[LINUX] Memory per process bekijken

Pagina: 1
Acties:

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Topicstarter
Beste Allemaal,

Ik heb een klein perl programmatje geschreven en nu zou ik graag willen weten hoe ik kan monitoren of dit programma geheugen lekken heeft.

Ik draai ubuntu 7 en ik dacht dat ik via top wel kon zien hoeveel geheugen dit gebruikt.
Echter er staat bij %MEM 1.2 en verder niks
Overigens blijft hij na een dag draaien wel op 1.2 staan dus kan ik hier uit afleiden dat dit programma netjes loopt zonder geheugen te lekken

B)

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 13:52

grep

meer begrep...

Je kan in top op 'f' drukken en kolommen toevoegen zoals 'DATA' en 'CODE' en 'RES' die wat meer info over mem gebruik zullen geven.

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Om echt te zoeken naar memory leaks is volgens mij valgrind een goede tool. Ik heb er zelf wel eens wat mee proberen te doen, maar doordat het project te complex was, ben ik ermee gestopt. Maar als ik zoek op valgrind memory leaks, krijg ik nogal wat hits voor tutorials over het vinden van memory leaks e.d, dus dit lijkt me de tool die je wil. Ook vond ik hier een tutorial wat het zoeken naar lekken uitlegt, maar waar je ook kan zien hoeveel geheugen je gebruikt

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:23

LauPro

Prof Mierenneuke®

QuaQu schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:57:
maar doordat het project te complex was, ben ik ermee gestopt.
8)7 , des te meer reden om zeker te weten dat er niets lekt lijkt me?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
`cat /proc/${PID}/maps`

Waarbij ${PID} natuurlijk staat voor 't process-ID van het process wat je wilt bekijken.

D'r is wel op t web te vinden wat dat allemaal inhoudt.

Hmm, al is dat meer files e.d., niet zozeer handig om memory-leaks te fixen lijkt me. Maar interessant desalniettemin :+

[ Voor 19% gewijzigd door Osiris op 03-03-2008 00:17 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kun je niet gewoon een profiler voor perl pakken? Lijkt me minder met een kanon op een mug schieten.

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Topicstarter
wow, ok uh ik ga even bovenstaand leesvoer doornemen, alvast bedankt voor de reacties
Pagina: 1