Toon posts:

Advies welke router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een wireless router waarbij ik ook een LAN poort kan instellen voor een DMZ (dus niet alleen maar een virtueel DMZ). Verder moet het redelijk uitgebreide port forwarding / ACL mogelijkheden hebben, dus niet dat ik maar 1 poort (bijv 443) naar 1 ip adres in mijn netwerk kan forwarden, maar naar meerdere (obv rules oid)

Wie heeft een aanradertje die ook nog redelijk betaalbaar is?

Thanks!

Verwijderd

pssst, over het agemeen krijg je hier meer en beter reactie als jezelf ook daadwerkelijk wat inzet toont. Heb jezelf al research gedaan over welke merken je goed lijken en aan de eisen voldoen?

offtopic:
Dit soort topics zijn naar mijn mening zowiezo niet altijd even succesvol als er weinig mensen reageren. Aangezien iedereen een eigen smaak en mening hierin heeft is het maar net of je een voor of tegenstander van het merk treft.

Verwijderd

Topicstarter
Psssst....voordat je dit soort opmerkingen maakt moet je jezelf eerst even afvragen of mensen altijd de juiste kennis in huis hebben om dit soort dingen uit te zoeken. Ik zelf bijvoorbeeld heb een goede kennis van Microsoft, Citrix, Server management etc (dus meer de softwarematige kant) maar weet wat minder van networking, routers etc.

Maar om antwoord te geven op jou vraag, ja ik heb wel wat onderzoek gedaan en heb de volgende routers op het oog, echter kan ik niet duidelijk uit de specs krijgen of ze voldoen aan mijn wensen/eisen:

- D-Link Wireless N Router & Wireless N USB 2.0 Adapter (DIR-635 + DWA-140)
Heeft wel een firewall functie maar kan ik hiermee bijv. ook ACL's aanmaken? Verder kan ik niet terugvinden of ik op deze een DMZ port kan configureren.

- Linksys WRT54G draadloze router.
Heeft ook een firewall functie en volgens mij kun je met de juiste firmware op deze ook een DMZ poort configureren, echter kan ik ook ACL's aanmaken.

Verwijderd

ik heb even zitten kijken in de gebruiksaanwijzing van de D-link (deze krijgt overigens veel lovende reacties), en zie wel dat deze een hoop mogelijkheden heeft.

ftp://ftp.dlink.co.uk/dir...635/DIR-635_manual_10.pdf

op pagina 34-35 staat wellicht wat interessants ;)

Wat de Linksys betreft is deze altijd wel uit te rusten met iets van IPcop oid, welke zeer uitgebreid is. Of de D-link ook met andere firmware uit te rusten is kon ik zo snel niet vinden.

offtopic:
mijn excuses voor mijn eerste botte reactie, je OP had alleen een nogal ik-heb-geen-zin-om-alles-zelf-uit-te-zoeken-dus-doen-jullie-dat-maar-voor-mij-achtige toon vandaar ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik had deze manual idd al gevonden en misschien dat ik hier wel iets mee kan, echter ben ik nog niet overtuigd of de DLink voldoet aan mijn wensen en eisen...

Maar bedankt voor je feedback!