Toon posts:

[XPx64]Notitie van een tray icoontje zit achter de balk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forummers,

Ik heb even moeite met het maken van een screenshot, maar ik probeer het uit te leggen:

als u met uw muis naar de system tray (rechtsonder in beeld) gaat en u laat uw muis stilstaan op een icoontje, wil er weleens een geel gekleurd notitie venstertje tevoorschijn komen. Dit venstertje verschijnt bij mij achter de startbalk. Dus de helft is maar te lezen. Een klein probleempje. Hopelijk heeft iemand een klein oplossinkje?

Daan

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Zelfde probleem, met net een schone Windows-installatie:
Afbeeldingslocatie: http://codecaster.nl/got/behind_taskbar.png

Google levert echter aardig wat tips op. Er is weinig aan te doen, behalve wat aankloten en hopen dat het werkt.

Hm, Start aanklikken, Programma's aanwijzen, rechtsklikken en kiezen voor 'Sort by Name' did the trick for me:
Afbeeldingslocatie: http://codecaster.nl/got/infront_taskbar.png

Leip :+

offtopic:
:w alt-11 :P

[ Voor 28% gewijzigd door CodeCaster op 02-03-2008 23:35 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je bedoelt de tooltip?

Bekend (en helaas nog steeds optredend) bugje in Windows XP en 2003..
Er is een MSKB artikel voor :
Tooltips for some taskbar icons are hidden behind the taskbar on a Windows XP-based computer
en er zijn anderen met workarounds/'fixes'.
http://www.google.com/search?q=xp+tooltip+behind+taskbar

Meestal is het genoeg om even de voorkeuren te herstellen dat de Taskbar altijd op de voorgrond moet staan (vinkje uit en weer aan), of éénmaal de logoff dialoog naar voren trekken en annuleren.
(of je startmenu sorteren inderdaad :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 02-03-2008 23:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Dan heb je "taakbalk altijd op voorgrond weergeven" uitgevinkt staan.

Klik met rechtermuisknop op de taakbalk en kies "Eigenschappen". In het venster wat je ziet staat het vinkje waarschijnlijk uit. Deze moet je dus weer aanzetten.

Mocht het vinkje wel aanstaan, dan kun je proberen om het vinkje uit te zetten en daarna weer aan te zetten. Zoals "alt-92" ook aangeeft.

[ Voor 4% gewijzigd door McWolf82 op 02-03-2008 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm.. bekend probleempje dus. Jeetje, als Windows 95 uit dat jaar kwam. Zitten de operating system schrijvers hier dan al 13 jaar mee?! onbegrijpelijk..

ik ben geen programmeur, maar moet dat er niet een beetje uit zien als:

class tooltip void main(slipje[] aaargh
menu = infront(window);
tooltip = infront(window+menu)
}

ofzo??

Het sort by name truukje heeft bij mij niet gewerkt, ook niet na een tweede keer.. maar bedankt voor de tips!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 21:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En weet je wat nou het irritante is van deze 'bug'? Het gebeurt niet altijd. Ik heb het ook zo af en toe, dan staat hij achter de taakbalk, en zo staat hij er weer voor. Zowel op mijn computer als op mijn laptop heb ik het nu voor de taakbalk en mijn start menu is een zooitje met de volgorde, niet op naam gesorteerd. Maar ik weet zeker dat het bij een volgende keer aanmelden weer anders kan zijn.

Ik heb zelf een beetje ervaring met programmeren, maar van wat ik heb gemaakt heb ik zo veel mogelijk dingen proberen op te vangen en toch kwam het voor dat hetgeen wat opgevangen zou moeten worden niet werd gedaan, iig niet elke keer. En dat is zeer frustrerend programmeren, dat kan ik je wel vertellen.

Dus, het is een onbegonnen item, shit happens en je kan een paar trucs uithalen om het weer even te laten werken, maar het zal altijd aanwezig zijn.

Commandline FTW

Pagina: 1