Toon posts:

Wie doet er mee tegen Sonera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie zitten er allemaal bij Sonera op de kabel? Hebben jullie ook allemaal een nieuwe modem gehad? Ik kwam er niet meer onderuit.

Ik baal er vreselijk van dat ik dat nieuwe ding heb. Met m'n ouwe vertrouwde Zenith modempie haalde je tenminste nog wat snelheid. Nu haal ik alleen nog maar disconnects en <0.02kb aan downloads. Ik heb al 3 mails naar ze verstuurd die ze niet beantwoord hebben (1tje vandaag dus das niet zo vreemd).

Mijn vraag is wie wil er ook meehelpen met drijgmails te sturen aan Sonera. Niet speciaal om er wat mee te bereiken, maar gewoon om ze er flink mee te sarren. Als we er wat mee bereiken is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen, maar dat zit er waarschijnlijk niet in.

Als je mee wilt doen stuur dan de meest gruwlijke mails aan helpdesk@sonera.nl

Ik zal hieronder nog even de mails neerzetten die ik al heb verstuurd.

Verwijderd

Topicstarter
Mail1:
Beste Helpdesk,

Even een citaat van de website van jullie bij de omruilaktie.

>Sonera Plaza vervangt Zenith modems
>Om te komen tot een verbinding die sneller, stabieler en veiliger is, gaat Sonera Plaza alle ‘oude’ Zenith modems in Noord-Holland vervangen door nieuwe modems die voldoen aan de >Docsis standaard. De betreffende abonnees worden telefonisch benaderd om een afspraak te maken voor het omruilen van de modem. Hierbij zal een monteur aan huis langs komen, >de oude modem vervangen door een nieuwe en desgewenst de PC-configuratie aanpassen

Nou inderdaad is er vandaag bij mij iemand langsgekomen om mijn trouwe Zenith modem om te ruilen. Echter beloven jullie hier met deze citaat dat de verbinding sneller, stabieler en veiliger is. Over de veiligheid kan ik nog niet oordelen, maar de snellere en stabielere verbinding is diep en diep triest. De webpagina's komen nauwelijks binnen. Zelfs om op jullie website te komen kun je best een bak koffie zetten. Met de Zenith modem had ik geen enkel probleem en daar hoor ik vele mensen over.

Waarom zetten jullie op de site dat de verbinding sneller en stabieler zal zijn als dat niet het geval is? Zijn dit leugens of gaan jullie dit heel gauw veranderen? Ik betaal niet 80 gulden in de maand om nog sneller met een analoge modem af te kunnen zijn.

Ik verwacht op korte termijn antwoord, want zoals jullie nu met jullie klanten omgaan is geen stijl.

Hoogachtend,

Verwijderd

Topicstarter
Mail2:
Beste helpdesk,

Ik begin nu wel behoorlijk kwaad te worden. Op 8 februari heb ik een email verstuurd waar ik geen reactie op heb gehad. We zijn nu 5 dagen verder en heb ook nog maar niets van jullie gehoord. De verbinding lijkt nog wel slechter dan donderdag. Wat is daarvan de reden?

Ik eis van jullie een antwoord. Krijg ik deze week geen antwoord dan zal ik jullie verlaten en flink upgraden naar een analoge modem van 14k4. De stijl waar jullie je klanten mee behandelen is diep beneden het nulpunt.

Waarom hebben jullie zowiezo de modems laten vervangen? Wat was er mis met de Zenith modems? Als het jullie om stabiliteit gaat hebben jullie inderdaad gelijk. Wat ik nu heb is gewoon altijd verrot en de vertrouwde oude Zenith had af en toe maar kuren (wat je dus instabiel kunt noemen).

Het lijkt mij duidelijk dat ik absoluut niet tevreden ben. Reageer daarom deze week als jullie geen klanten willen verliezen.

P.S. Voor de duidelijkheid: Als je Outlook gebruikt klik dan op antwoorden. Zo kun je een email versturen.

Met groet,

Sander Siemonsma

Verwijderd

Topicstarter
Mail3:
Ik zeg geen goeiedag meer, maar zit hier vreselijk kwaad achter mijn PC. Jullie hebben zojuist in iedergeval 1 klant verloren. Ik zal nog even vragen aan mijn lokale kabelman of hij niet gaat overstappen naar een andere provider, want dan kunnen jullie nog enkele maanden wel geld uit me trekken.

Ook zal ik mijn uiterste best doen om iedereen ervan te weerhouden om bij jullie een kabelabonnement te nemen. Dat zal mij aardig lukken aangezien het halve dorp advies aan mij vraagt en wat ze ook meestal opvolgen. Ook bestaande abonnees zal ik ervan overtuigen dat ze moeten overstappen naar analoog of ISDN, aangezien dat vele male sneller is dan de kabel. Uiteraard zal ik ook vermelden dat ze dan bij Cistron of dergelijke een abonnement moeten aanschaffen als het maar niet SONERA heet.

Jullie hebben 1 week de tijd gehad om mij te kunnen beantwoorden op mijn email (8 dagen zelfs). Ik vind dit een zeer kwalijke zaak. Zojuist heb ik geprobeerd om de helpdesk te bellen. Dat lukte echter niet aangezien de verbinding meteen werd verbroken door de drukte. Kunnen jullie geen mensen aannemen om telefoonwerk te doen? Het schijnt dat er een overvloed aan mensen zijn op de arbeidsmarkt.

Stuur mij maar papieren op om mijn abonnement te kunnen opzeggen. Als ik deze binnen 1 week niet ontvangen heb (dat is voor de duidelijkheid voor 24 februari), dan spoel ik mijn kabelmodem door de plee heen en weiger ik verder jullie te betalen.

Zonder groet,

Sander Siemonsma
xxx@xxx.nl <- Dit is nou een emailadres waar je berichten heen kan sturen die ik dan kan lezen. Weten jullie hoe Outlook werkt? Je kunt me anders ook bellen als je er niet uitkomt (wat ik aanneem van jullie trage reactie) op 06-xxxxxxxx

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 10:29
Sorry dat ik het zeg, maar dat is pas echt nutteloos :)

De sonera helpdesk stuurt de mailtjes echt direct met een scriptje naar de /dev/null, af en toe krijg je een automatisch mailtje terug dat je mag gaan kijken in de FAQ, maar dat is dan ook wel alles

Veel te klagen (vooral over de service en IDIOTE afknijping en sluiting van poorten enz.enz), maar met zoiets los je het niet op

Enige manier is snel Mxstream, Cistron en Chello binnen te laten stomen, en weg is Sonera. @home zou ook niet verkeerd zijn, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren in Haarlem :'(

Verwijderd

Topicstarter
Dacht je dat je email van ze krijgt??? Mooi niet dus. Je krijgt echt helemaal niets van ze

Verwijderd

Topicstarter
BTW ik zit niet in Haarlem maar in een gehucht waar ze wel kabel maar geen ADSL hebben

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:20

Shadowtje

Shadow

ik kon laatst niet eens op de homepageserver komen (en ook site niet bekijken). Iedereen uit icq en msn wel, maar ik niet.
zal wel door de ontiegelijk hoge snelheid komen waarmee internet ging...

maar ik heb altijd antwoord op mijn mail gehad

dit is geen link

Pagina: 1