In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy
Verwijderd
Ik zou het niet weten, wel zou je even kunnen kijken of je hier wat in het Netwerk gedeelte van GoT forums iets kan vinden hier over of daar de vraag stellen.
probeer het eens met QOS packetplanning uit? ik heb al eens een spookverhaal meegemaakt daarmee, en het is thuis niet echt nodig
*burp*
Heb QOS op beide PC's uit gezet.rimpeldinky schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:00:
probeer het eens met QOS packetplanning uit? ik heb al eens een spookverhaal meegemaakt daarmee, en het is thuis niet echt nodig
Resultaten zijn nu :
A > B : 75 Mbit/sec
B > A : 8-10 Mbit/sec
B > C: 20-25 Mbit/sec
Van A > B is het netwerk op B ook voor 75% belast. Van B naar A is het netwerk maar voor 10 à 15 % belast.
In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
van WOS naar Netwerken moved.
Wissel ook eens van netwerkpoortje op je router, om uit te sluiten dat je daar een brakke poort op hebt zitten?
Wissel ook eens van netwerkpoortje op je router, om uit te sluiten dat je daar een brakke poort op hebt zitten?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
dan lijkt het me dat die B computer het probleem is, verander die dus eens van poort, kabel en evt netwerkkaart.
kijk even of de netwerkkaart op auto staat voor de snelheid ( 10 of 100 MB ) en dus niet vast staat op 10, of 100, want als die intellingen verschillend zijn dan kan dat ook problemen opleveren.
hoe is het met de processorbelasting op B?
kijk even of de netwerkkaart op auto staat voor de snelheid ( 10 of 100 MB ) en dus niet vast staat op 10, of 100, want als die intellingen verschillend zijn dan kan dat ook problemen opleveren.
hoe is het met de processorbelasting op B?
Poortjes en kabels wisselen heb ik met alle mogelijke combinaties gedaan.alt-92 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:27:
van WOS naar Netwerken moved.
Heb nu ook station C met kabel op router aangesloten. Resultaten zijn als volgt :
A > C : 80 Mbit
C > B : 80 Mbit
C > A: 7 Mbit
Probleem zit dus blijkbaar in de ontvangende kant van A.
Netwerkkaart van A is de onboard netwerkkaart van een AN7. (nforce2 Ultra 400 chipset)
Gekeken naar de settings van die netwerkkaart :
speed/duplex : stond op Full autonegotation.
Op Force 100Full Duplex is de snelheid van B > A : 40 Mbit. Al beter dus, maar de snelheid van A > B is nu ingezakt naar 1 Mbit. Dus setting terug op full autonegotation
Volgende setting : Optimize for: CPU of throughput. Stond op CPU, uiteraard op throughput gezet. En ...
A > B: 90 Mbit
B > A: 94 Mbit
Probleem is dus opgelost tijdens het typen van deze reply.
zo.. das geen klein verschilletje, maar wellicht ga je nu last krijgen van het spelen van spelletjes als windows besluit updates te downloaden
Pagina: 1