wake on lan werkt niet altijd

Pagina: 1
Acties:

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-03 06:32
ik heb wakeonlan geconfigureerd en dat werkt goed als ik het test. Als ik echter een pc tot leven wil wekken die langere tijd uitgestaan heeft werkt het ineens niet meer. Ook niet via mijn mce-remote trouwens.
De pc krijg ik dan wel vanuit standby door bijv. een toets aan te raken op het toetsenbord

heeft iemand wellicht een idee?

hardware:
a8n-sli moederbord met amd processor via cat5 aangesloten op davolink tele2 router
laptop met wireless om magic packet te versturen

Verwijderd

Wil je de betreffende PC wekken vanaf het inter- of het intranet?

(ik vermoed dat dit af te leiden valt uit de opmerking over "MCE-remote" maar ik heb geen flauw idee wat het betekent).

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 00:45 ]

• maxtrash
gewoon vanaf m'n lokale lan (intranet dus).
Ik kan mijn pc dus op 3 manieren wekken:
- op de pc zelf middels knop of toetsenbord
- via de microsoft MCE afstandsbediening
- via wake on lan

de laatste twee manieren lukken ineens niet meer als de pc langere tijd heeft uitgestaan

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vertel eens wat specifieker hoe je WOL gebruikt. Welke tool; welke parameters.
Eerste gedachte is dat de tool die je gebruikt als parameter het IP-adres van je PC meekrijgt.
Dat IP-adres is na een tijdje uit de cache van je switch verdewenen. Dus moet je het MAC-adres gebruiken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• maxtrash
ik gebruik deze

constateerde wel dat hij versie 1.3 inmiddels op de site heeft en ik gebruikte nog 1.2

Zal eens kijken of dat uitmaakt. Er is in ieder geval geen sprake van een ip-adres maar alleen het mac-adres als parameter

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:12
Vaak (maar niet per se) zal bij een PC die op wakeonlan zit te wachten aan de achterkant permanent een netwerkledje knipperen. Je zou kunnen kijken of die na een bepaalde tijd uitgaat.
(Niet dat ik weet hoe je dat dan tegengaat maar het is misschien wat meer informatie)
Pagina: 1