[XP] Netwerk traag tussen twee clients, rest normaal

Pagina: 1
Acties:

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-03 08:43
Situatie

Router : Linksys WRT54G met Tomato firmware
Computer A & B : beide bedraad aan router
Computer C & D: beide draadloos aan router

Alle PC's draaien XP

snelheid van A of B naar C of D is OK.
snelheid van C naar D is ook OK.
snelheid van alle PC richting internet is ook in orde

snelheid tussen A & B is echter bedroevend. Zowel gewoon kopieëren of FTP transfer is onmogelijk traag. Een transfer van 1GB zou uren duren, maar valt na enkele minuten gewoon uit. Iemand een idee waar dit kan aan liggen?

Heb juist nog een test gedraaid met Iperf. Van A naar B : 6 Mbit per seconde. :'( . Van A naar C : 23 Mbit per seconde. Bedraad > Draadloos is dus sneller dan Bedraad > Bedraad. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door -Klimaks- op 03-03-2008 08:06 ]

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Verwijderd

Ik zou het niet weten, wel zou je even kunnen kijken of je hier wat in het Netwerk gedeelte van GoT forums iets kan vinden hier over of daar de vraag stellen.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50

rimpeldinky

nani?

probeer het eens met QOS packetplanning uit? ik heb al eens een spookverhaal meegemaakt daarmee, en het is thuis niet echt nodig

*burp*

• -Klimaks-
rimpeldinky schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:00:
probeer het eens met QOS packetplanning uit? ik heb al eens een spookverhaal meegemaakt daarmee, en het is thuis niet echt nodig
Heb QOS op beide PC's uit gezet.

Resultaten zijn nu :
A > B : 75 Mbit/sec
B > A : 8-10 Mbit/sec
B > C: 20-25 Mbit/sec

Van A > B is het netwerk op B ook voor 75% belast. Van B naar A is het netwerk maar voor 10 à 15 % belast.

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

van WOS naar Netwerken moved.

Wissel ook eens van netwerkpoortje op je router, om uit te sluiten dat je daar een brakke poort op hebt zitten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
dan lijkt het me dat die B computer het probleem is, verander die dus eens van poort, kabel en evt netwerkkaart.
kijk even of de netwerkkaart op auto staat voor de snelheid ( 10 of 100 MB ) en dus niet vast staat op 10, of 100, want als die intellingen verschillend zijn dan kan dat ook problemen opleveren.
hoe is het met de processorbelasting op B?

• -Klimaks-
alt-92 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:27:
van WOS naar Netwerken moved.

Wissel ook eens van netwerkpoortje op je router, om uit te sluiten dat je daar een brakke poort op hebt zitten?
Poortjes en kabels wisselen heb ik met alle mogelijke combinaties gedaan.

Heb nu ook station C met kabel op router aangesloten. Resultaten zijn als volgt :
A > C : 80 Mbit
C > B : 80 Mbit
C > A: 7 Mbit :(

Probleem zit dus blijkbaar in de ontvangende kant van A.
Netwerkkaart van A is de onboard netwerkkaart van een AN7. (nforce2 Ultra 400 chipset)

Gekeken naar de settings van die netwerkkaart :
speed/duplex : stond op Full autonegotation.
Op Force 100Full Duplex is de snelheid van B > A : 40 Mbit. Al beter dus, maar de snelheid van A > B is nu ingezakt naar 1 Mbit. Dus setting terug op full autonegotation
Volgende setting : Optimize for: CPU of throughput. Stond op CPU, uiteraard op throughput gezet. En ...
A > B: 90 Mbit
B > A: 94 Mbit
_/-\o_

Probleem is dus opgelost tijdens het typen van deze reply. :P

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
zo.. das geen klein verschilletje, maar wellicht ga je nu last krijgen van het spelen van spelletjes als windows besluit updates te downloaden :p
Pagina: 1