.

Nu ga ik ff alle benodigde drivers installeren maar ben bang dat dat niet de oorzaak van het probleem is.

Ook zat ik aan een BIOS update te denken voor mijn CPU maar vind dat in deze situatie een beetje gevaarlijk omdat het booten niet zo lekker gaat...
Is het verstandig om nu toch een BIOS update te doen en zal dat ook het reboot probleem verhelpen...?

Ik weet dat Asus allemaal tooltjes heeft om een BIOS update in Windows enzo te doen maar wat denken jullie dat in mijn geval het beste is...?

Die Asus tooltjes moeten ook opnieuw opstarten en omdat DAT nou net niet zo lekker loopt vind ik het een beetje link.

Iemand enig idee...?

Alvast super bedankt _/-\o_

Edit: omdat de installatie van XP gelukt is denk ik nu wel dat dit topic'je verkeerd staat :$

[ Voor 19% gewijzigd door crack_en_hack op 10-03-2008 13:43 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zetten we 'm voor nader onderzoek naar Processors, Mobo's & Geheugen toe :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:27
Welke biosversie heb je eigenlijk.
Want de e4600 is nog niet zo oud kan zijn dat die biosversie een update nodig heeft hiervoor.
Core 2 Duo E4600 (2.4GHz,800FSB,L2:2MB,65W,rev.M0) ALL 1215 beta
Nu is die 1226 (geen beta.)

Kijk welke biosversie je hebt:
http://support.asus.com/t...?SLanguage=en-us&root=252

Update van bios vanuit windows ben ik iig geen voorstander van.
Om bios-update uit te voeren kijk even bij:
http://support.asus.com/t...px?no=503&SLanguage=en-us

[ Voor 41% gewijzigd door mklcln op 03-03-2008 10:13 ]

• crack_en_hack
Ik denk idd dat het toch de BIOS is die te oud is...

BIOS update in Windows heb ik vaker gehoord dat dat niet aan te raden is.

Asus EZ Flash lijkt mij de meest geschikte manier, Iemand hier ervaring mee...?, en is dit aan te raden omdat mijn systeem dus niet kan rebooten...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

crack_en_hack schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:00:

Klopt. Probeer dat inderdaad niet te doen.
Asus EZ Flash lijkt mij de meest geschikte manier, Iemand hier ervaring mee...?, en is dit aan te raden omdat mijn systeem dus niet kan rebooten...?
Als je de stappen doorleest over het flashen van de bios dan is dat heel simpel.
En ja, het is altijd het proberen waard om je probleem proberen te verhelpen :)

Wauw, een sig!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

crack_en_hack schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:00:

EZ flash werkt prima, ik zet zelf altijd de bios file op een usb-stick. Dat gaat het makkelijkst. Na de bios flash zal die melding ook weg zijn. Mijn p5b deluxe gaf die melding ook toen ik een Celeron 420 erin zette. Na de bios flash niet meer ;)

Youtube Download ubersnel.nl

• crack_en_hack
Probleem opgelost! :*) 8) *O*

Alle problemen waren dus idd de oude BIOS, zowel de CPU foutmelding (wat ik al dacht) en het reboot probleem.

Vanmiddag een update gedaan naar de nieuwse BIOS versie met Asus EZ Flash en dat ging perfect.

Dus ook het reboot probleem lag aan de oude BIOS i.c.m. de nieuwe CPU, Nu start hij lekker soepeltjes door :P, wel gek dat je voeding daarvan in de war raakt van de CPU maargoed...

Bedankt iedereen d:)b _/-\o_

Mijn 600e post op GoT :*)

Pagina: 1