Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

op dit moment zit ik in het 3e leerjaar bedrijfseconomie, maar ik zit met een klein probleem en dat is dat ik niet van plan ben om in de financiële sector te werken. Nu is mijn vraag wat mijn kans of mogelijkheden zijn om in de IT-sector een baan te vinden. Ik dacht aan iets met consultancy. Op de website van Atos Origin heb ik namelijk wel enige vacature gezien waar je aan de slag kunt met een BE diploma op het gebied van concultancy.

ben benieuwd wat jullie mij kunnen adviseren en hierover denken.

Alvast bedankt

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:02
Het is jammer dat je hier niet in je propedeusejaar achter bent gekomen want ik denk dat Bedrijfskundige Informatica iets voor jou was geweest.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
Ik heb zelf HBO Bedrijfskundige Informatica gedaan, net zoals veel van de starters/schoolverlaters/jongere collegas die ik tegenkom (ik werk zelf ook toevallig bij Atos Origin). Bij Bedrijfskundige Informatica studies door het hele land zit nogal veel onderscheid tussen de verhouding bedrijfskundige en informatica vakken die er worden gegeven. Je zou op zoek kunnen gaan naar één van de opleidingen waar de nadruk ligt op bedrijfskunde en kijken of je nog kan overstappen. Zo krijg je veel vrijstelling voor je Bedrijfskunde vakken en heb je toch nog een diploma waar BI op staat.
Er zijn binnen de IT zeker functies denkbaar waarbij het waardevol is ook wat 'bedrijfskundig' inzicht te hebben (zeker als je te maken krijgt met een stuk bedrijfsproces analyse en automatisering in de zogenaamde "Service-oriented Architecture"-wereld).
De technische kant leer je vaak toch wel on-the-job en via cursussen van de werkgever.
Wat ik weet van Atos Consultancy (staat vrij los van Atos Origin zelf) is dat daar wel wat mensen met een BE achtergrond zitten die on-the-job nog wat SAP cursussen hebben gehad. Ik weet alleen niet in hoeverre dat naar jou smaak voldoende dicht bij de IT is wat werkzaamheden betreft. Je zou ook eens wat in het topic Ervaring werken bij Atos Origin (deel 2) kunnen navragen.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Of een Master erna nog even behalen richting de ICT? Hier is zeker wel vraag naar, ik herinner me nog toen ik op de nodige beursen rondliep en met name consultancy bedrijven willen je graag hebben als je een intresse in een ander gebied hebt dan hetgeen wat je gestudeert hebt. (Indien dit wel een degelijke studie is)