Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag mede-tweakers,

Ik heb een (technische) vraag.
Ik weet dat je met een DivX codec een multi-audio en sub bestand kan maken.
Ik heb een DVD van Simpsons _/-\o_ gekocht en ik wil die graag rippen zodat ik het ook op mijn Archos 605 kan kijken, het voordeel van multi-sub is dat als ik mijn Archos aan de televisie aansluit ook 'zonder' subs kan kijken.

Mijn probleem is echter dat ik niet weet welke software ik nodig heb en hoe ik dit moet rippen.

Ik heb de trial-sofware pakket van DivX gedownload, maar die bied geen oplossingen.

BTW. Dit gaat niet om een kopie, ik weet dat er geen ondersteuning en waardering wordt getoont voor illegale actie's. Ik heb het DVD zojuist gekocht bij Texaco. 8)

Verwijderd

Je kan oa gebruik maken van een mkv container, hierin kan bv een X.264 video, met verschillende audiotracks en verschillende subtitle tracks.

Hm die Archos is iets portable? Ik weet niet wat dat beperkt in optie.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 08:41 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 08:39:
Hm die Archos is iets portable? Ik weet niet wat dat beperkt in optie.
Dat beperkt behoorlijk :P

In ieder geval, ik mis hier een behoorlijk stuk eigen inzet. Er zijn een hoop goede dvd-rippers te vinden die doen wat jij wil. Subs kun je overigens vergeten, want die ondersteund de speler niet. Oftewel, je zult even je dvd'tje naar -bijvoorbeeld- een Xvid-file met .avi container moeten rippen. Er is overigens ook een plugin te koop bij Archos die het apparaat .vob-files laat afspelen.

De specs waar een videofile aan moet voldoen staat vrij duidelijk in de specificaties die Archos opgeeft op de productpagina.. en aangezien je verder nog geen enkele ripper geprobeerd hebt en/of je ingelezen hebt in de materie, is het weinig zinnig om dit topic open te laten.
Ik zou zeggen begin eens met je in te lezen in wat er allemaal voor dvd-rippers rondwaren. Er is genoeg te vinden hier op GoT en met Google. Dat is toch wel wat we van je verwachten voordat je hier een topic opent.

Dit topic is gesloten.